הבסיס לפעילות מוצלחת כמעט בכל תחום הוא הידע והיכולות שלכם (או באופן כללי - המיומנויות שלכם).
אותן המיומנויות שרכשתם במהלך כל החיים שלכם.
מה שכדאי לכם לעשות בשלב ראשון - זה לרשום את המיומנויות העיקריות שלכם ולבחור מתוכן עשר מיומנויות משמעותיות וחזקות במיוחד.
בשביל הנוחות אני מציע לכם לחלק את המיומנויות לשלוש קטגוריות שונות (החלוקה היא די סמלית, ומיומנות מסיומת יכולה להשתייך לשתי קטגוריות במקביל):
א) מיומנויות מקצועיות:
כל המיומנויות שקשורות לעבודה הנוכחית ולעבודות הקודמות, וכן לתחביבים ולעיסוקי הפנאי שלכם. אתם יודעים לערוך מאזן פי כמה יותר מהר ממנהלי החשבונות האחרים? תרשמו את זה! ומה לגבי המיומנויות שמאפשרות לכם לתקן את המחשב המורכב ביותר? כל השכנים מקנאים בגינה המטופחת שלכם? אתם תמיד לבושים כמו אנשים במגזיני אופנה? הפרסומות שאתם יוצרים אפקטיביות במיוחד?
ב) מיומנויות חברתיות, מיומנויות תקשורת:
איך אתם מתקשרים עם אנשים אחרים? יכול להיות שאתם מסוגלים למכור שלג לאסקימוסי? או שאתם מסוגלים לקדם פרויקט מכל סוג בחברה? יכול להיות שהפציינטים שלכם לא מפסיקים לשבח את הרגישות והאדיבות שלכם? דעתכם חשובה אפילו להנהלה? הילדים שלכם עושים לכם פחות צרות מאשר ילדים אחרים להוריהם? אתם יכולים בחמש דקות להביא כל לקוחה למצב של היסטריה? תרשמו את הכול.
ג) מיומנויות שכליות:
ראשית מדובר ביכולות למידה ובחשיבה יעילה. אם אתם מסוגלים ללמוד שפה חדשה תוך שלושה חודשים - זוהי מיומנות חשובה. מיומנות חשובה נוספת היא יכולת לזכור עובדות ונתונים רבים. יכול להיות שאתם יכולים לחשב בעל-פה אחוזים או להמיר סוג מט"ח אחד לסוג אחר בהתאם לשערים השוטפים?
לאחר כתיבת הרשימה תניחו אותה בצד ליום-יומיים.
אם תחשבו על רעיונות חדשים - תרשמו אותם תחת הקטגוריות המתאימות. כעבור יומיים תיקחו את הרשימה, תעברו עליה, ותבחרו 10 מיומנויות שהן לפי דעתכם החשובות ביותר.
השקעת זמן כוללת היא משהו כמו שעה וחצי - שעתיים.
ואם סיימתם את הכול בעשר דקות - תחשבו, עד כמה לקחתם את המשימה הזאת ברצינות?
אותן המיומנויות שרכשתם במהלך כל החיים שלכם.
מה שכדאי לכם לעשות בשלב ראשון - זה לרשום את המיומנויות העיקריות שלכם ולבחור מתוכן עשר מיומנויות משמעותיות וחזקות במיוחד.
בשביל הנוחות אני מציע לכם לחלק את המיומנויות לשלוש קטגוריות שונות (החלוקה היא די סמלית, ומיומנות מסיומת יכולה להשתייך לשתי קטגוריות במקביל):
א) מיומנויות מקצועיות:
כל המיומנויות שקשורות לעבודה הנוכחית ולעבודות הקודמות, וכן לתחביבים ולעיסוקי הפנאי שלכם. אתם יודעים לערוך מאזן פי כמה יותר מהר ממנהלי החשבונות האחרים? תרשמו את זה! ומה לגבי המיומנויות שמאפשרות לכם לתקן את המחשב המורכב ביותר? כל השכנים מקנאים בגינה המטופחת שלכם? אתם תמיד לבושים כמו אנשים במגזיני אופנה? הפרסומות שאתם יוצרים אפקטיביות במיוחד?
ב) מיומנויות חברתיות, מיומנויות תקשורת:
איך אתם מתקשרים עם אנשים אחרים? יכול להיות שאתם מסוגלים למכור שלג לאסקימוסי? או שאתם מסוגלים לקדם פרויקט מכל סוג בחברה? יכול להיות שהפציינטים שלכם לא מפסיקים לשבח את הרגישות והאדיבות שלכם? דעתכם חשובה אפילו להנהלה? הילדים שלכם עושים לכם פחות צרות מאשר ילדים אחרים להוריהם? אתם יכולים בחמש דקות להביא כל לקוחה למצב של היסטריה? תרשמו את הכול.
ג) מיומנויות שכליות:
ראשית מדובר ביכולות למידה ובחשיבה יעילה. אם אתם מסוגלים ללמוד שפה חדשה תוך שלושה חודשים - זוהי מיומנות חשובה. מיומנות חשובה נוספת היא יכולת לזכור עובדות ונתונים רבים. יכול להיות שאתם יכולים לחשב בעל-פה אחוזים או להמיר סוג מט"ח אחד לסוג אחר בהתאם לשערים השוטפים?
לאחר כתיבת הרשימה תניחו אותה בצד ליום-יומיים.
אם תחשבו על רעיונות חדשים - תרשמו אותם תחת הקטגוריות המתאימות. כעבור יומיים תיקחו את הרשימה, תעברו עליה, ותבחרו 10 מיומנויות שהן לפי דעתכם החשובות ביותר.
השקעת זמן כוללת היא משהו כמו שעה וחצי - שעתיים.
ואם סיימתם את הכול בעשר דקות - תחשבו, עד כמה לקחתם את המשימה הזאת ברצינות?
אלי שביט - מייסד ומנהל הפרוייקט
www.HomeBiz.co.il - רעיונות גדולים לעסקים קטנים
www.HomeBiz.co.il - רעיונות גדולים לעסקים קטנים