דף הבית  >> 
 >> 

הרשם  |  התחבר


העדפת הליך אימוץ על פני הליך גירושין 

מאת    [ 17/04/2010 ]

מילים במאמר: 487   [ נצפה 2394 פעמים ]

כידוע, בטרם הפנייה להליך של גירושין, על מי שמגיש תביעת גירושין יהיה להוכיח בתביעתו שתוגש לבית הדין הרבני (אשר לו סמכות ייחודית לדון בענייני גירושין  של בני זוג יהודים), עילות גירושין מוכרות בדין העברי.

 

על כן, אחת מאותן עילות גירושין אשר מוכרות בדין העברי, הנה היעדר יכולתו של מי מבני הזוג להביא ילדים לעולם בשל עקרותו.

 

עילת גירושין בדבר היעדר יכולת להוליד ילדים לעולם בשל עקרות, תביא בסופו של יום, למתן פסק דין אשר מורה לצדדים להתגרש.

 

אולם, יצוין כי, לא מעט בני זוג, העדיפו לפנות להליך של אימוץ במקום לפנות להליך של גירושין בשל אהבתם הגדולה זה לזו, ובשל האמונה שהם נועדו זה לזו והתחייבו להיות זה עם זו בטוב וברע.

 

פנייה להליך של אימוץ ילדים, הנה אלטרנטיבה אשר בני זוג שלא מעוניינים לפרק את חיי הנישואין שלהם (תוך פנייה להליך של גירושין), יפנו אליה.

 

למעשה, הליך של אימוץ ילדים הנו הליך אשר בסיומו יינתן צו אימוץ, אשר יקנה לאותם בני זוג ולילד שאימצו את כלל הזכויות והחובות הקיימים בין הורים ביולוגיים לילדיהם, לרבות זכויות של ירושה וכן חובות בדבר תשלום דמי מזונות.

 

החוק במדינת ישראל אשר מסדיר את ההליך של בקשת צו אימוץ, הנו חוק אימוץ ילדים תשמ"א-1981 (להלן : "החוק"). כמו כן, בסוף שנות התשעים אף נכנס לתוקף התיקון לחוק, בכל הקשור לאימוץ ממדינות זרות.

 

בד"כ יימסרו במסגרת הליך אימוץ, כל אותם הילדים אשר הוריהם הביולוגיים לא יכולים לגדל אותם, בין אם בשל העובדה שאותם הורים ביולוגיים החליטו בעצמם למסור את ילדיהם לאימוץ, ובין אם שירותי הרווחה החליטו על כך.

 

לעניין זה יצוין כי, קיימת אפשרות לפיה יינתן צו אימוץ על ילד מסוים, אולם אם זכויות ביקור להוריו הביולוגיים, מצב דברים מעין זה, יתאפשר במקום בו בית המשפט נוכח כי, קביעה כזו, אכן תשרת את טובתו של הילד המאומץ, וכן תוך בחינת מכלול השיקולים בדבר יצירת התפתחות מערכת יחסים תקינה ויציבה בין המשפחה המאמצת לילד המאומץ.

 

מרבית הזוגות אשר יגישו לבתי המשפט לענייני משפחה בקשות בדבר מתן צו אימוץ, יהיו כאלה אשר לא יכולים להבא ילדים לעולם, או זוגות חד מיניים. יחד עם זאת יצוין כי, קיימים לא מעט זוגות אשר יש להם ילדים משלהם, אולם מטעמים רגשיים ואידיאולוגיים הם פועלים להשגת צו אימוץ על ילדים שזקוקים לכך שיאמצו אותם.

 

לסיכום, בסופו של הליך אימוץ, על מנת שיינתן צו אימוץ כלפי ילד מסוים, על המבקשים לאמץ לעמוד במספר קריטריונים אותם מכתיב החוק.

 

***המידע במאמר זה אינו מהווה ייעוץ משפטי או תחליף לו, ואינו מהווה המלצה לנקיטת אי אילו הליכים או לאי נקיטתם של אי אילו הליכים. הסתמכות על האמור במאמר זה הנה על אחריות הקורא בלבד וכפועל יוצא, האחריות לכל תוצאה, ישירה או עקיפה, בשל הסתמכות על האמור במאמר זה, תחול על הקורא בלבד.

עוה"ד שלומית סטרוגנו מטפלת במגוון נושאים בתחום המשפחה והירושה וביניהם : ניהול תיקי גירושין בכללותם וניהול תיקי ירושות וצוואות בכללותם. כמו כן, עורכת דין שלומית סטרוגנו עורכת הסכמים בין בני זוג בענייני גירושין, ממון, מזונות, חזקה, שלום בית וכד' ומגישה בקשות לצו ירושה ולצו קיום צוואה. כתובת: שד' ירושלים 3 (ליד בנק מזרחי), קרית ים. טל': 077-2115151 פקס': 077-2115152 נייד : 050-8560253 דואר אלקטרוני : str_law@zahav.net.il אתר אינטרנט : http://www.easyget.co.il/>




מאמרים חדשים מומלצים: 

חשבתם שרכב חשמלי פוטר מטיפולים? תחשבו שוב! -  מאת: יואב ציפרוט מומחה
מה הסיבה לבעיות האיכות בעולם -  מאת: חנן מלין מומחה
מערכת יחסים רעילה- איך תזהו מניפולציות רגשיות ותתמודדו איתם  -  מאת: חגית לביא מומחה
לימודים במלחמה | איך ללמוד ולהישאר מרוכז בזמן מלחמה -  מאת: דניאל פאר מומחה
אימא אני מפחד' הדרכה להורים כיצד תוכלו לנווט את קשיי 'מצב המלחמה'? -  מאת: רזיאל פריגן פריגן מומחה
הדרך שבה AI (בינה מלאכותית) ממלאת את העולם בזבל דיגיטלי -  מאת: Michael - Micha Shafir מומחה
ספינת האהבה -  מאת: עומר וגנר מומחה
אומנות ברחבי העיר - זרז לשינוי, וטיפוח זהות תרבותית -  מאת: ירדן פרי מומחה
שיקום והעצמה באמצעות עשיה -  מאת: ילנה פיינשטיין מומחה
איך מורידים כולסטרול ללא תרופות -  מאת: קובי עזרא יעקב מומחה

מורנו'ס - שיווק באינטרנט

©2022 כל הזכויות שמורות

אודותינו
שאלות נפוצות
יצירת קשר
יתרונות לכותבי מאמרים
מדיניות פרטיות
עלינו בעיתונות
מאמרים חדשים

לכותבי מאמרים:
פתיחת חשבון חינם
כניסה למערכת
יתרונות לכותבי מאמרים
תנאי השירות
הנחיות עריכה
תנאי שימוש במאמרים



מאמרים בפייסבוק   מאמרים בטוויטר   מאמרים ביוטיוב