דף הבית  >> 
 >> 

הרשם  |  התחבר


עיצוב פנים תדמיתי וממתג למשרד עורכי דין 

מאת    [ 21/04/2010 ]

מילים במאמר: 770   [ נצפה 2480 פעמים ]

 

 עיצוב משרד עורכי דין כחלק מהפעילות השיווקית ומתהליך עיצוב תדמית המותג של המשרד

 

אם במקרה בחרתם לעצב את משרדיכם או אפילו לרענן ולחדש את המראה הישן והמוכר כדאי שתדעו, עיצוב המשרד יכול להוות נדבך חשוב בפעילות השיווקית שלכם. קצת על שיטות של מעצבי פנים.

 מאז ומתמיד היו המקצועות החופשיים "אגוז קשה" בכל מה שקשור לשיווק, וכשמדובר בתחום עריכת הדין מגבלות הפרסום  מקשות אף יותר .

בנוסף, האופי של ה"מוצר" שעורכי דין מספקים הוא מופשט וערטילאי וקשה להוכיח שמשרדכם נותן שירות טוב יותר מזה של משרד פלוני.

ללקוח פוטנציאלי המתלבט בבחירת עורך דין הדילמה היא מורכבת:

כאשר אין בידיו המלצה על המשרד הוא מתקשה לבחור בין  משרד כהן או משרד לוי  ולהחליט מי יהיה ספק השירות שלו.  בבואו לבחור משרד הוא נאחז בכל פיסת מידע שבידו על המשרד כדי ליצור התרשמות כוללת  שבסופו של דבר תכריע את הבחירה.

אחד הנתונים החשובים בהתרשמות הראשונית הוא הנראות  של המשרד. כיון שהמשרד הוא מקום מוחשי, בניגוד לשירות, הוא משדר בעוצמה מסרים תדמיתיים ואם המסרים מתאימים לצרכי הלקוח, מראה המשרד יכול להיות גורם חשוב בהחלטה על התקשרות.

משרדי עורכי דין רבים הבינו כבר לפני כ- 15 שנה את החשיבות העצומה של מראה המשרד כגורם בתהליך הבחירה של הלקוח  ובשנות ה- 90 חל מהפך במראה ובעיצוב של משרדי עורכי דין בישראל.

המשרדים הפכו בהדרגה מעוצבים ומזמינים יותר והחשיבה האסטרטגית על הנראות הפכה מובנת מאליה.

איך מעצבים משרד שישדר את המסר המתאים ביותר ללקוחות שלכם?

ראשית יש להבין: עיצוב תדמית למשרד הוא פעולה שיווקית לכל דבר וככזו העיצוב צריך להתבצע אחרי חשיבה אסטרטגית מעמיקה על המסרים שתרצו לשדר לכל מבקר וגם לצוות שלכם.

אם אתם עוסקים בתחום המסחרי  הדורש משאים ומתנים מורכבים ותרצו שמרבית הדיונים ייערכו במשרדכם כדי להשיג יתרון במגרש הביתי וודאי תרצו לעצב חדר ישיבות נוח, מזמין ומרשים וגם להדגיש  באמצעות העיצוב את העוצמה של המשרד .

אם אתם עוסקים בתחום הנזיקין ומגיעים אליכם נפגעי תאונות חשוב ביותר יהיה לשדר אוירה חמימה ותומכת שתתן ללקוחותיכם הרגשה שהגיעו למקום שבו יזכו ליחס אמפאתי ולטיפול מסור וכמובן בשירות מקצועי .

במשרדי עורכי דין העוסקים ברישום פטנטים או בחברות היי טק  שם המשחק הוא יצירתיות ומציאת פתרונות חכמים . כאן יש צורך לשדר מסרים של חדשנות וחשיבה מחוץ לקופסא.

המשימה של החלטה על אופי העיצוב מאתגרת עוד יותר כיון שעיצוב הפנים של המשרד אמור להיות המשכי ותואם לשאר המסרים השיווקיים של המשרד. כלומר, העיצוב צריך להמשיך ולהעצים את המסרים המועברים על ידי הלוגו, הניירת המשרדית, הסלוגן וכל אלמנט אחר של שיווק שקיים במשרדכם. למשל: אם יש צבעוניות דומיננטית לניירת המשרדית שלכם היא אמורה להופיע גם בעיצוב המשרדים ולו רק כנגיעה של כתם צבע.

אם תיצרו פעילות שיווקית ארוכת טווח שכוללת שימוש בכל אמצעי השיווק המפורטים למעלה  באופן מתואם תהפוך הפעילות הזו לתהליך מיתוג מתמשך . והרי ההגדרה המופיעה  בויקיפדיה לתהליך מיתוג:

מותג הוא מונח מתחום השיווק המתאר חברה, מוצר, קו מוצרים או שירות... המונח מותג מתייחס לסך כל העמדות, הרגשות והתפיסות הקיימות אצל הצרכנים בנוגע לאובייקט. עמדות ורגשות אלה מכונים לעתים גם "נכסי המותג".

איך מתחילים לעצב לשווק ולמתג על ידי עיצוב הפנים?

יוצרים מסמך דרישות (או פרוגראמה) שבו מתארים את המסר המרכזי שאתם רוצים להעביר לכל מי שמבקר במשרדכם וכן את ההנחיות התפעוליות  לתכנון המשרד (מספר שותפים, עורכי דין ומתמחים,  אופי חדרי הישיבות, חלל ההמתנה, המטבחון וכיו"ב) ויחד עם המעצבת מחליטים על תכנית החלוקה, חומרי הגמר, הצבעים והטקסטורות שישדרו בצורה אופטימאלית את המסרים המתאימים וימתגו את משרדכם - או במילים אחרות, יצרבו בזיכרון המבקרים את המסר הספציפי הייחודי שלכם.

לצורך המחשה של מסרים שונים שאפשר להעביר באמצעות העיצוב מובאות כאן דוגמאות של משרדים שעוצבו בסטודיו רוזן והאופן שבו הועבר המסר השיווקי:

מסר של עוצמה : תמונה 1 : בחדר המנהל שלפניכם המסר מועבר על ידי גודל החדר, התקרה הגבוהה  ובעיקר על ידי הנוף העירוני הנשקף מקומה גבוהה של בניין המשרדים. צורת הישיבה ה"חולשת" על הנוף מתפרשת באופן תת הכרתי כשליטה טריטוריאלית ויוצרת התרשמות של עוצמה. 

מסר של חמימות ומקום מוגן ובטוח: תמונה 2: נוצר על ידי הצבעוניות החמה ועל ידי שימוש בעץ כהה , צורות מעוגלות ורכות ותקרה נמוכה.

מסר של יוקרה: תמונה 3: שימוש רב בעץ, תקרה גבוהה ושילוב דלפק כהה וצבעוניות "קרה" של אפור ולבן עם תאורה נסתרת.

מסר של חדשנות: תמונה 4: מושג על ידי שימוש בצבעים עזים ורוויים. הצורניות של גופי התאורה והדלפק היא אווירודינאמית ותורמת גם כן לתדמית של טכנולוגיה גבוהה וחדשנות.

הבאתי  כאן, על קצה המזלג , כמה עקרונות מרכזיים לעיצוב פנים ממתג. בנוסף, למי מכם שמתכוון מעבר למשרד חדש מצורף קישור לרשימת טיפים עבור בדיקת נכס להשכרה.

בברכת אביב של בניה והתחדשות.

מיכל רוזן

 

הכותבת היא מעצבת פנים מומחית בעיצוב פנים תדמיתי  ובעלת סטודיו רוזן.

 

הכותבת היא מעצבת פנים מומחית ובעלת סטודיו מעצבי פנים לעיצוב פנים תדמיתי, עיצוב תדמית וביישום מותגי חברות באמצעות עיצוב הפנים.


עוד על עיצוב פנים תדמיתי באתר http://www.rosenm.co.il /




מאמרים חדשים מומלצים: 

חשבתם שרכב חשמלי פוטר מטיפולים? תחשבו שוב! -  מאת: יואב ציפרוט מומחה
מה הסיבה לבעיות האיכות בעולם -  מאת: חנן מלין מומחה
מערכת יחסים רעילה- איך תזהו מניפולציות רגשיות ותתמודדו איתם  -  מאת: חגית לביא מומחה
לימודים במלחמה | איך ללמוד ולהישאר מרוכז בזמן מלחמה -  מאת: דניאל פאר מומחה
אימא אני מפחד' הדרכה להורים כיצד תוכלו לנווט את קשיי 'מצב המלחמה'? -  מאת: רזיאל פריגן פריגן מומחה
הדרך שבה AI (בינה מלאכותית) ממלאת את העולם בזבל דיגיטלי -  מאת: Michael - Micha Shafir מומחה
ספינת האהבה -  מאת: עומר וגנר מומחה
אומנות ברחבי העיר - זרז לשינוי, וטיפוח זהות תרבותית -  מאת: ירדן פרי מומחה
שיקום והעצמה באמצעות עשיה -  מאת: ילנה פיינשטיין מומחה
איך מורידים כולסטרול ללא תרופות -  מאת: קובי עזרא יעקב מומחה

מורנו'ס - שיווק באינטרנט

©2022 כל הזכויות שמורות

אודותינו
שאלות נפוצות
יצירת קשר
יתרונות לכותבי מאמרים
מדיניות פרטיות
עלינו בעיתונות
מאמרים חדשים

לכותבי מאמרים:
פתיחת חשבון חינם
כניסה למערכת
יתרונות לכותבי מאמרים
תנאי השירות
הנחיות עריכה
תנאי שימוש במאמרים



מאמרים בפייסבוק   מאמרים בטוויטר   מאמרים ביוטיוב