דף הבית  >> 
 >> 

הרשם  |  התחבר


מלחמה בלתי נמנעת עם אירן 

מאת    [ 14/04/2010 ]

מילים במאמר: 525   [ נצפה 2731 פעמים ]

ההיסטוריה, נהוג לומר, חוזרת על עצמה. אך מי היה מאמין שכה מהר לא נלמד את לקח השואה שעברה על העם היהודי ואת לקח המלחמות הרבות שעברו מדינת ישראל עד היום.

אירן מתעתעת בעולם כולו, לרבות בנשיא ארה"ב. אובמה אינו רוצה ואינו יכול לנהל מלחמה נוספת כפי שנוהלה בעירק, הן מן הנימוק הכלכלי והן מן הנימוק המדיני. כיום, העולם המערבי מנסה לעטות על עצמו לבוש של נמר בעל שיניים חדות אך אינו אלא חתלתול של נייר, עייף ונטול שיניים.

ככל שההתנהלות העולמית תימשך, סביר להניח שאירן תגיע אל המטרה ותשיג את הנשק הגרעיני. הלכה למעשה, היא כבר עם היכולת לייצר את הפצצה ונותרה לה רק ההחלטה האופרטיבית ליצרה על-מנת להפגין לעיני העולם המשתאות את כוחה הגרעיני כפי שעשתה צפון קוריאה.

מדינת ישראל היא מדינה צעירה, למודת מלחמות עד תשישות. היא עייפה ואינה יכולה לחשוב על מלחמה נוספת. היא אינה רוצה וספק אם בכלל היא יכולה לתקוף את אירן באופן שישים קץ להתחמשותה הגרעינית של אירן - כפי שנעשה בתחילת שנות ה-80' בעירק. עם זאת, חשוב להבין כי הכתובת שעל הקיר אומרת שמלחמה עם אירן היא רק עניין של זמן, כך גם המלחמה עם החיזבאללה. בסיבוב הבא המנצח יהיה רק מי שיפתיע ראשון ומי שבחוכמה יערים על האחר.

6 מיליון יהודים חיים במדינת ישראל כיום - שעומדים בקרוב מאוד להיות מאוימים בנשק גרעיני וזאת כבר החל ובמהלך השנה הקרובה. מאזן הכוחות העולמי הולך להשתנות וזאת אם לא ישכילו מדינת ישראל ויתר המדינות הנאורות לעצור בכוח ומהר מאוד את התחמשותה המהירה של אירן. יש להדגיש כי גם עיכוב או דחייה של מרוץ ההתחמשות האירני יהיה הישג, ויהא בהישג זה בשורה טובה לעולם שיציבותו הכלכלית והביטחונית כעת הינה כה רופפת.

אני מציע למנהיגים על ההגה - נתניהו וברק - להעז ולתקוף את אירן מהר כל האפשר, אף אם יהא בכך סיכון של פתיחת חזית צפונית ודרומית. צריך לעכב ומהר את המבערים של הטורבינות שמייצרות את הצנטריפוגות שמעשירות את האורניום האירני - צריך לעצור את הרכבת הזאת - שאחרים לא עצרו בדרך למחנה ההשמדה אוושוויץ.

הזמן הוא המפתח להצלחה. מהר ככל שניתן. לנו ברור כי אירן לא רוצה בגרעין אלא על-מנת להשמידנו. אנו איננו זקוקים לדבר כדי להבין שאירן לא תיעתר מרצון לחדול מהתחמשותה הגרעינית. ברגע שתהיה לאירן היכולת הגרעינית היא לא תהסס להשתמש בה נגדנו. לנו ברור כי לקח השואה הוא שאיננו יכולים לקחת עוד סיכונים מיותרים בהקשר לגורלם של 6 מיליון יהודים שנותרו ואשר עשויים להימחק בלחיצת כפתור בודדת.

העיכוב כעת - מיותר. יש לצאת אל המלחמה הזאת מתוך תובנה ברורה שהיא איננה נמנעת ויפה שעה אחת קודם.

בפרוס השנה החדשה, צריך לשנס מותניים מול האתגרים הכבדים שעומדים על כתפיה של מדינת ישראל. המציאות היא קשה מנשוא, הן במישור הכלכלי של חיי היום יום ומעל לכל במישור הביטחוני.

הפלשתינים בעזה - אינם רוצים בשלום. הם אינם בשלים לשלום. הם לא יאפשרו להשיג שלום עם אבו מאזן. הפוליטיקה הפנימית של הפלשתינים נמצאת במצב שמלחמה יכולה רק לשפר את עמדותיהם ואין להם מה להפסיד שכן מדינה כבר מובטחת להם.

אין פתרונות של קסם במזרח התיכון - את זה עדיין לא הבינו ולא יבינו אלא לאחר שיהיה מרחץ דמים כפי שהיה באירופה לפני 60 שנה ויותר. המלחמה היא בלתי נמנעת וכדאי להיות מוכנים לה

עו"ד עוז גדות oz@ozgadot.com | www.ozgadot.com




מאמרים חדשים מומלצים: 

חשבתם שרכב חשמלי פוטר מטיפולים? תחשבו שוב! -  מאת: יואב ציפרוט מומחה
מה הסיבה לבעיות האיכות בעולם -  מאת: חנן מלין מומחה
מערכת יחסים רעילה- איך תזהו מניפולציות רגשיות ותתמודדו איתם  -  מאת: חגית לביא מומחה
לימודים במלחמה | איך ללמוד ולהישאר מרוכז בזמן מלחמה -  מאת: דניאל פאר מומחה
אימא אני מפחד' הדרכה להורים כיצד תוכלו לנווט את קשיי 'מצב המלחמה'? -  מאת: רזיאל פריגן פריגן מומחה
הדרך שבה AI (בינה מלאכותית) ממלאת את העולם בזבל דיגיטלי -  מאת: Michael - Micha Shafir מומחה
ספינת האהבה -  מאת: עומר וגנר מומחה
אומנות ברחבי העיר - זרז לשינוי, וטיפוח זהות תרבותית -  מאת: ירדן פרי מומחה
שיקום והעצמה באמצעות עשיה -  מאת: ילנה פיינשטיין מומחה
איך מורידים כולסטרול ללא תרופות -  מאת: קובי עזרא יעקב מומחה

מורנו'ס - שיווק באינטרנט

©2022 כל הזכויות שמורות

אודותינו
שאלות נפוצות
יצירת קשר
יתרונות לכותבי מאמרים
מדיניות פרטיות
עלינו בעיתונות
מאמרים חדשים

לכותבי מאמרים:
פתיחת חשבון חינם
כניסה למערכת
יתרונות לכותבי מאמרים
תנאי השירות
הנחיות עריכה
תנאי שימוש במאמרים



מאמרים בפייסבוק   מאמרים בטוויטר   מאמרים ביוטיוב