דף הבית  >> 
 >> 

הרשם  |  התחבר


שיניים תותבות 

מאת    [ 21/04/2010 ]

מילים במאמר: 329   [ נצפה 2121 פעמים ]

שיניים תותבות הן תחליף לשיניים חסרות או פגומות וניתן להתקין אותן כמעט בכל מרפאת שיניים על ידי רופא שיניים. מומלץ לקבל המלצות מרופאי שיניים ומכרים שעברו טיפול דומה ולרוב הטיפול מתבצע אצל אנשים מבוגרים, כתחליף לטיפול השתלת שיניים. שיניים תותבות מחזיקות ומחזקות את פרק הלסת ותורמות לנשימה ולעיסה נכונה. ישנם 2 סוגים של שיניים תותבות, חלקיות או מלאות. שיניים תותבות מלאות נועדו להחלפת כל השיניים הטבעיות ותותבות חלקיות נועדו להחלפת שן או מספר שיניים פגומות או חסרות. השיניים התותבות מוחזקות על השן באמצעות וו המונע תזוזתם של התותבות בפה.

ישנם מספר סוגים של ווים -  וו בצבע השיניים, בצבע החניכיים, מצמדים מדויקים. ווים בצבע השן נפוצים מאוד אך נוטים להישבר. ווים בצבע חניכיים הם פתרון נוח כאשר חסרה שן או מספר שיניים והם מהווים פתרון אסתטי נוח וטוב. כיצד מבוצע התהליך? בתחילתו של התהליך רופא שיניים לוקח את מידות הפה לשם בניית מודל. רופאי השיניים מעביר את מידות הפה לטכנאי השיניים המכין את המודל. הטיפול בשיניים תותבות מתבצע על ידי רופאי שיניים בלבד, ואין לנסות לטפל בזאת בעצמכם. בכל מקרה של בעיה או חוסר נוחות  יש לפנות מיידית לרופא שיניים או מרפאת שיניים הקרובה לביתכם, לתיקון התותבות.

שיניים תותבות – שימוש וטיפול

חשוב להקפיד על ניקוי השיניים התותבות לפחות פעמיים ביום וביקור קבוע אצל שיננית, אחת לחצי שנה. יש לנקות את השיניים התותבות באמצעות מברשת תותבות מיוחדת במים פושרים. בנוסף, יש להקפיד לצחצח את השיניים והשתלים באמצעות מברשת שיניים, ומומלץ להשתמש במשחת שיניים המכילה פלואוריד. לשמירה על פרקי הלסת, חשוב להקפיד להרכיב את התותבות במשך כל היום. בנוסף, אי הרכבתם עלולה לגרום לבעיות עתידיות של חוסר התאמה של התותבות. במצבים אלו יש צורך בייצור שיניים תותבות חדשות, תהליך הלוקח יותר זמן וכסף. כפי שהזכרנו קודם לכן, בכל מקרה של בעיה או תזוזה בשיניים התותבות יש לפנות אל רופאי שיניים לקבל טיפול. ניתן לבדוק המצאות בעיות בעצמכם, יש להניע את השפתיים ולבדוק האם התותבת משתחררת, במידה וכן כנראה שיש לבצע התאמה מחדש של התותבת. 


מרפאת שיניים ראשון לציון המציעה טיפולים מתקדמים בטכנולוגיה חדישה. רופא שיניים בראשון לציון המתמחה בטיפולים משמרים, טיפולי שורש, כירורגיית פה ולסת וטיפולי שיניים לילדים.





מאמרים חדשים מומלצים: 

חשבתם שרכב חשמלי פוטר מטיפולים? תחשבו שוב! -  מאת: יואב ציפרוט מומחה
מה הסיבה לבעיות האיכות בעולם -  מאת: חנן מלין מומחה
מערכת יחסים רעילה- איך תזהו מניפולציות רגשיות ותתמודדו איתם  -  מאת: חגית לביא מומחה
לימודים במלחמה | איך ללמוד ולהישאר מרוכז בזמן מלחמה -  מאת: דניאל פאר מומחה
אימא אני מפחד' הדרכה להורים כיצד תוכלו לנווט את קשיי 'מצב המלחמה'? -  מאת: רזיאל פריגן פריגן מומחה
הדרך שבה AI (בינה מלאכותית) ממלאת את העולם בזבל דיגיטלי -  מאת: Michael - Micha Shafir מומחה
ספינת האהבה -  מאת: עומר וגנר מומחה
אומנות ברחבי העיר - זרז לשינוי, וטיפוח זהות תרבותית -  מאת: ירדן פרי מומחה
שיקום והעצמה באמצעות עשיה -  מאת: ילנה פיינשטיין מומחה
איך מורידים כולסטרול ללא תרופות -  מאת: קובי עזרא יעקב מומחה

מורנו'ס - שיווק באינטרנט

©2022 כל הזכויות שמורות

אודותינו
שאלות נפוצות
יצירת קשר
יתרונות לכותבי מאמרים
מדיניות פרטיות
עלינו בעיתונות
מאמרים חדשים

לכותבי מאמרים:
פתיחת חשבון חינם
כניסה למערכת
יתרונות לכותבי מאמרים
תנאי השירות
הנחיות עריכה
תנאי שימוש במאמרים



מאמרים בפייסבוק   מאמרים בטוויטר   מאמרים ביוטיוב