דלעת
דף הבית  >>  >>  הרשם  |  התחבר
מאמרים

דלעת 

מאת    [ 31/01/2007 ]
מילים במאמר: 396   [ נצפה 6826 פעמים ]

 
 
שייכת למשפחת הדלועים (ביחד עם המלפפון, הקישוא, הדלורית, דלעת הספגטי ועוד). נחשבת לירק מתוק ועפ"י הרפואה הסינית עוזרת לעיכול ע"י פעולתה על הטחול והקיבה.
מאחר והיא כתומה היא מכילה הרבה בטא קרוטן (פרו ויטמין A ), שעוזר כנגד תהליכי חימצון. יש בה גם ויטמיני B, C ומינרלים כמו סידן, אשלגן, מגנזיום ומעט ברזל.
הדלעת נשמרת לאורך זמן בגלל קליפתה הקשה, ע"כ ניתן לאכול אותה גם בחודשי החורף.
ישנן דלעות במגוון גדלים וצבעים, הדבר תלוי בזן הדלעת, באדמה בה גודלה, בכמות המים ובמרחב שהיה לה לגדול.
זהו ירק קל מאד לעיכול ובעל ערך קלורי נמוך מאד. מזון טוב לתינוקות, ילדים ומבוגרים.
אפשר לאוכלה מבושלת, מאודה, אפויה, טרייה (מגורדת בסלט, למשל), מעוכה, מוקפצת, כמיץ, בעוגות או מאפים, בריבות וגם את הגרעינים שלה אוכלים (לא קלויים, הם עשירים בחומצות שומן בלתי רוויות וגם באבץ). משתמשים גם בפרחי הדלעת למאכל (ממולאים, מטוגנים ובסלטים).

סלט דלעת הודי:
מבשלים 250 גרם דלעת חתוכה.
בקערה נפרדת מערבבים פלפל ירוק חתוך, ½ כפית חרדל טחון, ½ כפית כמון טחון, ¼ כפית ג'ינג'ר טחון ו- 2/3 כוס יוגורט.
מוסיפים את הדלעת, מערבבים ומגישים.
אפשר לגוון את הסלט ע"י הוספת בננות חתוכות, עגבניה, מלפפון או כרובית מאודה.

דלעת בתנור:
שמים בתבנית אפייה משומנת חתיכות דלעת ודלורית (אפשר עיגולים, קוביות וכו'). מכינים רוטב מ: שמן זית, רוטב סויה, כורכום, חלב קוקוס, שום ומלח עשבים. מערבבים את הירקות עם הרוטב בתבנית ומכניסים לתנור בחום בינוני לכשעה, או עד שהדלעות רכות.
אפשר להוסיף לדלעות תפו"א/ בטטה/ גזר/ בצל/ טופו/ כרובית/ ברוקולי או כל ירק אחר.
קוצצים מעל פטרוזיליה/ רוקט/ בזיליקום/ כוסברה ומגישים.

מרק דלעת מוקרם:
מטגנים בצל/ כרישה בשמן זית עד להזהבה, מוסיפים שום ודלעת חתוכה (כמויות לפי הצורך), מטגנים קלות לעוד מספר דקות. מוסיפים מים/ מים שנותרו מאידוי/ בישול ירקות ומבשלים עד שהדלעת רכה.
מוסיפים חלב קוקוס/ שמנת סויה/ שמנת רגילה וטוחנים את המרק בבלנדר, או עם ממחה ידני.
מביאים לרתיחה, מכבים את האש ומוסיפים בזיליקום / פטרוזיליה/ כוסברה קצוצים (לא חובה), מעט מיץ לימון, ומתבלים במלח עשבים ופלפל לפי הטעם.
אפשר להגיש עם גרעיני דלעת לא קלויים מעל.

רוטב דלעת מהיר:
לערבל בבלנדר: כוס דלעת מגורדת, 1/3 כוס מים (או מים שנותרו מבישול/ אידוי ירקות), ½ חבילת טופו, כפית רוטב סויה, כפית שמן שומשום ומעט ג'ינג'ר טחון.
מערבלים עד שנוצרת תערובת חלקה.
ניתן להגיש מעל אורז, תבשילי דגנים וקטניות, כרוב מאודה, ירקות אפויים/ מאודים/ מבושלים ועוד.

הדלעת היא כייפית וקלה להכנה, נותנת הרבה צבע וערך למזון ובעיקר טעימה.
בתיאבון,
ורד לב- מטפלת בתזונה
6372906-04 / 527755-058


ורד לב היא נטורופתית N.D., מדריכת הנקה ואם ל-2.
עוסקת ביעוצים פרטניים בתחומי הנטורופתיה, תזונה והנקה. מקבלת מטופלים בקליניקה בכרכור ועורכת ביקורי בית לפי הצורך.
כמו כן נותנת הרצאות וסדנאות בתחומי הנטורופתיה, תזונה, הנקה, ריפוי ובריאות (הכנה להנקה, תזונה לנשים בהריון, תזונת מניקות, המעבר למוצקים, תזונה בהתאם לעונות השנה, איך לאכול נכון, מפגשי בישול בריא ועוד).
מנהלת פורומים בנושאים אלו: "נטורופתיה למשפחה" http://www.blabla4u.com/sites/blabla4u/ForumsII.asp?ForumID=13687 "הורים וילדים" http://www.beok.co.il/SelectedForum.aspx?ForumID=41 וכותבת מאמרים רבים בנושאים אלו.
ליצירת קשר: 052-8527755 veredudu@013.net.il
מאמרים נוספים שעשויים לעניין אותך:

שליחת המאמר שלח לחבר  הדפסת המאמר הדפסת המאמר  קישור ישיר למאמר קישור ישיר למאמר  דווח מאמר בעייתי דווח על מאמר בעייתי  כתוב לכותב המאמר פניה לכותב המאמר  פרסום המאמר פרסום המאמר 

©2016
כל הזכויות שמורות

מורנו'ס - שיווק באינטרנט

אודותינו
שאלות נפוצות
יצירת קשר
יתרונות לכותבי מאמרים
מדיניות פרטיות
רשימת כותבים
כותבים מומחים
עלינו בעיתונות
מאמרים חדשים
פרסם אצלנו
לכותבי מאמרים: פתיחת חשבון חינם
כניסה למערכת
יתרונות לכותבי מאמרים
תנאי השירות
הנחיות עריכה
לבעלי אתרים:



מדיה חברתית:
חלון מאמרים לאתרך
תנאי שימוש במאמרים
ערוצי מאמרים ב-RSS Recent articles RSS
כתיבת מאמרים

מאמרים בפייסבוק מאמרים בטוויטר מאמרים ביוטיוב