דף אוהדים או קבוצה בפייסבוק מה עדיף?
פייסבוק מאפשרת לנו 2 כלים מרכזיים לקדם עסקים:
1. דפי אוהדים.
2. דפי קבוצה.
כדי להבין מי מהכלים טוב יותר לקידום העסק מומלץ ראשית להבין מה התכונות של כל אחד מהם.
תכונות דפי אוהדים :
1. אין הגבלה במספר האוהדים.
2. גם אנשים שאינם רשומים לפייסבוק יכולים לקבל גישה לתכנים בדף האוהדים.
3. כאשר מעלים POST הוא מופיע כהודעה של העסק ולא תחת הפרופיל הפרטי.
4. מופיע בתוצאות החיפוש של גוגל.
5. פחות שליטה על מי מצטרף.
6. כולם יכולים להצטרף לא נדרש אישור של מנהל הדף.
7. יכול לארח אפליקציות (הרחבות ותוספות).
8. אפשר להפעיל כלים לאבחון מגמות גלישה .
9. דומה לדף פרופיל רגיל.
10. יכול בהחלט להיות תחליף חינמי לאתר אינטרנט.
תכונות הקבוצה:
1. לא זמין למי שאינו רשום בפייסבוק.
2. מוגבל ל-5,000 חברים.
3. כאשר אתה מעלה POST הוא מופיע בשמך הפרטי ולא בשם של עסק או ארגון.
4. לא מופיע בחיפושים של גוגול ומנועי חיפוש חיצוניים.
5. ישנה שליטה מלאה על מי מקבל אישור להצטרף לקבוצה.
6. לא ניתן להרחיב באמצעות ישומים והרחבות.
7. לא ניתן להשתמש בכלים לאבחון מגמות גלישה.
8. לא דומה לדף פרופיל.
די ברור כי המסקנה היא שלמטרת עסק עדיף דף אוהדים להלן ההסבר:
הגבלות דף קבוצה
מה עדיף דף קבוצה עם 5,000 חברים או דף מעריצים עם 150,000 אוהדים. אני חושב שהמספרים מדברים בעד עצמם. המחסום של 5,000 חברים הוא בעייתי ביותר מבחינה עיסקית. מעבר לכך בתור עסק היינו רוצים לאפשר לכל מי שמתעניין בעסק שלנו להכנס ולהיות אוהד ולא לדחות אותו. מבחינה זו לדף אוהדים יש יתרונות מובנים. אוהדים יכולים להרשם מיידית ולא נדרש אישור שלנו ולנו יתרון ענק שלא נדרשת התעסקות באישור ודחייה של פניות אוהדים.
המותג העסקי מול הפרופיל הפרטי (של בעל העסק)
עוד דבר הפועל נגד העסק בדפי קבוצה הוא שכאשר מנהל הקבוצה מעלה מידע למערכת הוא מופיע תחת הפרופיל האישי שלו ולא תחת העסק!. לדבר זה מספר חסרונות מובהקים. ראשית העסק הולך ונעשה יותר ויותר ממותג עם אדם אחד ולא כעסק. שנית האוהדים יעקבו אחרי החיים הפרטיים שלכם וממש לא בטוח שאתם מעוניינים בכך. בדף אוהדים ישנה הפרדה בין העסק לבין הפרופיל הפרטי. האוהדים מופנים לעקוב אחרי העסק ולא אחרי בעליו. אחת הדוגמאות לבעיה שיכולה להתעורר עם דף קבוצה היא שמנהלה הממותג כרגע עם העסק רוצה להיות חלק מדיונים פוליטיים או דיונים שדעתו הוא דעת שאפשר לחלוק עליה או שהיא פרובוקטיבית. לקוחות המזהים את העסק עם בעליו עלולים להפגע ולקחת צד בדיון אבל לקחת מרחק מהעסק.
קידום אתרים וניתוח התנועה לדף שלכם
בדף קבוצה אין כלל את האפשרות להיות מקודם באתרים כמו גוגל או לנתח את הכניסות לדף האוהדים שלכם. תכונות אלו הן קריטיות לניהול נכון של עסק באינטרנט. זה לא ממש משנה מי עושה לכם את הניתוח. האם הקדשתם 10 שעות למדתם לבד ואתם פועלים על סמך האינטואיציה שלכם או לחילופין מעסיקים מישהו חיצוני בעל ניסיון לבצע את הניתוח עבורכם. בכל מקרה יהיה לכם ניתוח ומכך תובנות על מהעובד ומה עובד פחות בהנעת אנשים לאתר שלכם ... כן כן.. אפשר בהחלט להתייחס לדף אוהדים כאתר לכל דבר.
לסיכום:
דף אוהדים הוא המועדף עיסקית הוא לא מוגבל כמו דף קבוצה במספר האוהדים שלו, הוא מאפשר למנועי חיפוש לראות אותו ולהכניס אותו לתוצאות שלהם והוא מאפשר כלים לניתוח התעבורה לתוך הדף.
בעל עסק המעוניין לקבל בחינם ללא כל עלות סדרה של סרטונים על איך להקים דף אוהדים ואיך לקדם את העסק של בפייסבוק מומלץ להכנס לקישור הבא http://www.tool-box.co.il שם להרשם לקבלת המידע.
בברכה ערן גזית כנסו לאתר שלנו ועשו את הצעד הראשון לקראת מערכת שיווקית משלכם באינטרנט, עכשיו. ערן גזית - tool-box אינטרנט ומחשבים הדרכה אישית ? מחוץ לקופסא 052-6130853 eran@tool-box.co.il | www.tool-box.co.il