דף הבית  >> 
 >> 

הרשם  |  התחבר


אופניים חשמליים מיוחדים 

מאת    [ 13/04/2010 ]

מילים במאמר: 371   [ נצפה 3367 פעמים ]

בשנתיים האחרונות אנו עדים למהפכה בתחום התחבורה בארץ. שנת 2010 שהתחילה באישור התקנות על אופניים חשמליות, היא השנה בא תחום התחבורה האישית פורץ בגדול ומגיע לכל פינה בעיר. אופניים חשמליים משמשים כפתרון תחבורתי יעיל לנסיעות עירוניות, כאשר אין יותר צורך לדאוג מחיפושי החניה, הפקקים והרעש. מרבית האופניים החשמליים שאנו רואים ברחובות הם אופניים חשמליים מסוג הרים, כביש ועיר. כל אחד מהסוגים הללו מתאים ומציע מאפיינים מעט שונים לנסיעות עירוניות נוחות ויעילות. עם מספר הדגמים ההולך וגדל ניתן למצוא דגמים רבים של אופניים חשמליים שאינם שייכים לקטגוריות אלו ומתאימים לשימושים קצת שונים. אופניים חשמליות מיוחדות ממגוון סוגים ושימושים טנדם, תלת אופן, חד אופן, אופני פעלולים המציעים פתרון שונה וייחודי מהשימוש הרגיל באופניים ובאופניים חשמליים.

אופניים חשמליים לפעלולים

בעבר לפני הופעתם של האופניים החשמליים ניתן היה למצוא סוגים שונים של אופני פעלולים המתאימים לשימושים ואנשים שונים. כיום, עם התרחבות תחום התחבורה האישית בארץ, ניתן למצוא דגמים וסוגים רבים של אופני פעלולים המשמשים בעיקר לספורט אתגרי ולהנאה - חד אופן, תלת אופן, פעלולים ועוד. אופניים חשמליים אלו משמשים לרוב חובבי ספורט אתגרי ומשלבים שלדה קלה, קטנה ונמוכה יחסית  עם בולמי זעזועים טובים וגלגלים רחבים ליציבות מקסימאלית. מרבית הדגמים הללו אינם חשמליים אך ניתן למצוא דגמי BMX וראלי בעלי מנוע חשמלי המותאמים לספורט אתגרי. בנוסף, במידה ומצוי זוג כזה אצלכם, ניתן לשדרג אותו במנוע חשמלי. ניתן להניח כי עם התרחבות תחום התחבורה האישית בארץ, נוכל לראות בקרוב עוד ועוד דגמים וסוגים של אופניים חשמליות בלתי שגרתיות להנאה וספורט אתגרי.

אופניים חשמליים דור העתיד - אופניי טנדם

עד לפני כמה שנים היה ניתן לראות את אופני הטנדם בעיקר במושבים וקיבוצים. אופני הטנדם הם אופניים המתאימים למספר רוכבים, לרוב ל2 רוכבים. האופניים בעלי 2 מושבים הממוקמים אחד אחרי השני ולכל אחד מהם מערכת פדלים. מרבית הדגמים של הטנדם אינם אופניים חשמליים ואופני הטנדם אינם מתאימים לרכיבה עבור אדם אחד, כאשר 2 אנשים או יותר מניעים את האופניים באמצעות מערכות הפדלים. בשנים האחרונות ניתן לראות גדילה משמעותית של מספר הרוכבים על אופני טנדם בעיר – זוגות והורים לילדים משתמשים באופניים אלו לנסיעות מהנות בשבילי האופניים ובפארקים בעיר. בדומה לשאר סוגי האופניים, ניתן להרכיב על אופני הטנדם מנוע חשמלי ולרכב יחד ללא דיווש. עם ההתפתחות בתחום סביר להניח כי נראה בעתיד דגמים וסוגים רבים של אופניים חשמליים מסוג טנדם.

 




מאמרים חדשים מומלצים: 

חשבתם שרכב חשמלי פוטר מטיפולים? תחשבו שוב! -  מאת: יואב ציפרוט מומחה
מה הסיבה לבעיות האיכות בעולם -  מאת: חנן מלין מומחה
מערכת יחסים רעילה- איך תזהו מניפולציות רגשיות ותתמודדו איתם  -  מאת: חגית לביא מומחה
לימודים במלחמה | איך ללמוד ולהישאר מרוכז בזמן מלחמה -  מאת: דניאל פאר מומחה
אימא אני מפחד' הדרכה להורים כיצד תוכלו לנווט את קשיי 'מצב המלחמה'? -  מאת: רזיאל פריגן פריגן מומחה
הדרך שבה AI (בינה מלאכותית) ממלאת את העולם בזבל דיגיטלי -  מאת: Michael - Micha Shafir מומחה
ספינת האהבה -  מאת: עומר וגנר מומחה
אומנות ברחבי העיר - זרז לשינוי, וטיפוח זהות תרבותית -  מאת: ירדן פרי מומחה
שיקום והעצמה באמצעות עשיה -  מאת: ילנה פיינשטיין מומחה
איך מורידים כולסטרול ללא תרופות -  מאת: קובי עזרא יעקב מומחה

מורנו'ס - שיווק באינטרנט

©2022 כל הזכויות שמורות

אודותינו
שאלות נפוצות
יצירת קשר
יתרונות לכותבי מאמרים
מדיניות פרטיות
עלינו בעיתונות
מאמרים חדשים

לכותבי מאמרים:
פתיחת חשבון חינם
כניסה למערכת
יתרונות לכותבי מאמרים
תנאי השירות
הנחיות עריכה
תנאי שימוש במאמרים



מאמרים בפייסבוק   מאמרים בטוויטר   מאמרים ביוטיוב