דף הבית  >> 
 >> 

הרשם  |  התחבר


פנסיה מוקדמת ותוכניות פרישה, כל מה שרצית לדעת 

מאת    [ 19/04/2010 ]

מילים במאמר: 628   [ נצפה 8694 פעמים ]

 

ארגונים, חברות ומוסדות גדולים מעת לעת מציעים תוכנית פרישה לעובדיהם בהם מקבל העובד תנאי פרישה משופרים. ישנן סיבות רבות להצעות אלו ובניהן עידוד פרישה מוקדמת לעובדים מבוגרים, התייעלות כוללת של הארגון או הפסקת פעילות או סגירת הארגון.

בדרך כלל ההצעה תהיה בנויה באופן מדורג על פי ותק העובד, גילו ופרמטרים נוספים שנלקחים בחשבון, הארגון יציע בדרך כלל שתי חלופות או יותר וזאת על פי האיתנות הפיננסית של הארגון, תקציב הארגון לתוכניות הפרישה, יעדי הארגון ועוד.

 

בגיל 60 רשאי מבוטח בקרן פנסיה (חדשה) לצאת ל פנסיה מוקדמת אך במקרים בהם אין הסכמות בין העובד והמעביד ליציאה מסודרת לפנסיה מוקדמת , אומנם יוכל העובד להתפטר ממקום עבודתו ואף להיות זכאי לתקבולי פנסיה מהקופה הפנסיונית שלו . וכשמדובר בפרישה מוקדמת בהסכם , אזי המעביד משלם לעובדו , שפרש קיצבה עד הגיעו של העובד לגיל הפרישה החוקי , אולם הפנסיה שתשולם לעובד בגיל הפרישה הינה נמוכה מזו שהיתה אמורה להשתלם לו היה עובד תדיר עד גיל הפרישה החוקי.

 

להלן  כמה מן החלופות הנפוצות ביותר של תוכניות הפרישה :

 

  1. מסלול תשלומים חודשיים ? במסלול זה משולמים לעובד הפורש פיצויים רגילים או מוגדלים, התשלום מתבצע על ידי המעסיק לתקופה שהוקצבה מראש ולשם מימוש תוכנית פרישה זו יש צורך באישור רשויות המס.
  2. מסלול מענקים ? זהו מסלול פרישה מוקדמת בו משולמים פיצויים מוגדלים ומענקי פרישה ייחודיים תוך הקפאת זכויות בקרן פנסיה, רק לאחר גיל הפרישה יוכל העובד לקבל קצבה חודשית מקרן הפנסיה.
  3. חבילת פרישה ? זוהי תוכנית פרישה שמשלבת תנאי פרישה משופרים רבים, תוכנית זו מיושמת לרוב בחברות היי טק וטכנולוגיה.
  4. מסלול פנסיה ? במסגרת תוכנית זו משולמים לעובד הפורש תשלומי פיצויים "רגילים" עד להגיעו לגיל הפרישה ובו יוכל הפורש לקבל קצבת פנסיה מקרן הפנסיה.

 

אז איך בוחרים בניהן וכיצד ניתן לקבוע איזו תוכנית של פנסיה מוקדמת מתאימה לנו אם בכלל -

 

אדם שלא למד את התחום לא יוכל להבדיל בין חוזה פרישה נדיב לחוזה פרישה סטנדרטי, ישנם נושאים רבים שיש לשים עליהם את הדגש כדי להבין האם ההסכם משתלם וטוב לכם או לא כגון נושא המיסוי בפנסיה, ההפרשות הסוציאליות, הביטוח הלאומי, דמי אבטלה , השתלבות במקום עבודה חדש, ההשלכות על אדם שאינו שכיר אך הוא גם אינו גמלאי.

 

נושאים רבים נוספים שיש לשים עליהם את הדגש הם יציבות המוסד ממנו אתם מתכננים לפרוש, בדיקה האם מגיע לכם מענק הסתגלות, גיל הפרישה הנקוב בהסכם הפרישה, ויתור על הזכויות הסוציאליות ושווי התנאים הנלווים לשכר כגון פלאפון, דלק, רכב וכדומה, התחייבויות המעסיק לשלם על מסים והיטלים שעלולים לצוץ לאחר שינויי חקיקה ועוד.

 

פעמים רבות בחירה בין חלופה אחת לשנייה יכולה להוות הבדל משמעותי באורח החיים ועל כן יש להיוועץ באיש מקצוע (יועץ פנסיוני מומחה) כדי להבין את ההשלכות של כל המשתמע מחוזה הפרישה המוצע ובניסיון להוציא מאותו חוזה פרישה תנאים טובים עד כמה שניתן.

מירב פנסיה, רק מי שאובייקטיבי, בעדך כי ייעוץ פנסיוני זה למען העתיד שלך. פנה אלינו לשיחת ייעוץ avi@mpc.co.il 09-7463383     http://mpc.co.iL




מאמרים חדשים מומלצים: 

חשבתם שרכב חשמלי פוטר מטיפולים? תחשבו שוב! -  מאת: יואב ציפרוט מומחה
מה הסיבה לבעיות האיכות בעולם -  מאת: חנן מלין מומחה
מערכת יחסים רעילה- איך תזהו מניפולציות רגשיות ותתמודדו איתם  -  מאת: חגית לביא מומחה
לימודים במלחמה | איך ללמוד ולהישאר מרוכז בזמן מלחמה -  מאת: דניאל פאר מומחה
אימא אני מפחד' הדרכה להורים כיצד תוכלו לנווט את קשיי 'מצב המלחמה'? -  מאת: רזיאל פריגן פריגן מומחה
הדרך שבה AI (בינה מלאכותית) ממלאת את העולם בזבל דיגיטלי -  מאת: Michael - Micha Shafir מומחה
ספינת האהבה -  מאת: עומר וגנר מומחה
אומנות ברחבי העיר - זרז לשינוי, וטיפוח זהות תרבותית -  מאת: ירדן פרי מומחה
שיקום והעצמה באמצעות עשיה -  מאת: ילנה פיינשטיין מומחה
איך מורידים כולסטרול ללא תרופות -  מאת: קובי עזרא יעקב מומחה

מורנו'ס - שיווק באינטרנט

©2022 כל הזכויות שמורות

אודותינו
שאלות נפוצות
יצירת קשר
יתרונות לכותבי מאמרים
מדיניות פרטיות
עלינו בעיתונות
מאמרים חדשים

לכותבי מאמרים:
פתיחת חשבון חינם
כניסה למערכת
יתרונות לכותבי מאמרים
תנאי השירות
הנחיות עריכה
תנאי שימוש במאמרים



מאמרים בפייסבוק   מאמרים בטוויטר   מאמרים ביוטיוב