דף הבית  >> 
 >> 

הרשם  |  התחבר


עלייתו ונפילתו של האינטרנט הישראלי ( בניית אתרים,עיצוב אתרים,קידום אתרים) 

מאת    [ 13/04/2010 ]

מילים במאמר: 541   [ נצפה 1811 פעמים ]

עולם האינטרנט בישראל חווה משבר, צמיחה היסטרית, קריסה, ועדנה מחודשת בה עטרה חזרה ליושנה - וחברת קטנות זכו לגל חדש של הצלחה. התחום המדובר במיוחד הוא נושא קטן ושמו בניית אתרים. נכון, ישנם גם נושאים כמו עיצוב אתרים, קידום אתרים, עבודות תוכן, פיתוח, ועוד, אך יש לזכור שלפני עשור האינטרנט היה מקום שונה בהרבה.

 

נחזור רגע לנושא שכלל לא היה על הפרק לפני עשור.

קידום אתרים, פעולה לגיטימית לחלוטין בנוף של היום, גופים שוכרים גופים או אישים אחרים בכדי לקדם טקסטים, עמודים, ואף אתרים שלמים, ובכך להביא לידים, לעורר מכירות, להביא קוראים וליצור עניין. מה שבעבר היה קרוי שיווק, יחסי ציבור, או כל מיני כותרות אחרות.

כיום הנושא הזה נקרא בגדול SEO, ראשית התיבות של Search Engine Optimization, משמע אופטימיזציה של האתר ותוכנו בכדי שיופיע טוב יותר באתרי החיפוש.

הנקודה הקריטית היא שלפני עשור נושא זה לא היה קיים באופן ממשי, ובוודאי שאף אחד לא חשב עליו בתור מקצוע בפני עצמו. אם כיום הנושא כולל תחומי עיסוק כגון: SMO (קידום ברשתות חברתיות - מוצר שלא היה בנמצא בשנות התשעים מלבד MIRC וגרסאות בתוליות של ICQ), SEM, ועוד וריאציות שונות של שיווק מקוון שברובו חצי טכני ומתרכז תחת מטריה שקוראים לה בטעות SEO.

 

כיום, אדם העוסק בבניית אתר אינטרנט, או אפילו בעיצובו בלבד, חייב להתחשב בגורמים רבים, תקנים, אבל בעיקר איך האתר שלו ייסרק, יזוהה ויקוטלג ע"י מנועי החיפוש השונים (Google, Yahoo, Bing ועוד). וכאן אני מגיע לנקודה המרכזית של מאמר זה, עולם בניית האתרים.

 

אז הרשו לי לחזור אל הנושא המרכזי שהנחה אותי, עליית ונפילת השוק. אם בעיצומו של העשור הקודם היה מבחר חברות בניית אתרים שאפשר היה למנות על יד אחד, כיום יש מאות, ואלפים.

 

התהליך ליצירת הסטאטוס הנוכחי לא היה נעים במיוחד. תארו לעצמכם גוף בו חברות שולטות בודדות, אשר לפתע מתעורר יחד עם הטכנולוגיה אשר הופכת לפשוטה ונגישה, והון אנושי אשר מתקרב לתחומי העיסוק הללו בעזרת מוסדות לימודים חדשים שנפתחים, מגמות בבית הספר, ויוקרתיות השוק אשר גורמת לאנשים לרצות לעשות את ה"כסף הגדול".

ושוב, נחזור להתחלה הבסיסית: חברות מועטות, אשר מקבלות חוזים גדולים מאוד (מכיוון שלא לכולם יש את האמצעים לבנות אתרים, וחברות גדולות מזהות את הפוטנציאל של האינטרנט).

בנקודה מסוימת היקף בעלי המקצוע גדל מהיקף מציעי העבודה, ובנקודות אחרות השווקים הכלכליים קורסים, המצבים הללו יוצרים מיעוט בהכנסות, חברות שנסגרות ועוד.

 

ושוב, מתהפך המעגל חזרה, ופתאום הטכנולוגיה כ"כ זמינה וזולה, והאינטרנט כ"כ נגיש ולוקרטיבי שיש אינסוף אנשים המבקשים אתרים, ובמקביל אליהם יש כמויות מקבילות של בתי עסק המציעות בדיוק את שירות זה.

 

הפריחה הזו היא באותה מידה גם עולמית. ישנן יותר ויותר חברות, יותר דרישה, והשוק צומח. בכדי לעמוד בצמיחה, קמים שירותים היקפיים העונים לכל הדרישות. עיצוב אתרים טוב יותר, קידום אתרים, תכנים, יחסי ציבור שאינם מקוונים לתכנים אשר דווקא כן אונליין, ועוד. אפילו פיתוח האתרים נעשה בצורות שונות אשר מותאמות בכל פעם לדרישות הלקוח ומעמדו בשוק (התחרות שלו, ואופי המתחרים או קהל היעד).

 

אז לשאלתכם, כן, שוב חוזר הגלגל סביב, ואולי יום אחד אנחנו נמצא את עצמנו למטה. אבל כרגע, אין שום סיבה שבעולם שלא תבואו גם אתם, תזמינו אתר אינטרנט לעסק שלכם, ותתחילו לעשות כסף באפיק הזמין ביותר כיום. האינטרנט מלבלב, וגם אתם יכולים לעצור ולהריח את הפרחים.

 

משרד עו"ד פלילי - יהל בן עובד - התפקיד שלנו הוא לסייע לך לשוב לשגרת חייך בהקדם האפשרי הניתן




מאמרים חדשים מומלצים: 

חשבתם שרכב חשמלי פוטר מטיפולים? תחשבו שוב! -  מאת: יואב ציפרוט מומחה
מה הסיבה לבעיות האיכות בעולם -  מאת: חנן מלין מומחה
מערכת יחסים רעילה- איך תזהו מניפולציות רגשיות ותתמודדו איתם  -  מאת: חגית לביא מומחה
לימודים במלחמה | איך ללמוד ולהישאר מרוכז בזמן מלחמה -  מאת: דניאל פאר מומחה
אימא אני מפחד' הדרכה להורים כיצד תוכלו לנווט את קשיי 'מצב המלחמה'? -  מאת: רזיאל פריגן פריגן מומחה
הדרך שבה AI (בינה מלאכותית) ממלאת את העולם בזבל דיגיטלי -  מאת: Michael - Micha Shafir מומחה
ספינת האהבה -  מאת: עומר וגנר מומחה
אומנות ברחבי העיר - זרז לשינוי, וטיפוח זהות תרבותית -  מאת: ירדן פרי מומחה
שיקום והעצמה באמצעות עשיה -  מאת: ילנה פיינשטיין מומחה
איך מורידים כולסטרול ללא תרופות -  מאת: קובי עזרא יעקב מומחה

מורנו'ס - שיווק באינטרנט

©2022 כל הזכויות שמורות

אודותינו
שאלות נפוצות
יצירת קשר
יתרונות לכותבי מאמרים
מדיניות פרטיות
עלינו בעיתונות
מאמרים חדשים

לכותבי מאמרים:
פתיחת חשבון חינם
כניסה למערכת
יתרונות לכותבי מאמרים
תנאי השירות
הנחיות עריכה
תנאי שימוש במאמרים



מאמרים בפייסבוק   מאמרים בטוויטר   מאמרים ביוטיוב