דף הבית  >> 
 >> 

הרשם  |  התחבר


מרפאת שיניים - טיפול מניעתי לילדים 

מאת    [ 13/04/2010 ]

מילים במאמר: 352   [ נצפה 1643 פעמים ]

בשנים האחרונות גישת הטיפול בילדים השתנתה. כיום, בכל הנוגע לטיפולי שיניים, מרפאות שיניים שמות דגש על מניעה ראשונית של בעיות וכאבים. מניעה של היווצרות מחלות וזיהומים שונים כגון עששת, הפרעות סגר הפה, מחלות חניכיים ועוד. יש להקפיד על טיפול נכון בשיניי הילדים ולהרגילם לשמור על בריאות חלל הפה והשיניים. טיפולי השיניים מתבצעים אצל רופאי שיניים במרפאות השיניים רבות ברחבי הארץ., כאשר ישנם רופאים מומחים לטיפולי שיניים לילדים. לשם קבלת הדרכה וטיפול נכון יש לפנות אל רופא השיניים עד שהילד בן שנה בכדי לבדוק את בריאות ותקינות התפתחות השיניים. בנוסף, רופא שיניים ימליץ וידריך על דרכי טיפול ומניעה עבור הילד שלכם.

לאחר הטיפול הראשוני מומלץ לבקר אצל רופאי השיניים אחת לחצי שנה, גם בשביל מעקב אחר התפתחות השיניים אצל הילד וגם לבניית קשר חיובי בין רופא השיניים לילדכם. לרוב, עד גיל 6 צריך הילד עזרה עם צחצוח השיניים, תלוי בקואורדינציה של הילד והתפתחותו המוטורית. גם לאחר שהילד יכול לצחצח את שיניו לבד יש להמשיך ולפקח עליו ולוודא שהוא עושה זאת בצורה נכונה ובתדירות הנכונה.

טיפול בעששת

העששת היא מחלה זיהומית הנגרמת מחומצות ומשאריות האוכל הנשארות בפיו של הילד. עששת בחלקה היא גורם תורשתי אך בהחלט ניתן למנוע אותה על ידי טיפול וניקוי נכון של השיניים וביקורים אצל שיננית. יש להקפיד על צחצוח נכון של השיניים, לפחות פעמיים ביום, בבוקר ובלילה. במקרה של חבלה או כאבים יש לפנות במהרה אל רופא שיניים לילדים בכדי למנוע היווצרות של בעיות חניכיים או צורך בטיפולים מורכבים יותר. מומלץ לשם דגש על כמות הארוחות ביום מכיוון שכל מאכל יכול לגרום לעששות, גם אם אינו ממתק. מבחינת השיניים, יש לשם יותר דגש על הגבלת מספר הארוחות ביום מאשר על מה אוכלים. 

מעבר לטיפול בעששת, רופאי שיניים מבצעים טיפול הנקרא איטום חריצים. מרפאות שיניים רבות מציעות טיפולים מסוג זה, כאשר איטום החריצים נועד למניעת עששת בעתיד. במקרה של בעיות שיניים שונות, כדוגמת בעיות חניכיים, עלול לא להיגרם כאב לילד. במקרה של בעיות חניכיים יש לגשת לטיפול מיידי כיוון שכתוצאה מכך עלול להיגרם סיבוכים בעתיד, כדוגמת אובדן אחיזה של השן שיכול לגרום לאיבוד של השיניים.

מרפאת שיניים ראשון לציון המציעה טיפולים מתקדמים בטכנולוגיה חדישה. רופא שיניים בראשון לציון המתמחה בטיפולים משמרים, טיפולי שורש, כירורגיית פה ולסת וטיפולי שיניים לילדים. 


 




מאמרים חדשים מומלצים: 

חשבתם שרכב חשמלי פוטר מטיפולים? תחשבו שוב! -  מאת: יואב ציפרוט מומחה
מה הסיבה לבעיות האיכות בעולם -  מאת: חנן מלין מומחה
מערכת יחסים רעילה- איך תזהו מניפולציות רגשיות ותתמודדו איתם  -  מאת: חגית לביא מומחה
לימודים במלחמה | איך ללמוד ולהישאר מרוכז בזמן מלחמה -  מאת: דניאל פאר מומחה
אימא אני מפחד' הדרכה להורים כיצד תוכלו לנווט את קשיי 'מצב המלחמה'? -  מאת: רזיאל פריגן פריגן מומחה
הדרך שבה AI (בינה מלאכותית) ממלאת את העולם בזבל דיגיטלי -  מאת: Michael - Micha Shafir מומחה
ספינת האהבה -  מאת: עומר וגנר מומחה
אומנות ברחבי העיר - זרז לשינוי, וטיפוח זהות תרבותית -  מאת: ירדן פרי מומחה
שיקום והעצמה באמצעות עשיה -  מאת: ילנה פיינשטיין מומחה
איך מורידים כולסטרול ללא תרופות -  מאת: קובי עזרא יעקב מומחה

מורנו'ס - שיווק באינטרנט

©2022 כל הזכויות שמורות

אודותינו
שאלות נפוצות
יצירת קשר
יתרונות לכותבי מאמרים
מדיניות פרטיות
עלינו בעיתונות
מאמרים חדשים

לכותבי מאמרים:
פתיחת חשבון חינם
כניסה למערכת
יתרונות לכותבי מאמרים
תנאי השירות
הנחיות עריכה
תנאי שימוש במאמרים



מאמרים בפייסבוק   מאמרים בטוויטר   מאמרים ביוטיוב