דף הבית  >> 
 >> 

הרשם  |  התחבר


פרחי באך בטיפול בבעיות השמנה 

מאת    [ 22/04/2010 ]

מילים במאמר: 640   [ נצפה 3209 פעמים ]

ד"ר אדוארד באך (אנגליה 1896-1936 ) פתח שיטה לזיהוי אישיותי וטיפול התנהגותי באמצעות תמציות צמחים הומאופטיות. את ההשראה לעבודתו מצא בתורתו של ד"ר היינמן, אבי ההומאופטיה, במהלך שנות עבודתו בבית החולים ההומאופטי בלונדון.

 

במהלך עבודתו בבית החולים, ד"ר באך שם לב שחולים באותה מחלה, שקבלו את אותו הטיפול התרופתי, אינם מגיבים בצורה זהה לטיפול התרופתי שניתן להם. הוא החל לחקור את הגורמים המשפיעים על תגובתו של אדם לטיפול. הוא מצא שהגורם המרכזי הוא אישיות האדם וגישתו האופיינית למחלה, לטיפול ולחיים בכלל. ההגדרה שלו לאישיות כללה התייחסות לתפיסות יסוד, דפוסים רגשיים ותבניות התנהגותיות אופייניות.

 

הבנתו את הקשר בין אישיות וחולי הניעה אותו להקדיש את עיקר שנות עבודתו למציאת תרופות אשר יתנו מענה לאדם ולא למחלה. בשנת 1930 יצא ל  walesשבאנגליה , שם פתח את שיטת האבחון והטיפול הידוע בשם "פרחי באך".

 

שיטה זו כוללת 38 תמציות צמחים. כל תמצית תואמת טיפוס אישיות או מצב התנהגותי זמני.

כל טיפוס אישיותי כולל מגוון היבטים תפיסתיים רגשיים והתנהגותיים אופייניים פוטנציאלים. על מנת שאדם יוגדר כטיפוס מסוים, אין חובה שיבואו לידי ביטוי כל ההיבטים הפוטנציאלים האפשריים. 

 

מצבים רגשיים והתנהגות זמניים מתייחסים לתגובות או תחושות שאינן אופייניות לאדם בדרך כלל, המתפתחים כתוצאה ממצבי משבר או לחץ חריגים. חלוקה זו מאפשרת למטפל לתת מענה לדפוסים קבועים ומושרשים וגם למצבי משבר חולפים.

 

פעילותן של התמציות דומה לפעולת כיול. בכל ציר אישיותי יש היבטים מאוזנים, המשרתים את האדם והיבטים לא מאוזנים אשר יוצרים הפרעות תפקודיות. פעילות התמציות מכיילת את המשאבים הקיימים ברפרטואר הכולל של סוג האישיות. תהליך זה מאפשר להביא לידי ביטוי את ההיבטים המעצימים ולצמצם את השפעתם של ההיבטים המעכבים. המטרה האופטימלית היא לשפר את יכולתו של אדם להביא את עצמו לידי ביטוי בצורה המעצימה אותו, לחיות את האמת הפנימית שלו ולהגיע להגשמה אישית.

 

על מנת להטמיע שינויים ארוכי טווח בדפוסים רגשיים והתנהגותיים, חשוב שלקיחת התמציות תלווה בטכניקות קוגנטיביות והקניית כלים מעשיים לשינוי הרגלים. יתרון הטיפול בפרחי באך הוא שתהליכי השינוי הקוגנטיביים נתמכים ע"י פעילות התמציות המייעלים ומקלים את התהליך בכללותו. תהליך הקניית המיומנויות נעשה באמצעות שיחות והדרכה אישית.  ניתנים תרגילי יישום ואימון שעל המתרפא לבצע בין המפגשים.

 

על סמך הקשר הישיר שד"ר באך בסס בין אישיות וחולי, תמציות הצמחים נותנות מענה טיפולי במצבים גופניים ורגשיים כאחד. ניתן לטפל באמצעות פרחי באך במגוון הפרעות גופניות כגון: לחץ דם, הפרעות דרכי העיכול, הנשימה, מגרנות, הפרעות גניקולוגיות, דלקות למיניהן ועוד. תמציות הצמחים מומלצות  לטיפול במגוון מצבים רגשיים כגון: חרדות, כעסים , משברים, העדר בטחון עצמי, בעיות ריכוז ועוד.

 

הטיפול בהשמנה
להשמנה הקשרים תפיסתיים, רגשיים והתנהגותיים מגוונים. עפ"י גישתו של ד"ר באך, זיהוי וטיפול בהיבטים האישיותיים הקשורים לבעיית ההשמנה, הינם מרכיב משמעותי בפתרון.  לשם כך יש צורך למפות את הדפוסים האינדבדואלים  של כל אדם הסובל מהשמנה ולהתאים את הטיפול למבנה האישיותי הספציפי. יתרון השילוב של פרחי באך בטיפולי השמנה הוא היכולת לזהות ולאזן את הדינמיקה הרגשית הקשורה להתפתחות ההשמנה. ניתן לשלב טיפול בתמציות הצמחים יחד עם שיטות וגישות טיפוליות נוספות.

 

 

הטיפול בתמציות פרחי באך תומך בהיבטים רבים של הטיפול בהשמנה:
1. זיהוי וטיפול בגורמים תפיסתיים רגשיים והתנהגותיים ספציפיים הקשורים להתפתחות בעיית ההשמנה.

2. חיזוק הערך והאמונה העצמיים

3. חיזוק המוטיבציה וכוח הרצון

4. תמיכה בתהליכי גמילה ושינוי הרגלי אכילה

5. תמיכה רגשית וחיזוק כוחות הריפוי העצמיים לפני ואחרי ניתוחי הרזיה

 

תהליך הטיפול מרתק, מעצים ומניב תוצאות מרשימות. זהו מסע לתוך העצמי בו אדם לומד את עצמו, את המשאבים הפנימיים העומדים לרשותו ורוכש כלים לניצול מקסימלי של משאבים אלה.

מידע נוסף אודות השיטה וקורסי הכשרה מקצועיים ניתן למצוא באתר: www.hiburim.org

שאלות ניתן לשלוח לדוא"ל: jjacobs@zahav.net.il 

 

 

 

 

 

 

מטפלת הוליסטית בעלת 23 שנות ניסיון בעבודה קלינית, הוראה ופיתוח יישומים ייחודיים של הגישות ההוליסטיות בתחום ההעצמה האישית ובריאות האישה. מורה מן החוץ בפקולטה למדעי הבריאות, ביה"ס למקצועות הבריאות הקהילתיים ע"ש לאון ומטילדה רקנאטי, אוניברסיטת בן גוריון. מפתחת ומנחה תכנית הוליסטית לחזרה לחיים בקרב נשים שעברו סרטן שד במרכז לבריאות השד, בדרום הארץ, מרכזת מגמה ומורה בכירה במכללת אדר לרפואה משלימה , ב"ש.




מאמרים חדשים מומלצים: 

חשבתם שרכב חשמלי פוטר מטיפולים? תחשבו שוב! -  מאת: יואב ציפרוט מומחה
מה הסיבה לבעיות האיכות בעולם -  מאת: חנן מלין מומחה
מערכת יחסים רעילה- איך תזהו מניפולציות רגשיות ותתמודדו איתם  -  מאת: חגית לביא מומחה
לימודים במלחמה | איך ללמוד ולהישאר מרוכז בזמן מלחמה -  מאת: דניאל פאר מומחה
אימא אני מפחד' הדרכה להורים כיצד תוכלו לנווט את קשיי 'מצב המלחמה'? -  מאת: רזיאל פריגן פריגן מומחה
הדרך שבה AI (בינה מלאכותית) ממלאת את העולם בזבל דיגיטלי -  מאת: Michael - Micha Shafir מומחה
ספינת האהבה -  מאת: עומר וגנר מומחה
אומנות ברחבי העיר - זרז לשינוי, וטיפוח זהות תרבותית -  מאת: ירדן פרי מומחה
שיקום והעצמה באמצעות עשיה -  מאת: ילנה פיינשטיין מומחה
איך מורידים כולסטרול ללא תרופות -  מאת: קובי עזרא יעקב מומחה

מורנו'ס - שיווק באינטרנט

©2022 כל הזכויות שמורות

אודותינו
שאלות נפוצות
יצירת קשר
יתרונות לכותבי מאמרים
מדיניות פרטיות
עלינו בעיתונות
מאמרים חדשים

לכותבי מאמרים:
פתיחת חשבון חינם
כניסה למערכת
יתרונות לכותבי מאמרים
תנאי השירות
הנחיות עריכה
תנאי שימוש במאמרים



מאמרים בפייסבוק   מאמרים בטוויטר   מאמרים ביוטיוב