דף הבית  >> 
 >> 

הרשם  |  התחבר


דלת עץ בכניסה לבית 

מאת    [ 19/04/2010 ]

מילים במאמר: 682   [ נצפה 3953 פעמים ]

לפני כשני עשורים החלה אופנה בדלת עץ קלת משקל בשימוש פנים ביתי. עם הזמן תפסה תאוצה אופנת חדשה של הצבת דלת עץ כדלת כניסה ראשית לבית.

 

בחרתם לרכוש דלת עץ? ישנם כמה סוגים עיקריים של דלתות:

  1. הסוג השכיח ביותר של דלת כניסה, הינו דלת כנף, המקובעת למשקוף באמצעות ציר. הצבת דלת כניסה מסוג זה, דורשת מאיתנו לתכנן מראש את כיוון פתיחת הדלת וזאת מטעמי נוחות ובטיחות השימוש בפתח.
  2. דלת כנף כפולה- מורכבת משתי דלתות, אשר יכולות להיות בגודל זהה או שונה.
  3. דלתות הזזה- אמנם דלתות מסוג זה חוסכות מקום בחלל, מאחר והן נעות פנימה אל פיר בתוך קיר, אך לרוב אינן הולמות דלת כניסה ומעיבות על הנוחות.

כיצד מתאימים דלת עץ לכניסה לבית?

ישנם כמה פרמטרים שחשוב לקחת בחשבון כאשר בוחרים דלת עץ שהיא גם דלת כניסה לבית:

  1. אסתטיקה- במבט מרחוק על הבית ועל הדלת, ניתן לחוש האם איזה סוג של דלת עץ תתאים לאופיו של הבית. ישנה עדיפות לבחור בגוון עץ שיוצר ניגודיות אל מול צבע קירותיו החיצוניות של הבית. אם קירות הבית כהים, יש מקום לשקול הצבת דלת עץ בהירה ולהיפך, כשקירות הבית בהירים, רצוי למצוא דלת כניסה כהה יותר שגווניה מנוגדים לאלו של שאר הבית.
    במבט מקרוב על הדלת, חשוב לבחון את האסתטיקה העדינה. אחידות הגוון בדלת עץ, המירקם והגימור הינם דברים שחשוב להתייחס אליהם.
  2. אקוסטיקה- טקסטורה (מירקם) של דלת עץ יכול להשפיע לטובה על השליטה בפיזור הדי הקול במבואת הבית או בצדה השני של הדלת. ישנם סוגי עץ ורמות שונות של גימור המאפשרות לקול "להיבלע" בעץ.
  3. שילוב של אלמנטים עיצוביים בדלת עץ- ניתן לבדל דלת עץ אחת מדלת עץ אחרת ע"י שילוב של זכוכית ויטראז', פלסטיק, מתכות מסוגים שונים ואפילו באמצעות עץ מסוג אחר. רצוי שבטרם תתחילו לחפש דלת כניסה לבית חלומותיכם, תקבלו החלטה האם תרצו דלת סולידית המבוססת על סוג אחד בלבד של חומר- דלת כניסה שכזו הינה בוודאות אטומה ואין לעומד מצדה השני אפשרות לראות דבר דרכה, או שתעדיפו לבחור דלת עץ המשלבת אלמנטים עיצוביים.
  4. תחזוקת דלת עץ ועמידותה- ישנם סוגים רבים של עצים המשמשים את יצרני הדלתות, קצרה היריעה מלפרט את הסוגים השונים ולדרג את טיבם, אך בכל זאת נציין כי היות ומדובר בדלת כניסה, אשר עומדת בתנאי חוץ קשים מאלו הניצבים בפני דלתות פנים הבית, יש מקום לחפש דלת מעץ מלא ואיכותי. חשוב לקחת בחשבון במה כרוכה תחזוקת דלת עץ, כל כמה זמן רצוי לצבוע אותה בלקה? מהו גוון הלקה הנדרש למלאכה? והאם קניתם דלת שאפשר בכל לחדש? וזה פרט חשוב מאוד,אם חשובה לכם השרידות של הדלת לאורך שנים.
  5. אופן נעילת הדלת- כשבוחרים דלת כניסה, רצוי להתייחס גם לשיקולים הבטיחותיים. זוהי הדלת המפרידה בין שלוות ביתנו לבין כל מה שמתחולל מחוצה לו. לאחר שתבחרו דלת עץ, תידרשו לבחור צילינדר המתאים לעובייה של הדלת. מומלץ לבחור צילינדר המיוצר מחומרים איכותיים, בתקנים מחמירים ובעל אחריות לשנה אחת לפחות.

מיותר לציין עד כמה עלות רכישת דלת כניסה והתקנתה עשויה להיות גבוהה. אך עם זאת, חשוב לזכור, שאסור להקל ראש בבחירת דלת איכותית אותה נציב בחזית ביתנו, מתוך כוונה לגונן על היקר לנו מכל.

  חרש עץ, מעצבים בעץ.  דלתות כניסה, דלתות עץ, דלתות מעוצבות,  איכות ברמה אחרת http://www.h-e.co.il/ בואו לבקר באולם התצוגה שלנו 8722333-04 04-8722333




מאמרים חדשים מומלצים: 

חשבתם שרכב חשמלי פוטר מטיפולים? תחשבו שוב! -  מאת: יואב ציפרוט מומחה
מה הסיבה לבעיות האיכות בעולם -  מאת: חנן מלין מומחה
מערכת יחסים רעילה- איך תזהו מניפולציות רגשיות ותתמודדו איתם  -  מאת: חגית לביא מומחה
לימודים במלחמה | איך ללמוד ולהישאר מרוכז בזמן מלחמה -  מאת: דניאל פאר מומחה
אימא אני מפחד' הדרכה להורים כיצד תוכלו לנווט את קשיי 'מצב המלחמה'? -  מאת: רזיאל פריגן פריגן מומחה
הדרך שבה AI (בינה מלאכותית) ממלאת את העולם בזבל דיגיטלי -  מאת: Michael - Micha Shafir מומחה
ספינת האהבה -  מאת: עומר וגנר מומחה
אומנות ברחבי העיר - זרז לשינוי, וטיפוח זהות תרבותית -  מאת: ירדן פרי מומחה
שיקום והעצמה באמצעות עשיה -  מאת: ילנה פיינשטיין מומחה
איך מורידים כולסטרול ללא תרופות -  מאת: קובי עזרא יעקב מומחה

מורנו'ס - שיווק באינטרנט

©2022 כל הזכויות שמורות

אודותינו
שאלות נפוצות
יצירת קשר
יתרונות לכותבי מאמרים
מדיניות פרטיות
עלינו בעיתונות
מאמרים חדשים

לכותבי מאמרים:
פתיחת חשבון חינם
כניסה למערכת
יתרונות לכותבי מאמרים
תנאי השירות
הנחיות עריכה
תנאי שימוש במאמרים



מאמרים בפייסבוק   מאמרים בטוויטר   מאמרים ביוטיוב