דף הבית  >> 
 >> 

הרשם  |  התחבר


הבסיס להגשמה עצמית 

מאת    [ 21/04/2010 ]

מילים במאמר: 533   [ נצפה 2220 פעמים ]

הגשמה עצמית היא היכולת של אדם לחיות בשלום עם עצמו ומעשיו, תוך תחושה של מימוש.
כל אחד מאיתנו מגדיר הגשמה עצמית לפי אמות המידה שלו, בהתאם לתפיסת עולמו, כך שהמונח הגשמה עצמית הוא אינדיווידואלי לחלוטין ומתווה ביכולת של אדם למדוד את עצמו ביחס לרצונותיו.

הצלחה עסקית, זוגיות טובה, שפע, אושר, הכרה, מימוש פוטנציאל, כל אחד מאלה הינו מדד לדרך שבה אנו תופסים את עצמו, לדרך שבה אנו מגדירים הגשמה עצמית והצלחה.ברגע שנוכל לסמן וי על אמות המידה שלנו למול כל אחד מהתחומים, תוך תחושת שלמות ומימוש פוטנציאל, נחווה למעשה הגשמה עצמית.

אבל אם הגשמה עצמית משתנה מאחד לאחד, איך משיגים אותה -
לכל אדם מערכת כלים וערכים עימה הוא מתנהל בחיי היום יום. אנשים עובדים בעבודות שונות על מנת לכלכל עצמם, הם יוצרים קשרים אישיים על מנת להקים משפחה, אוספים חברים, חווים חוויות ובונים לעצמם תשתית ודרך. השלב הראשון בהגשמה עצמית מתחיל ביכולת של אדם להתבונן. בחייו באובייקטיביות , על מנת לבחון האם אכן הוא מממש את הפוטנציאל הגלום בו בהיבטים השונים. בחינה אמיתית של כל מישור, מאפשרת לאדם להגדיר לעצמו מטרות ויעדים ובכך למעשה להפוך את המינוח הערטילאי הגשמה עצמית למשהו ישים ומדיד.

מעבר להתבוננות, חייב האדם לזהות את התפיסות המעכבות אותו, כך שיוכל לנווט את חייו להגשמה עצמית מתוך תפיסה רציונאלית של המציאות ולא מתוך תפיסת עולמו. לכל אחד מאיתנו פרדיגמות שונות, תפיסת מציאות סובייקטיבית אשר נשענת על מכלול ערכים וחוויות שאספנו לאורך חיינו, בעיקר בשלב עיצוב הזהות. על מנת לחוות הגשמה עצמית, חייב האדם לזהות את אותן פרדיגמות מעכבות, אלה אשר מקבעות אותנו בתוך תהליכים מוכרים ובטוחים ואינן נותנות לנו להתפתח, להעז ולשנות.

לעיתים קרובות מהווה פרדיגמה טריטוריה מוכרת ובטוחה. מערכת סיבה ותוצאה בה אנו שולטים, אך האם אכן אותן תפיסות עומדות בקנה אחד עם מימוש הפוטנציאל שלנו -

על מנת להגיע להגשמה עצמית נדרש לעיתים קרובות שינוי חשיבה ותפיסה, שלנו ביחס לסיטואציה, שלנו ביחס לעצמנו. היכולת לפתוח עצמנו להבנה שאנו יכולים לשנות את הדרך שבה אנו תופסים את העולם, שהכול מתחיל ונגמר בתודעה, מהווה אבן יסוד חיונית להגשמה עצמית ולמימוש פוטנציאל ולא פחות חשוב, יכולה לעשות את ההבדל בין התבוננות מתוך מקום של יש לבין התבוננות מתוך מקום של מחסור.

הגשמה עצמית חווה בתוכה את מימוש הפוטנציאל של כל אדם, ביחס לאמות המידה שלו. זו היכולת שלנו להביט לעולם בעיניים מתוך מקום של שלמות, מבלי לנתק עצמנו מהמציאות הסובבת אותנו.

על מנת לחוות הגשמה עצמית ולהפוך, הלכה למעשה, את הפוטנציאל לרציונאל, חשוב לבנות את התשתית הנכונה ולהכיר בכך שהגשמה עצמית תלויה רק בנו ובדרך שבה נממש את הרצונות שלנו בתוך המסע הזה שנקרא החיים.

 

 

 

 

  רוני זוהר "עם מחשבות כן הולכים למכולת" מדריכה להעצמה והגשמה אישית ועסקית פיתוח / גילוי  היכולת להרוויח ולהצליח בואו לקבל כלים איך לשלב בין תודעה חיובית למעשים בשטח.  http://www.ronizohar.com/




מאמרים חדשים מומלצים: 

חשבתם שרכב חשמלי פוטר מטיפולים? תחשבו שוב! -  מאת: יואב ציפרוט מומחה
מה הסיבה לבעיות האיכות בעולם -  מאת: חנן מלין מומחה
מערכת יחסים רעילה- איך תזהו מניפולציות רגשיות ותתמודדו איתם  -  מאת: חגית לביא מומחה
לימודים במלחמה | איך ללמוד ולהישאר מרוכז בזמן מלחמה -  מאת: דניאל פאר מומחה
אימא אני מפחד' הדרכה להורים כיצד תוכלו לנווט את קשיי 'מצב המלחמה'? -  מאת: רזיאל פריגן פריגן מומחה
הדרך שבה AI (בינה מלאכותית) ממלאת את העולם בזבל דיגיטלי -  מאת: Michael - Micha Shafir מומחה
ספינת האהבה -  מאת: עומר וגנר מומחה
אומנות ברחבי העיר - זרז לשינוי, וטיפוח זהות תרבותית -  מאת: ירדן פרי מומחה
שיקום והעצמה באמצעות עשיה -  מאת: ילנה פיינשטיין מומחה
איך מורידים כולסטרול ללא תרופות -  מאת: קובי עזרא יעקב מומחה

מורנו'ס - שיווק באינטרנט

©2022 כל הזכויות שמורות

אודותינו
שאלות נפוצות
יצירת קשר
יתרונות לכותבי מאמרים
מדיניות פרטיות
עלינו בעיתונות
מאמרים חדשים

לכותבי מאמרים:
פתיחת חשבון חינם
כניסה למערכת
יתרונות לכותבי מאמרים
תנאי השירות
הנחיות עריכה
תנאי שימוש במאמרים



מאמרים בפייסבוק   מאמרים בטוויטר   מאמרים ביוטיוב