דף הבית  >> 
 >> 

הרשם  |  התחבר


דרושים מנהיגים לשני העמים 

מאת    [ 14/04/2010 ]

מילים במאמר: 379   [ נצפה 1733 פעמים ]

הסכסוך הישראלי ערבי הינו סכסוך היסטורי רב שנים. מאחורי הסכסוך עומדים שיקולי טריטוריה אך גם שיקולים קנאיים ודתיים אשר חוזרים אחורה בזמן בהיסטוריה, אף אל מאורעות מן המקרא התנכ"י. הסכסוך המזרח תיכוני כיום כבר אינו עניין של מדינת ישראל לבדה אלא קשור לעולם כולו שכן אירן בקרוב תתחמש בפצצת אטום ובכך תסכן את יציבות העולם כולו.

בליבו של הסכסוך המזרח תיכוני עומדות סוגיות שונות של החזרת שטחים שנכבשו על-ידי מדינת ישראל במהלך המלחמות והשנים, לאחר שהערבים דחו את הצעת החלוקה של האו"ם מכ"ט בנובמבר 1947 והכריזו מלחמה על הישות הציונית שקמה בארץ ישראל כמפלט ליהודים לפני ואחרי מאורעות השואה.

החזרת רמת הגולן לסוריה, הכרעה בחלוקת ירושלים המזרחית והריבונות על המקומות הקדושים וסוגיית הפליטים הפלשתינים, שברחו מיוזמתם מאזור מישור החוף כבר בחודשים הראשונים לאחר פריצת מלחמת העצמאות, הן סוגיות הליבה שנדרשות ליישוב הסכסוך עם הערבים; עם זאת, עדיין לא ברור אם יישוב הסכסוך עם סוריה ועם הפלשתינים יסיר מעל מדינת ישראל ומעל העולם כולו את האיום הנשקף מאירן.

במסגרת הסכסוך הישראלי פלשתיני חצויים הפלשתינים לשני פלגים עיקריים והם החמאס ואש"ף. הפת"ח משמש עלה תאנה לעם הפלשתיני ואילו החמאס מופעל ומודרך על-ידי אירן והחיזבאללה ואינו מוכן לשום פשרות. בגדה שולט הפת"ח באמצעות אבו מאזן והינו כפוף ונתון ללחצים של החמאס לכשעצמו המאיים להשתלט על הגדה כפי שעשה בעזה.

מאפיין בולט בסכסוך עם הפלשתינים הוא גילויי האלימות הקשים אשר קיימים כמעט לכל אורכו של הסכסוך. הלחימה מבוצעת על-ידי תאי טרור ויחידים והסכסוך הוביל לאורך השנים למספר רב של הרוגים בקרב האוכלוסיה האזרחית הישראלית והפלשתינית כאחד.

בעיה דמוגרפית משמעותית מאיימת על מדינת ישראל במסגרת הסכסוך עם הפלשתינים, אשר במרוצת השנים מתרבים בקצב מהיר ועשויים להביא את מדינת ישראל להיות מדינה דו-לאומית.

אין לטעות. הפיתרון לסכסוך נעוץ במנהיגים. הוא נעוץ בחוכמתם להוביל את העם המבולבל והחצוי לדרך חדשה המשולבת מאמונה בצדקת הדרך ומנחישות למגר את האויבים, הן אויבי השלום והן אויבי המלחמה - שניהם כאחד.

למזרח התיכון, ערבים ויהודים כאחד - יש עתיד להיות המובילים של העולם בקדמה ובשלום. אפשר אחרת. חזון זה הינו בר השגה אם נשאף אליו בנחישות. יש לקרוא לכינוס ועידה עולמית אליה יוזמן החמאס כנציגו של העם הפלשתיני. יש ליתן לגיטימציה לפלגים הקנאיים ולקרבם בחיבוק אל הדרך הנכונה והיא דרך השלום והאחווה. יש לעמוד איתנים מול האיומים הביטחוניים ולגלות דבקות בפעולות למיגורם ובפעולות להפיכתם לשותפים לדרך אחת. דרך השלום

עו"ד עוז גדות oz@ozgadot.com | www.ozgadot.com




מאמרים חדשים מומלצים: 

חשבתם שרכב חשמלי פוטר מטיפולים? תחשבו שוב! -  מאת: יואב ציפרוט מומחה
מה הסיבה לבעיות האיכות בעולם -  מאת: חנן מלין מומחה
מערכת יחסים רעילה- איך תזהו מניפולציות רגשיות ותתמודדו איתם  -  מאת: חגית לביא מומחה
לימודים במלחמה | איך ללמוד ולהישאר מרוכז בזמן מלחמה -  מאת: דניאל פאר מומחה
אימא אני מפחד' הדרכה להורים כיצד תוכלו לנווט את קשיי 'מצב המלחמה'? -  מאת: רזיאל פריגן פריגן מומחה
הדרך שבה AI (בינה מלאכותית) ממלאת את העולם בזבל דיגיטלי -  מאת: Michael - Micha Shafir מומחה
ספינת האהבה -  מאת: עומר וגנר מומחה
אומנות ברחבי העיר - זרז לשינוי, וטיפוח זהות תרבותית -  מאת: ירדן פרי מומחה
שיקום והעצמה באמצעות עשיה -  מאת: ילנה פיינשטיין מומחה
איך מורידים כולסטרול ללא תרופות -  מאת: קובי עזרא יעקב מומחה

מורנו'ס - שיווק באינטרנט

©2022 כל הזכויות שמורות

אודותינו
שאלות נפוצות
יצירת קשר
יתרונות לכותבי מאמרים
מדיניות פרטיות
עלינו בעיתונות
מאמרים חדשים

לכותבי מאמרים:
פתיחת חשבון חינם
כניסה למערכת
יתרונות לכותבי מאמרים
תנאי השירות
הנחיות עריכה
תנאי שימוש במאמרים



מאמרים בפייסבוק   מאמרים בטוויטר   מאמרים ביוטיוב