דף הבית  >> 
 >> 

הרשם  |  התחבר


מעליות 

מאת    [ 14/04/2010 ]

מילים במאמר: 435   [ נצפה 3791 פעמים ]

המעלית היא המצאה בת 100 שנים בקירוב. הרישומים הראשונים אשר מזכירים מעליות מופיעים בכתביו של ויטרוביוס ש היה אדריכל ומהנדס רומאי. על פי ויטרוביוס, ארכימדס בנה את המעלית הראשונה כ200 שנה לפני הספירה אך כאשר אנו מדברים מעליות באותה התקופה מדובר במעליות אשר לרוב שינעו חומרי בנייה או אוכל ולא אנשים וכח ההינע שלהן הגיע ישירות מבני אדם, חיות או על ידי ניצול כח המים במקומות אשר היו קרובים לנהר, מפל וכו'.

בשלהי המאה ה19 החלה התעשייה המפתחת לפתח צורך הולך וגובר במעלית שמישה, בטוחה ויעילה לשינוע נוסעים במיוחד לאור העובדה שבערים אמריקאיות כמו שיקגו וניו יורק החלו להופיע בניינים בהם הקמת הבניין ללא מעלית הפכה ללא פרקטית.

בשל תאונות עבר בהן נקרעו רצועות של מעליות היה אמון הציבור ברעיון המעלית. בשנת 1853 הצגיע הממציא אלישע אוטיס (ממציא אמריקני) את הפטנט שלו "מעצור למעלית" אשר פעל במקרים בהם נקרעה רצועה תוכמת במעליתץ המצאה זאת החזירה את אמון הציבור ברעיון של מעלית נוסעים והחל המירוץ לפיתוח המעלית.

באותם זמנים המעליות הקיימות (ולא היו רבות) היו מעליות קיטור ולא חשמל כפי שאנו מכירים ביום ורק בשלהי המאה ה19 הופיעה המעלית החשמלית אשר הומצאה על ידי ממציא גרמני, ארנסט פון סימנס.

כיום ניתן למצוא מעלית בכל בניין מודרני ולמעשה מאז החוק המחייב יצירת גישה לנכים מותקנים גם בבניינים נמוכים יחסית מעליות מודרניות. תחום המעליות הוא עסק רציני וחברות מעליות מקצועיות מציעות תמיכה מלאה של 24 שעות ביממה בכל ימות השבוע.

במקביל אין הגבלה כיום על סוג המעלית וניתן להזמין מעלית נוסעים, מעלונים, כיסאות נכים, משטחים נעים, משטחי הרמה, מעליות משא ומעליות לשירות ומזון.

כולנו מכירים את המדבקה "במקרי חירום צלצלו..". המעלית המודרנית מצויידת במעצור חירום למקרה בו נקרעת רצועה וזאת למרות שכל מעלית מצויידת ברצועות מיותרות למקרים שכאלה.

כיום כאשר לראשונה בהיסטוריה האנושית גרים יותר אנשים בערים מאשר בישובים ובכפרים אין תחליף לפתרון שנותנת המעלית ובלעדיה בנייה לגובה איננה אפשרית.

היתרונות של שימוש במעלית עולה על כל פתרון אחר שהוצע והיא כלי תחבורה פשוט אשר נע על ציר ישר לשני כיוונים מבלי ללבצע תמרונים מיוחדים עובדה תורמת לאמינות ולבטיחות של אמצעי תנועה זה. כמו כן המעלית היא פתרון שיתופי ומשמשת את כל דיירי הבניין ולכן לא מבזבזת משאבים מיותרים ונפח בבניין.

מעלית מודרניות נעה במהירות גבוהה והמעליות המודרניות בעולם נעות במהירות מדהימה של חצי קילומטר ב40 שניות וכוללות מערכות מתקדמות אשר תפקידן לאזן את הלחץ הנוצר תוך כדי תנועה בתא המעלית.

כל מעלית מודרנית מתהדרת במנגנונים מתקדמים של בקרת בטיחות ומניעת זעזועים. קחו לדוגמא את המעלית במגדלי עזריאלי אשר נעה במהירות של 6 מטרים בשניה ומגיעה לקומה העליונה של המבנה העגול (190מטר) בתוך כ30 שניות.

מקווה שמצאתם מאמר זה מעניין..

www.sagive.co.il - שגיב SEO קידום אתרים מקצועי ומנוסה עם חברת שגיב SEO שירות פרסום ברשת האינטרנט הישראלית והעולמית עם עדכון הלקוח על מצב הקידום ודוחות מסודרים. עושים את ההבדל ומביאים אותך אל קהל הגולשים קידום אתרים ששוה תנועה וחשיפה.




מאמרים חדשים מומלצים: 

חשבתם שרכב חשמלי פוטר מטיפולים? תחשבו שוב! -  מאת: יואב ציפרוט מומחה
מה הסיבה לבעיות האיכות בעולם -  מאת: חנן מלין מומחה
מערכת יחסים רעילה- איך תזהו מניפולציות רגשיות ותתמודדו איתם  -  מאת: חגית לביא מומחה
לימודים במלחמה | איך ללמוד ולהישאר מרוכז בזמן מלחמה -  מאת: דניאל פאר מומחה
אימא אני מפחד' הדרכה להורים כיצד תוכלו לנווט את קשיי 'מצב המלחמה'? -  מאת: רזיאל פריגן פריגן מומחה
הדרך שבה AI (בינה מלאכותית) ממלאת את העולם בזבל דיגיטלי -  מאת: Michael - Micha Shafir מומחה
ספינת האהבה -  מאת: עומר וגנר מומחה
אומנות ברחבי העיר - זרז לשינוי, וטיפוח זהות תרבותית -  מאת: ירדן פרי מומחה
שיקום והעצמה באמצעות עשיה -  מאת: ילנה פיינשטיין מומחה
איך מורידים כולסטרול ללא תרופות -  מאת: קובי עזרא יעקב מומחה

מורנו'ס - שיווק באינטרנט

©2022 כל הזכויות שמורות

אודותינו
שאלות נפוצות
יצירת קשר
יתרונות לכותבי מאמרים
מדיניות פרטיות
עלינו בעיתונות
מאמרים חדשים

לכותבי מאמרים:
פתיחת חשבון חינם
כניסה למערכת
יתרונות לכותבי מאמרים
תנאי השירות
הנחיות עריכה
תנאי שימוש במאמרים



מאמרים בפייסבוק   מאמרים בטוויטר   מאמרים ביוטיוב