דף הבית  >> 
 >> 

הרשם  |  התחבר


המיתוג האישי של ענבל אור 

מאת    [ 24/04/2010 ]

מילים במאמר: 736   [ נצפה 8269 פעמים ]

הפגישה הראשונה שלי עם המותג ענבל אור הייתה דרך המסך של ערוץ 10, אותו ערוץ בו נפלטה הפליטה המביכה. היה זה כשצפיתי בתכניתה של אושרת קוטלר. המצלמה עקבה אחר ענבל אור, בעלת חברת הנדל"ן המשגשגת "אור סיטי" וקשה היה שלא להתרשם מנוכחות המותג. מעבר לזה שמדובר בבחורה צעירה (33), עם נוכחות מרשימה (בלונדינית כבר אמרנו?…) שמגלגלת עסק ששווה מליונים, היא גם אמא לשלושה ילדים.

לאחר שידור הכתבה, נכנסתי למחשב, חיפשתי "ענבל אור" בגוגל ומצאתי הרבה אזכורים ממדורי הכלכלה והעסקים באתרי חדשות כמו גלובס ודה-מרקר. הכותרות דיברו על קבוצות הרכישה, הטרנד של עולם הנדל"ן, בו "אור סיטי" והעומדת בראשה היא שחקן מרכזי.

יש הרבה לא אוהבים את "שיטת" קבוצות הרכישה ויש אפילו המכנים אותה קומבינה. בגדול מדובר על דרך פשוטה (אך מתוחכמת) לעקוף את היזם, הקבלן ובעיקר את רשויות המס בתהליך רכישת הנדל"ן. ההתארגנות של קבוצת הרוכשים, שיש הרואים בו (ובצדק) מועדון אקסלוסיבי של מליאנים, מאפשרת להוזיל את עלות הדירות היוקרתיות ב- 20 אחוז, וכשמדובר בפנטהאוזים השווים עשרות מליונים - זה אומר הרבה מאוד כסף.

מאת: מאור קפלנסקי

די מהר הבנתי שענבל אור היא מהיזמים הבולטים בתחום הלוהט של קבוצות הרכישה בישראל. בניגוד לאיל הנדל"ן הטיפוסי ("הקבלן") שנתפס כגבר מבוגר, מקריח (או עם תספורת מצחיקה כמו דונלד טראמפ), שמן עם סיגר עבה בפה, אור מסמלת יותר מהכל את הנדל"ניסטים החדשים: צעירים, יזמים, יצירתיים ונועזים. יותר "אנשי שיווק" מ"קבלנים".

למאמרים נוספים: מאור קפלנסקי

מיתוג אישי כחלק מהמיתוג העסקי

המיתוג האישי (אם הוא נעשה באופן עצמי) דורש מכל אחד מאיתנו להיות איש שיווק. במקרה בו אנחנו אנשי שיווק שעומדים בראש חברה, אין ספק שהמיתוג האישי צריך להיות חלק בלתי נפרד מהמודל העסקי שלנו.

כך גם במקרה של ענבל אור. המיתוג האישי הוא חלק מהמיתוג העסקי. לא בכדי השם של החברה אותה היא מייצגת הוא "אור סיטי נדל"ן בע"מ". לא בכדי השמות שאור בחרה לתת לפרויקטים של החברה הם "תאומי אור סיטי", "אור טאוור", או "אור על הפארק".

אין מקום לספק - ענבל אור עומדת בפרונט של הפרונט, כחלק מהאסטרטגיה השיווקית של "אור סיטי". המיתוג האישי של ענבל אור הוא מקדם מכירות - והיא כמובן מודעת לכך. בין אם מדובר בהתמצאותה בנדל"ן, האמינות שהיא מקרינה, הסקסיות שהיא משדרת, או שילוב של הכל ביחד - המותג "ענבל אור", הוא הסיבה שהמשקיעים מפקידים את המיליונים בסופו של דבר בידיה.

 

 "פרופיל אישי מוגזם"? - קומן יצא קטן

כשצפיתי בקומן פולט "פצצונת מין" כלפי ענבל אור ב"לילה כלכלי" של ערוץ 10, ידעתי מיד שהאמירה תעשה רעש ויהיה לזה המשך. ואכן, כעבור יום קומן התייצב שוב מול אור באותה תכנית, ובהתנצלות מגומגמת הסביר שהתכוון בדבריו ל"פרופיל האישי המוגזם" בו היא משתמשת, שלטענתו, עוזר לה "לקמבן" את רשויות המס, על ידי שיטת קבוצת הרכישה.

קומן יצא רע מאוד מההתנצלות הזאת. ב"פרופיל אישי" הוא התכוון בעצם ל"מיתוג אישי". אז נכון שהנוכחות החיצונית של ענבל אור בולטת, אבל אם הדבר הראשון שעולה לו בראש כשהוא נחשף למותג זה "פצצת מין" ובנוסף הוא עוד מצהיר על כך בטלוויזיה, ד"ר קומן צריך לדעתי איזשהו סוג של טיפול. מעבר לזה, כד"ר לכלכלה, הוא צריך להבין בעצמו שהמיתוג האישי של ענבל אור הוא חלק בלתי נפרד מההצלחה השיווקית של אור-סיטי, גם אם הוא נראה לו "מוגזם".

ענבל אור לא נותרה חייבת. פניה לא הצליחו להסתיר את סערת הרגשות שהתחוללה בה. היא דרשה ממנו לעסוק בצורה עניינית בסוגיית קבוצות הרכישה ולא להתמקד בחזותה החיצונית. אור לא הסתפקה בהתנצלות של קומן ואיימה עליו כי תתבע אותו על לשון הרע, תוך שהיא מבטיחה כי תעביר את הכסף שייאלץ לשלם - לטובת קידום האישה.

יחד עם זאת, אם ענבל אור תהיה כנה עם עצמה, גם היא תודה כי לחזותה החיצונית יש השפעה מכרעת על המיתוג האישי שלה, ובאופן ישיר גם למיתוג העסקי של "אור סיטי". לא רק זאת, היא גם משתמשת באותה חזות באופן בולט, אם זה בכתבות טלווזייה או בתמונות שער. אין בזה שום רע, רק שזו הסיבה מדוע שהמסר של קומן אולי היה בוטה, אבל יש בו מההיגיון.

 

"אני אשת קריירה מצליחה - ולא בגלל שאני בלונדינית חתיכה", הדגישה אור לאחר ההתבטאות של קומן. המשפט הזה אינו מדוייק.

"אני אשת קריירה מצליחה - גם בגלל שאני בלונדינית חתיכה" - תואם יותר את המציאות ואני בטוח שאם ענבל אור תהיה כנה, היא תסכים איתי. ובאמת - אין בזה שום דבר רע.

אני לא יודע אם האיום של אור בסוף יתממש, אבל בטוח שהאירוע התקשורתי רק חיזק את המותג שלה. קודם כל קומן שם אותה בכותרות, וגם אם הוא הצליח לקשר את מותג "ענבל אור" לתואר "פצצונת מין", זה בטח לא הזיק לה. להפך.

 

המאמר המלא התפרסם בבלוג של: מאור קפלנסקי

בלוג מיתוג אישי באינטרנט  מיתוג אישי באינטרנט מאור קפלנסקי מאור קפלנסקי בקפה דה מרקר, מאור קפלנסקי בתפוז, מאור קפלנסקי בשאלון, מאור קפלנסקי ב- HOOK




מאמרים חדשים מומלצים: 

חשבתם שרכב חשמלי פוטר מטיפולים? תחשבו שוב! -  מאת: יואב ציפרוט מומחה
מה הסיבה לבעיות האיכות בעולם -  מאת: חנן מלין מומחה
מערכת יחסים רעילה- איך תזהו מניפולציות רגשיות ותתמודדו איתם  -  מאת: חגית לביא מומחה
לימודים במלחמה | איך ללמוד ולהישאר מרוכז בזמן מלחמה -  מאת: דניאל פאר מומחה
אימא אני מפחד' הדרכה להורים כיצד תוכלו לנווט את קשיי 'מצב המלחמה'? -  מאת: רזיאל פריגן פריגן מומחה
הדרך שבה AI (בינה מלאכותית) ממלאת את העולם בזבל דיגיטלי -  מאת: Michael - Micha Shafir מומחה
ספינת האהבה -  מאת: עומר וגנר מומחה
אומנות ברחבי העיר - זרז לשינוי, וטיפוח זהות תרבותית -  מאת: ירדן פרי מומחה
שיקום והעצמה באמצעות עשיה -  מאת: ילנה פיינשטיין מומחה
איך מורידים כולסטרול ללא תרופות -  מאת: קובי עזרא יעקב מומחה

מורנו'ס - שיווק באינטרנט

©2022 כל הזכויות שמורות

אודותינו
שאלות נפוצות
יצירת קשר
יתרונות לכותבי מאמרים
מדיניות פרטיות
עלינו בעיתונות
מאמרים חדשים

לכותבי מאמרים:
פתיחת חשבון חינם
כניסה למערכת
יתרונות לכותבי מאמרים
תנאי השירות
הנחיות עריכה
תנאי שימוש במאמרים



מאמרים בפייסבוק   מאמרים בטוויטר   מאמרים ביוטיוב