דף הבית  >> 
 >> 

הרשם  |  התחבר


חיפוש מקצוע - כיצד להתאים לעצמך מקצוע 

מאת    [ 18/04/2010 ]

מילים במאמר: 443   [ נצפה 4466 פעמים ]

מהם השיקולים המובילים אותנו בבחירת מקצוע לחיים, ומדוע הפכה התאמת מקצוע למקצוע בפני עצמו?

 

כבר מגיל צעיר נאלצים אנו להתמודד שוב ושוב עם השאלה הנצחית - "מה אתה רוצה להיות כשתהיה גדול?" שאלה זו, שהתשובה עליה מופעלת במרבית המקרים על טייס אוטומטי ונעה בין מגוון מצומצם של בעלי מקצוע מעולמו המוכר של הילד (רופא, מורה, גננת, שוטר ואולי עורך דין - כי אמא אמרה), או לחילופין ניתנת מעולם הפנטזיה המאפיין כל כך את הגיל הצעיר וגורמת לו לשאוף גבוה לתפקיד אסטרונאוט, מדען, טייס או סופרמן (וכי למה לא בעצם?) מעלה סימני שאלה רבים למול הציפייה לתשובה הגיונית כלשהי, שהרי למעט מקרים נדירים בהם כישרונו של הילד בתחום מסוים מובהק כל כך ואינו מוטל בספק, ברור למדי כי אין בידיו הכלים או הידע הנדרש בכדי לכוון את עצמו למקצוע המתאים. כך קורה, שדיונים חוזרים בשאלה זו עלולים לפעול כבומרנג ובמקום לפתוח כיווני חשיבה רחבים, הם מלחיצים, חוסמים ומגבילים את יכולתו לבחור באופן ראוי את המקצוע המתאים ביותר לאישיותו, כישרונותיו, צרכיו ועוד.  

 

איך לבחור מקצוע?

 

בחירת מקצוע לחיים הינה החלטה כבדת משקל, המשפיעה הן על איכות החיים והן על רמת החיים. לא פעם כאשר השיקול הכלכלי לבדו מכריע את הכף ניתן לראות עובדים שרמת חייהם גבוהה אך התסכול, השעמום או השעות המטורפות פוגמים קשות באיכות חייהם ושכרם יוצא בהפסדם. כך הדבר גם כאשר נשענת הבחירה על נטיית הלב לבדה, עובדה שאינה מובילה בהכרח ליכולת השתכרות טובה ומספקת. לא כל מי שנהנה מיצירת פסלי נייר עשוי לתרגם זאת לקריירה מוצלחת, ולא בהכרח מי שבוחר להיות מנהל תיק השקעות, עשוי להפיק מכך את הערך המוסף לחיים טובים. על מנת למצוא את האיזון הנכון ולבחור מקצוע שישרת אותנו בצורה הטובה ביותר לטווח הארוך, מומלץ לפנות לאנשי מקצוע המתמחים בהכוונה מקצועית, ואשר יידעו לייעץ, על בסיס אבחונים, מבדקים ושאלונים אישיים על מגוון המקצועות בהם קיים פוטנציאל גבוה במיוחד להשגת שביעות רצון לאורך זמן. העולם המקצועי ותחומי העיסוק המגוונים עוברים שינויים רבים במהלך הזמן. תחומים מסוימים תופסים תאוצה והופכים מבוקשים במיוחד, בעוד תחומים אחרים הולכים ודועכים ברבות השנים ולמול חידושי הטכנולוגיה. משום כך, הסתמכות על דעותיהם של בני משפחה וחברים עלולה לעמוד לרועץ, בשל חוסר הבנתם את דרישות השוק המשתנות ואת צרכיו ויכולותיו של כל אחד באופן אישי.

על מנת להגיע למקצוע המיוחל יהא עליכם להקדיש שנות לימודים, ממון רב ואף לוותר על בילויים ותענוגות רבים בדרך אל התואר הנכסף. חבל להקריב כל כך הרבה ולגלות כעבור שנים כי כל עמלכם היה לשווא, וכי אינכם נמצאים כלל במקום בו הייתם רוצים להיות.

הקדישו לנושא בחירת מקצוע לחיים את כל הנדרש על מנת לקבל החלטה מושכלת. כך תגבירו את הסיכויים להתעורר מדי בוקר בשמחה לעבודה, לחייך לעתים קרובות ולהרגיש כי העבודה היא המשרתת אתכם ולא אתם אותה.

המאמר בחסות דפי זהב, הפורטל המוביל במדינה לאיתור בעלי מקצוע ומגוון עסקים בכל תחום.




מאמרים חדשים מומלצים: 

חשבתם שרכב חשמלי פוטר מטיפולים? תחשבו שוב! -  מאת: יואב ציפרוט מומחה
מה הסיבה לבעיות האיכות בעולם -  מאת: חנן מלין מומחה
מערכת יחסים רעילה- איך תזהו מניפולציות רגשיות ותתמודדו איתם  -  מאת: חגית לביא מומחה
לימודים במלחמה | איך ללמוד ולהישאר מרוכז בזמן מלחמה -  מאת: דניאל פאר מומחה
אימא אני מפחד' הדרכה להורים כיצד תוכלו לנווט את קשיי 'מצב המלחמה'? -  מאת: רזיאל פריגן פריגן מומחה
הדרך שבה AI (בינה מלאכותית) ממלאת את העולם בזבל דיגיטלי -  מאת: Michael - Micha Shafir מומחה
ספינת האהבה -  מאת: עומר וגנר מומחה
אומנות ברחבי העיר - זרז לשינוי, וטיפוח זהות תרבותית -  מאת: ירדן פרי מומחה
שיקום והעצמה באמצעות עשיה -  מאת: ילנה פיינשטיין מומחה
איך מורידים כולסטרול ללא תרופות -  מאת: קובי עזרא יעקב מומחה

מורנו'ס - שיווק באינטרנט

©2022 כל הזכויות שמורות

אודותינו
שאלות נפוצות
יצירת קשר
יתרונות לכותבי מאמרים
מדיניות פרטיות
עלינו בעיתונות
מאמרים חדשים

לכותבי מאמרים:
פתיחת חשבון חינם
כניסה למערכת
יתרונות לכותבי מאמרים
תנאי השירות
הנחיות עריכה
תנאי שימוש במאמרים



מאמרים בפייסבוק   מאמרים בטוויטר   מאמרים ביוטיוב