דף הבית  >> 
 >> 

הרשם  |  התחבר


תקשורת בינאישית 

מאת    [ 02/02/2007 ]

מילים במאמר: 321   [ נצפה 16884 פעמים ]


תקשורת בינאישית יעילה


אינטראקציה אנושית המתבצעת בחברה, בין אנשים, נקראת תקשורת בינאישית או תקשורת קבוצתית.
באומרנו תקשורת בינאישית, אנו מתיחסים לתקשורת מילולית ולתקשורת בלתי מילולית.
תקשורת בינאישית יוצרת קשר, אך עלולה גם ליצור קצר במערכת יחסים.
בדברי אתיחס לתקשורת בינאישית חיובית ויעילה, בה למילים יש כח רב ליצור קשר, לעודד, לדרבן, לחזק, לשכנע, להתמודד, להגיב - תקשורת המשמשת מפתח ליחסים בינאישיים תקינים ופוריים ובאה לבנות מערכות יחסים בחברה, במשפחה ובמקום העבודה.
תקשורת בינאישית היא כלי שימושי, אשר ניצולו כהלכה, עשוי להביא תוצאות איכותיות הן בחיינו הפרטיים והן בחיי העבודה ובודאי במסחר, בשרות ובמכירות.
תקשורת בינאישית מהווה חלק מהותי מחיי היומיום שלנו. היא מאפשרת לנו להעביר מידע ולקבל מידע, תורמת לגיבוש העצמי, משפיעה ומושפעת.

ערוצי תקשורת

ערוץ תקשורת הוא הכלי באמצעותו עובר המסר.
ערוצי התקשורת הקיימים: תקשורת ישירה, תקשורת חוצצת ותקשורת עקיפה.
אלו מתקיימים בתקשורת מילולית - בע"פ ובכתב ובתקשורת בלתי מילולית - בשפת גוף, בלבוש ובתנוחה.

תקשורת ישירה תקשורת עקיפה תקשורת חוצצת
פנים אל פנים מסמכים כתובים אמצעי תקשורת אלקטרוניים

שיחה מכתב טלפון
ראיון לוח מודעות טלביזיה
דיון חוזר רדיו
מזכר מחשב

לכל אחד מערוצי תקשורת אלו יתרונות וחסרונות, אותם עלינו לזהות ולהתאים למסר, לאוכלוסית היעד, לאופן התגובה המצופה ועוד.


תקשורת בינאישית יעילה, היא תנאי הכרחי להצלחה במכירות ובשיווק ?

? היכולת להעביר מסרים יעילים, בהירים ותכליתיים
? היכולת להצגה עצמית יעילה
? הקשבה יעילה
? היכולת לנהל דיאלוג אמין המקדם תהליך מכירה
? היכולת לזהות "רעשים" העלולים להתעורר ולנטרלם, או להפכם ליתרונות
? רגישות למסרים בלתי מילוליים
? יכולת הבחנה בין מחשבות, רגשות והתנהגות

כל אלו הם גורמים מכריעים בהצלחה מקצועית בכלל ושל איש המכירות בפרט.


התנהגות בינאישית היא התנהגות נלמדת.
ניתן לשפר מיומנויות תקשורת בינאישית, ע"י רכישת ידע והתנסויות מודעות כמו: ניהול קצב שיחה, ניהול כעסים, זיהוי קצרים בתקשורת, אמפתיה לדובר שממול, הגברת הסבלנות והסובלנות, הפעלת טכניקה להורדת מתחים, מודעות לשפת הגוף שלנו - האם ניתן "לקרוא" אותנו? האם ניתן לפרש אותנו כרצוננו ועוד.

מודעות ולמידת כל אלו, יאפשרו לנו לשדר את המסרים הנכונים ולהשיג את מטרותינו.
אמיר הלמר - בעל תואר שני במינהל עסקים.מתמחה באימון אנשי מכירות, מרצה בתחום במכללות ברחבי הארץ.
www.migdalor.biz



מאמרים חדשים מומלצים: 

חשבתם שרכב חשמלי פוטר מטיפולים? תחשבו שוב! -  מאת: יואב ציפרוט מומחה
מה הסיבה לבעיות האיכות בעולם -  מאת: חנן מלין מומחה
מערכת יחסים רעילה- איך תזהו מניפולציות רגשיות ותתמודדו איתם  -  מאת: חגית לביא מומחה
לימודים במלחמה | איך ללמוד ולהישאר מרוכז בזמן מלחמה -  מאת: דניאל פאר מומחה
אימא אני מפחד' הדרכה להורים כיצד תוכלו לנווט את קשיי 'מצב המלחמה'? -  מאת: רזיאל פריגן פריגן מומחה
הדרך שבה AI (בינה מלאכותית) ממלאת את העולם בזבל דיגיטלי -  מאת: Michael - Micha Shafir מומחה
ספינת האהבה -  מאת: עומר וגנר מומחה
אומנות ברחבי העיר - זרז לשינוי, וטיפוח זהות תרבותית -  מאת: ירדן פרי מומחה
שיקום והעצמה באמצעות עשיה -  מאת: ילנה פיינשטיין מומחה
איך מורידים כולסטרול ללא תרופות -  מאת: קובי עזרא יעקב מומחה

מורנו'ס - שיווק באינטרנט

©2022 כל הזכויות שמורות

אודותינו
שאלות נפוצות
יצירת קשר
יתרונות לכותבי מאמרים
מדיניות פרטיות
עלינו בעיתונות
מאמרים חדשים

לכותבי מאמרים:
פתיחת חשבון חינם
כניסה למערכת
יתרונות לכותבי מאמרים
תנאי השירות
הנחיות עריכה
תנאי שימוש במאמרים



מאמרים בפייסבוק   מאמרים בטוויטר   מאמרים ביוטיוב