אגוזים
דף הבית  >>  >>  הרשם  |  התחבר
מאמרים

אגוזים 

מאת    [ 31/01/2007 ]
מילים במאמר: 444   [ נצפה 3586 פעמים ]

 
 
האגוזים היו מהמזונות הראשונים של האדם, אולי בגלל שניתן לאכסן אותם לזמנים בהם אין אוכל אחר. זהו מזון מרוכז, המכיל בעיקר חלבון, שומן וויטמינים ומינרלים.
הם מכילים עד 60% שומן בעיקר בלתי רווי (חוץ מערמונים וקוקוס), מה שיכול להוביל להתחמצנותם וקלקולם, בעיקר אם הם מקולפים. ע"כ רצוי להחזיקם בקליפתם ולפצח רק בסמוך למועד אכילתם. את אלו שלא ניתן להשיג בקליפה (למשל, ברזיל וקשיו) רצוי לשמור בקירור או הקפאה, למניעת החימצון.
יש בהם בין 25%- 15% חלבון ממקור איכותי ביותר, המתעכל בקלות רבה יותר ממזונות מהחי.
מכילים ויטמיני B ( בעיקרB6, B2, B1 ) וכן ויטמין E, השומר על השמן מפני קלקולו.
בין המינרלים המצויים בשפע באגוזים ניתן למצוא סידן, אשלגן, זרחן, מגנזיום, כרום, אבץ וברזל.
זהו, אם כן, מזון חשוב ביותר לתינוקות, ילדים, מתבגרים, נשים בהריון, מיניקות, לעוסקים בספורט, חולים, קשישים, צמחונים, טבעונים ולשאר האנשים המעונינים לשמור על בריאותם.
חשוב מאד לצרוך אגוזים שאינם קלויים או מומלחים, מאחר ותהליכים אלה גורמים לתהליך חימצון, שמשנה את איכות השמנים הבלתי רווים לרווים והופך את האגוזים ממצב בו הם פעילים מבחינה תזונתית למצב בו מזיקים לגוף מבחינה תזונתית.
בין האגוזים נמצאים השקדים (כדאי לאוכלם רק לאחר קילוף הקליפה החומה. מסירים אותה לאחר השרייתם במים. אפשר גם להשתמש בשקדייה), קשיו (חמאת קשיו- לטחון בבלנדר קשיו מושרים ומסוננים עם מים, לפי הסמיכות הרצויה, ולהמתיק בדבש/ מולסה/ דבש תמרים/ ריבה טבעית), פקאן (חלב פקאן- לטחון בבלנדר פקאנים מושרים ומסוננים עם לפחות פי 5 מים, לסנן ולשתות. אפשר להמתיק), אגוזי מלך (עשירים מאד מחומצות שומן חיוניות. לאכול 2-1 לפחות בכל יום), אגוזי לוז, מקדמיה, ברזיל (עשירים מאד בסלניום, מינרל החסר באדמתנו, ע"כ יש להשלימו מהמזון), צנובר, קוקוס (ניתן לשלב חלב קוקוס, קוקוס מגורד בתבשילים שונים. מוסיף ומעשיר מאכלים), פיסטוק, ערמונים (ניתן לקלפם ולהוסיפם בבישול לירקות, קטניות ודגנים. אפשר להכין פירה ערמונים, או ממרח ערמונים ואפשר פשוט לקלות, לקלף ולאכול) ובוטנים (שהם בעצם יוצא דופן ממשפ' הקטניות).
ניתן לשלב את האגוזים בכל ארוחות היום, אם כתוספת לסלטים חמים וקרים, כקישוט לתבשילי דגנים וקטניות, כממרח על חלם, חלב, רוטב, או כנשנוש.

רוטב בטטה- תאנים:
בבלנדר ¾ כוס בטטה מבושלת, ½ כוס חלב סויה/ מים, 2 כפיות טחינה גולמית/ שקדיה/ חמאת פקאן/ חמאת בוטנים, מגרדים מעט מוסקט. מבלנדרים עד לקבלת עיסה אחידה ומוסיפים 4 תאנים יבשות קצוצות. אפשר להשתמש כרוטב לפסטה/ אורז ושאר דגנים' מטבל לירקות/ לערבב עם גרנולה.

חמאת שקדים/ שומשום/ קשיו:
בבלנדר 1 כוס שעועית מבושלת (אפשר לבחור לפי הטעם והצבע) עם 3-2 כפות חמאת אגוזים ו- ¼ כוס מים/ מיץ תפוזים/ מיץ תפוחים. ניתן לאכול בכפית/ רוטב לפסטה/ רוטב לתבשילים שונים/ דיפ וכו'.

פטה פקאן:
בבלנדר 2-1 כוסות פקאנים מושרים ומסוננים, כף טחינה גולמית/ שקדיה, מיץ מ- ½ לימון, כף רוטב סויה ומים לפי הצורך.
מקצצים מעל פטרוזיליה, בצל ירוק וגמבה.

בתיאבון, ורד לב- נטורופתית N.D.
04-6372906 / 052-8527755


ורד לב היא נטורופתית N.D., מדריכת הנקה ואם ל-2.
עוסקת ביעוצים פרטניים בתחומי הנטורופתיה, תזונה והנקה. מקבלת מטופלים בקליניקה בכרכור ועורכת ביקורי בית לפי הצורך.
כמו כן נותנת הרצאות וסדנאות בתחומי הנטורופתיה, תזונה, הנקה, ריפוי ובריאות (הכנה להנקה, תזונה לנשים בהריון, תזונת מניקות, המעבר למוצקים, תזונה בהתאם לעונות השנה, איך לאכול נכון, מפגשי בישול בריא ועוד).
מנהלת פורומים בנושאים אלו: "נטורופתיה למשפחה" http://www.blabla4u.com/sites/blabla4u/ForumsII.asp?ForumID=13687 "הורים וילדים" http://www.beok.co.il/SelectedForum.aspx?ForumID=41 וכותבת מאמרים רבים בנושאים אלו.
ליצירת קשר: 052-8527755 veredudu@013.net.il
מאמרים נוספים שעשויים לעניין אותך:

שליחת המאמר שלח לחבר  הדפסת המאמר הדפסת המאמר  קישור ישיר למאמר קישור ישיר למאמר  דווח מאמר בעייתי דווח על מאמר בעייתי  כתוב לכותב המאמר פניה לכותב המאמר  פרסום המאמר פרסום המאמר 

©2016
כל הזכויות שמורות

מורנו'ס - שיווק באינטרנט

אודותינו
שאלות נפוצות
יצירת קשר
יתרונות לכותבי מאמרים
מדיניות פרטיות
רשימת כותבים
כותבים מומחים
עלינו בעיתונות
מאמרים חדשים
פרסם אצלנו
לכותבי מאמרים: פתיחת חשבון חינם
כניסה למערכת
יתרונות לכותבי מאמרים
תנאי השירות
הנחיות עריכה
לבעלי אתרים:



מדיה חברתית:
חלון מאמרים לאתרך
תנאי שימוש במאמרים
ערוצי מאמרים ב-RSS Recent articles RSS
כתיבת מאמרים

מאמרים בפייסבוק מאמרים בטוויטר מאמרים ביוטיוב