דף הבית  >> 
 >> 

הרשם  |  התחבר


שיווק ברשתות חברתיות - למה זה משתלם? 

מאת    [ 18/04/2010 ]

מילים במאמר: 410   [ נצפה 2289 פעמים ]

שיווק ברשתות חברתיות

פרסום ברשתות חברתיות או כפי שהוא מכונה SMO ( SOCIAL MEDIA OPTIMIZATION) – שיווק ויראלי, מורכב מתוכן פרסומי שיווקי שנכתב ע"י צוות מקצועי ומושתל ברשתות החברתיות למיניהן הקיימות באינטרנט.
פרסום ברשתות חברתיות הינו משתלם מאד. זאת משום שיותר ויותר אנשים מחוברים כיום לרשת חברתית כלשהי. בין הרשות החברתיות הפופולריות כיום ניתן למצוא את:
Facebook, Twitter, Myspace,  Linkedin  Cafe.themarker ועוד רבים וטובים.  אל כל הרשתות שהוזכרו כאן ולרשתות נוספות מצטרפים מידי יום ביומו אנשים רבים ביותר.
בין הרשתות החברתיות קיימות גם לא מעט רשתות חברתיות עסקיות. שיווק ברשתות חברתיות עיסקיות מאפשר קידום עסקים בין בתי עסק שונים תוך שימוש בכתיבת מאמרים מקצועיים, העלאת תמונות, וסרטונים, השתתפות בפורומים וקבוצות דיון ולימוד, יצירת בלוגים, קישורים ופרסום מודעות למיניהן. כך מהווה הרשת העסקית כר נוח להתייעצות ולהחלפת מידע עסקי חוצה כל מרחק וללא הצורך בגורם מקשר.
כיום המגמה הינה להשתלב ב  Google Friend Connect  המאפשר לכל אתר לשלב בתוכו אלמנטים חברתיים כדוגמת אלה המצויים בפייסבוק לדוגמה. עובדה זו מאפשרת להפוך את רשת האינטרנט כולה לרשת חברתית גלובלית.

שיווק ברשתות חברתיות יחרוג לפיכך בעתיד ממסגרת הרשתות החברתיות ויופיע כפרסום בכל רחבי הרשת.
פרסום ברשתות חברתיות מגיע מטבע הדברים, לידי המשתמשים באותן רשתות חברתיות. אלה יהיו בד"כ אנשים דינמיים הבקיאים בהלכי הרוח הגלובליים של עולם האינטרנט. יש להניח, שכיום אלה לא יהיו בדיוק הלקוחות הכי מבוגרים שגילם מ 70 ומעלה, שכן קהל זה התחבר רק בחלקו לתחום האינטרנט, אם בכלל. מכאן, שתחום פרסום ברשתות חברתיות עבור בני גיל הזהב למשל, יהיה פחות אפקטיבי. האפקטיביות שלו תעלה אם יופנה לילדיהם של בני גיל הזהב המבקשים למצוא פתרון הולם לצרכי הוריהם.

יש לזכור, כי פרסום ברשתות חברתיות מגיע אל הגולש לאו דווקא לאחר חיפוש ממוקד מטרה לשירות / מוצר אותו מציע הפרסום.
הסיבות לכניסה לרשת חברתית הנן בד"כ חברתיות ולפיכך פרסום ברשתות חברתיות צריך להיות בנוי כך שימשוך את תשומת לבו של הגולש שלא התכוון כלל מלכתחילה להגיע לאותו הפרסום.
שיווק ברשתות חברתיות המתבצע בעיקר ע"י פרסום באנרים ודפי נחיתה ברשתות החברתיות בא לפיכך כהשלמה לפרסומים אחרים ובעיקר לצרכי הפניית לקוחות פוטנציאליים שלא הגיעו לאתר העסק בדרכים אחרות.
פרסום ברשתות חברתיות משמש אפוא נתיב נוסף לניסיון להגדיל את מאגר הלקוחות. כאן חשוב במיוחד להדגיש כי פרסום ברשתות חברתיות מגיע לידי לקוח פוטנציאלי אקראי ומזדמן ולפיכך יש להקדיש תשומת לב מרבית לפרסום ולרמתו המקצועית. זאת לצורך הפיכת הלקוח הפוטנציאלי המזדמן ללקוח ריאלי ותוך משיכתו לאתר הספציפי של העסק בדרך של קידום אתרים המכונה "PUSH". זהו תהליך שבו הלקוח עובר "דחיפה" על מנת להגיע לאתר הספציפי של העסק.

קידום אתרים באינטרנט
בניית אתרים
לעסקים קטנים ובינוניים




מאמרים חדשים מומלצים: 

חשבתם שרכב חשמלי פוטר מטיפולים? תחשבו שוב! -  מאת: יואב ציפרוט מומחה
מה הסיבה לבעיות האיכות בעולם -  מאת: חנן מלין מומחה
מערכת יחסים רעילה- איך תזהו מניפולציות רגשיות ותתמודדו איתם  -  מאת: חגית לביא מומחה
לימודים במלחמה | איך ללמוד ולהישאר מרוכז בזמן מלחמה -  מאת: דניאל פאר מומחה
אימא אני מפחד' הדרכה להורים כיצד תוכלו לנווט את קשיי 'מצב המלחמה'? -  מאת: רזיאל פריגן פריגן מומחה
הדרך שבה AI (בינה מלאכותית) ממלאת את העולם בזבל דיגיטלי -  מאת: Michael - Micha Shafir מומחה
ספינת האהבה -  מאת: עומר וגנר מומחה
אומנות ברחבי העיר - זרז לשינוי, וטיפוח זהות תרבותית -  מאת: ירדן פרי מומחה
שיקום והעצמה באמצעות עשיה -  מאת: ילנה פיינשטיין מומחה
איך מורידים כולסטרול ללא תרופות -  מאת: קובי עזרא יעקב מומחה

מורנו'ס - שיווק באינטרנט

©2022 כל הזכויות שמורות

אודותינו
שאלות נפוצות
יצירת קשר
יתרונות לכותבי מאמרים
מדיניות פרטיות
עלינו בעיתונות
מאמרים חדשים

לכותבי מאמרים:
פתיחת חשבון חינם
כניסה למערכת
יתרונות לכותבי מאמרים
תנאי השירות
הנחיות עריכה
תנאי שימוש במאמרים



מאמרים בפייסבוק   מאמרים בטוויטר   מאמרים ביוטיוב