דף הבית  >> 
 >> 

הרשם  |  התחבר


ביטוח רכב - מדריך לרוכשים חכמים 

מאת    [ 21/04/2010 ]

מילים במאמר: 422   [ נצפה 1912 פעמים ]

בעולם המודרני, רכב הפך להיות אחד הנכסים הנפוצים ביותר בשימושם וכמעט כל בית בישראל מחזיק ברשותו כיום רכב אחד לפחות. מעבר לעלות הרכב, הדלק וההוצאות על הטיפולים במוסכים – בעלי רכבים נדרשים להוצאה כספית בלתי מבוטלת על פוליסות ביטוח לרכב ובמאמר זה ננסה לתת לכם כמה טיפים שימושיים לצמצום ההוצאה הזו למינימום.


קיומו של ביטוח רכב הוא חובה, ולא ניתן להעלות את הרכב על הכביש לפני שיש פוליסת ביטוח, כאשר מאחר ומדובר על הוצאה די כבדה, חשוב לבחור פוליסת ביטוח בצורה מושכלת, על מנת להבטיח מקסימום כיסוי, במינימום עלויות.


בתהליך בחירה של ביטוח רכב ישנם כמה פרמטרים שצריך לתת עליהם את הדעת, ראשית יש לבחון את עלות פוליסת הביטוח, שכן עלויות הן למעשה אחד השיקולים הקריטיים. יחד עם זאת, אין זה הפרמטר היחיד שרלוונטי לבחירת ביטוח רכב. בבחירת ביטוח רכב יש לבדוק היטב את חברת הביטוח ממנה רוכשים את הפוליסה, חשוב לבדוק מהן שיטות העבודה של החברה במקרה הצורך, לרבות מצבים של נזק, תאונה וגניבה של הרכב. בדקו מה רמת שירות הלקוחות של חברת הביטוח לא רק במועד רכישת הפוליסה – אלא גם במועד דרישת הפיצוי.


איך תוזילו עלויות בפוליסת ביטוח רכב?


•    הדבר הראשון והחשוב ביותר שעליכם לעשות על מנת להוזיל עלויות של ביטוח רכב הוא לבצע סקר שוק והשוואה בין כמה פוליסות ביטוח רכב. התחרות הצמודה בשוק חברות הביטוח מובילה להוזלת עלויות, מה שאומר שיש בידי הלקוח כח חזק מספיק לצורך הוזלת עלויות בכ- 20% מהצעת המחיר הראשונה.


•    שנית, יש לבצע בדיקת כדאיות כלכלית של פוליסת ביטוח הרכב, ולא להתפתות לרכוש פוליסת ביטוח רכב כוללת אשר מורכבת גם מביטוח מקיף וגם צד ג' במידה ועלות הרכב נמוכה מדיי. הגדירו לעצמכם עלות סף כך שפרמיית ביטוח המקיף תהיה משתלמת כלכלית אל מול עלות הרכב, במידה ומדובר על רכב בן למעלה מעשר שנים, רכישה של פוליסת ביטוח מקיף תהיה לא כדאית.


•    נסו לייעל את פוליסת ביטוח רכב שלכם, כך שהעלות תהיה מינימאלית. אם לרכב יש נהג בלעדי אחד, אין טעם לרכוש פוליסת ביטוח רכב המכסה כל נהג, משום שמדובר על תוספת יוקר בלתי נחוצה. אם לא היו בעברכם, לפחות בשלוש שנים האחרונות, תביעות ביטוח או תאונות, הרי שמבחינת חברות ביטוח רכב אתם מבוטחים "שכדאי להשקיע בהם", לכן, הקפידו לציין זאת ואל תפחדו לבקש הטבה בעלויות הפוליסה על כך, משום שזה בהחלט יכול לזכות אתם בהוזלה משמעותית של פוליסת ביטוח רכב.


•    ביטוח רכב עבור נהג צעיר ונהג חדש תמיד יעלה יותר, לכן, במידה וניתן להמנע מלבטח נהגים חדשים וצעירים, חשוב להקפיד גם על זה, משום שמדובר על קבוצת סיכון מבחינתן של חברות ביטוח רכב, עבורן יגבו עלויות גבוהות יותר בעד פוליסת הביטוח.

 

שיר, מתעניינת בעולם הפיננסים - השקעות, ביטוח ועוד.


כותבת על ביטוח רכב בבלוג השוואת ביטוח רכב.




מאמרים חדשים מומלצים: 

חשבתם שרכב חשמלי פוטר מטיפולים? תחשבו שוב! -  מאת: יואב ציפרוט מומחה
מה הסיבה לבעיות האיכות בעולם -  מאת: חנן מלין מומחה
מערכת יחסים רעילה- איך תזהו מניפולציות רגשיות ותתמודדו איתם  -  מאת: חגית לביא מומחה
לימודים במלחמה | איך ללמוד ולהישאר מרוכז בזמן מלחמה -  מאת: דניאל פאר מומחה
אימא אני מפחד' הדרכה להורים כיצד תוכלו לנווט את קשיי 'מצב המלחמה'? -  מאת: רזיאל פריגן פריגן מומחה
הדרך שבה AI (בינה מלאכותית) ממלאת את העולם בזבל דיגיטלי -  מאת: Michael - Micha Shafir מומחה
ספינת האהבה -  מאת: עומר וגנר מומחה
אומנות ברחבי העיר - זרז לשינוי, וטיפוח זהות תרבותית -  מאת: ירדן פרי מומחה
שיקום והעצמה באמצעות עשיה -  מאת: ילנה פיינשטיין מומחה
איך מורידים כולסטרול ללא תרופות -  מאת: קובי עזרא יעקב מומחה

מורנו'ס - שיווק באינטרנט

©2022 כל הזכויות שמורות

אודותינו
שאלות נפוצות
יצירת קשר
יתרונות לכותבי מאמרים
מדיניות פרטיות
עלינו בעיתונות
מאמרים חדשים

לכותבי מאמרים:
פתיחת חשבון חינם
כניסה למערכת
יתרונות לכותבי מאמרים
תנאי השירות
הנחיות עריכה
תנאי שימוש במאמרים



מאמרים בפייסבוק   מאמרים בטוויטר   מאמרים ביוטיוב