שיווק ברשתות חברתיות
פרסום ברשתות חברתיות או כפי שהוא מכונה SMO ( SOCIAL MEDIA OPTIMIZATION) – שיווק ויראלי, מורכב מתוכן פרסומי שיווקי שנכתב ע"י צוות מקצועי ומושתל ברשתות החברתיות למיניהן הקיימות באינטרנט.
פרסום ברשתות חברתיות הינו משתלם מאד. זאת משום שיותר ויותר אנשים מחוברים כיום לרשת חברתית כלשהי. בין הרשות החברתיות הפופולריות כיום ניתן למצוא את:
Facebook, Twitter, Myspace, Linkedin Cafe.themarker ועוד רבים וטובים. אל כל הרשתות שהוזכרו כאן ולרשתות נוספות מצטרפים מידי יום ביומו אנשים רבים ביותר.
בין הרשתות החברתיות קיימות גם לא מעט רשתות חברתיות עסקיות. שיווק ברשתות חברתיות עיסקיות מאפשר קידום עסקים בין בתי עסק שונים תוך שימוש בכתיבת מאמרים מקצועיים, העלאת תמונות, וסרטונים, השתתפות בפורומים וקבוצות דיון ולימוד, יצירת בלוגים, קישורים ופרסום מודעות למיניהן. כך מהווה הרשת העסקית כר נוח להתייעצות ולהחלפת מידע עסקי חוצה כל מרחק וללא הצורך בגורם מקשר.
כיום המגמה הינה להשתלב ב Google Friend Connect המאפשר לכל אתר לשלב בתוכו אלמנטים חברתיים כדוגמת אלה המצויים בפייסבוק לדוגמה. עובדה זו מאפשרת להפוך את רשת האינטרנט כולה לרשת חברתית גלובלית.
שיווק ברשתות חברתיות יחרוג לפיכך בעתיד ממסגרת הרשתות החברתיות ויופיע כפרסום בכל רחבי הרשת.
פרסום ברשתות חברתיות מגיע מטבע הדברים, לידי המשתמשים באותן רשתות חברתיות. אלה יהיו בד"כ אנשים דינמיים הבקיאים בהלכי הרוח הגלובליים של עולם האינטרנט. יש להניח, שכיום אלה לא יהיו בדיוק הלקוחות הכי מבוגרים שגילם מ 70 ומעלה, שכן קהל זה התחבר רק בחלקו לתחום האינטרנט, אם בכלל. מכאן, שתחום פרסום ברשתות חברתיות עבור בני גיל הזהב למשל, יהיה פחות אפקטיבי. האפקטיביות שלו תעלה אם יופנה לילדיהם של בני גיל הזהב המבקשים למצוא פתרון הולם לצרכי הוריהם.
יש לזכור, כי פרסום ברשתות חברתיות מגיע אל הגולש לאו דווקא לאחר חיפוש ממוקד מטרה לשירות / מוצר אותו מציע הפרסום.
הסיבות לכניסה לרשת חברתית הנן בד"כ חברתיות ולפיכך פרסום ברשתות חברתיות צריך להיות בנוי כך שימשוך את תשומת לבו של הגולש שלא התכוון כלל מלכתחילה להגיע לאותו הפרסום.
שיווק ברשתות חברתיות המתבצע בעיקר ע"י פרסום באנרים ודפי נחיתה ברשתות החברתיות בא לפיכך כהשלמה לפרסומים אחרים ובעיקר לצרכי הפניית לקוחות פוטנציאליים שלא הגיעו לאתר העסק בדרכים אחרות.
פרסום ברשתות חברתיות משמש אפוא נתיב נוסף לניסיון להגדיל את מאגר הלקוחות. כאן חשוב במיוחד להדגיש כי פרסום ברשתות חברתיות מגיע לידי לקוח פוטנציאלי אקראי ומזדמן ולפיכך יש להקדיש תשומת לב מרבית לפרסום ולרמתו המקצועית. זאת לצורך הפיכת הלקוח הפוטנציאלי המזדמן ללקוח ריאלי ותוך משיכתו לאתר הספציפי של העסק בדרך של קידום אתרים המכונה "PUSH". זהו תהליך שבו הלקוח עובר "דחיפה" על מנת להגיע לאתר הספציפי של העסק.
קידום אתרים באינטרנט
בניית אתרים לעסקים קטנים ובינוניים