דף הבית  >> 
 >> 

הרשם  |  התחבר


מכונות אריזה 

מאת    [ 11/04/2010 ]

מילים במאמר: 503   [ נצפה 2283 פעמים ]

מכונות אריזה

 

כדי להדגיש שמוצר כלשהו חדש לגמרי אנחנו אומרים "חדש מאריזות", ביטוי זה מרמז על העובדה הידועה שכל המוצרים החדשים נמכרים באריזות. מטרת האריזה היא לשמור על המוצר לפני שהוא מגיע ללקוח. כל האריזות היום מתבצעות על ידי מכונת אריזה, ולאור האמור לעיל משתמע שכל מפעל יצרני זקוק למכונות אריזה. מכונות האריזה צריכות להתאים לסוג הסחורה שמייצרת החברה, כמו כן הן צריכות להיות מהירות ויעילות. מצד אחד לא יכול להיות שהאריזה תעכב את קצב העבודה של המפעל, ומצד שני אם מכונות אריזה יבצעו את העבודה שלא כראוי, החנויות יחזירו את הסחורה למפעל. במלים אחרות, מכונות אריזה הם חלק בלתי נפרד של כל מפעל יצרני. להלן נבדוק שני סוגים שונים של מכונות אריזה.

 

מכונות אריזה למזון:

מכונות אריזה למזון צריכות להיות קודם כל היגיינית. הן צריכות למדוד כמות של סחורה בצורה מדויקת. מצב שבו יש יותר מדי סחורה באריזה הוא לא כלכלי עבור החברה, ומצב שבו יש פחות מדי מוצרים הוא לא הוגן כלפי הלקוחות, ועלול לגרור תלונות מוצדקות מצדם.

מכונות אריזה למזון צריכות להתאים גם לחומרים מוצקים וגם לנוזלים. כך למשל צריך לארוז חלב ומשקאות קלים בתוך בקבוקים או קרטונים מיוחדים. מצד שני צריך לארוז דברים כמו בשר או פיצות, שהם דברים מוצקים.

ישנם מוצרי מזון שהם שבירים מאוד, כמו למשל קורנפלקס או צ'יפס. דברים אלו נשברים בקלות, והמטרה היא שיגיעו לקופסה כמה שיותר שלמים. מכאן שמכונות אריזה של מוצרי מזון אלו צריכות להיות עדינות עד כמה שניתן.

למכונות אריזה של מזון יש תפקיד נוסף, והוא ציון תאריך התפוגה על גבי האריזה. אין ספק שזה המידע החשוב ביותר שכוללת האריזה, אם לא מחשיבים את שם המוצר.

 

מכונות אריזה לתרופות:

בדומה למכונות אריזה למזון, גם מכונות אריזה לתרופות צריכות להיות סטריליות לחלוטין. זיהומים המגיעים לבקבוקי התרופות דרך מכונות אריזה יכולות לגרום לסיבוכים רבים מספור. גם בתחום זה יש לארוז אבקות, נוזלים וטבליות. האריזה פה מתאפיינת בכמויות קטנות מאוד של חומר ולכן מכונות האריזה של תרופות צריכות להיות מצוידות במאזניים רגישים מאוד.

בשל החשיבות הרבה של הסטריליות, הרבה מהמוצרים צרכים להיות ארוזים בואקום. מכונות אריזה של תרופות צריכות לדעת להתמודד עם משימה זו.

 

כשאנו חושבים על מכשור של מפעל, תפקידן של מכונות אריזה נדחק בסולם העדיפויות, אך לאור כל האמור לעיל ראינו שמכונות אריזה זה חלק חשוב ביותר בתהליך הייצור, כדאי לבחור את המכונות הללו בקפידה רבה, אחרת המפעל עלול לסבול מהפסדים כלכליים.




מאמרים חדשים מומלצים: 

חשבתם שרכב חשמלי פוטר מטיפולים? תחשבו שוב! -  מאת: יואב ציפרוט מומחה
מה הסיבה לבעיות האיכות בעולם -  מאת: חנן מלין מומחה
מערכת יחסים רעילה- איך תזהו מניפולציות רגשיות ותתמודדו איתם  -  מאת: חגית לביא מומחה
לימודים במלחמה | איך ללמוד ולהישאר מרוכז בזמן מלחמה -  מאת: דניאל פאר מומחה
אימא אני מפחד' הדרכה להורים כיצד תוכלו לנווט את קשיי 'מצב המלחמה'? -  מאת: רזיאל פריגן פריגן מומחה
הדרך שבה AI (בינה מלאכותית) ממלאת את העולם בזבל דיגיטלי -  מאת: Michael - Micha Shafir מומחה
ספינת האהבה -  מאת: עומר וגנר מומחה
אומנות ברחבי העיר - זרז לשינוי, וטיפוח זהות תרבותית -  מאת: ירדן פרי מומחה
שיקום והעצמה באמצעות עשיה -  מאת: ילנה פיינשטיין מומחה
איך מורידים כולסטרול ללא תרופות -  מאת: קובי עזרא יעקב מומחה

מורנו'ס - שיווק באינטרנט

©2022 כל הזכויות שמורות

אודותינו
שאלות נפוצות
יצירת קשר
יתרונות לכותבי מאמרים
מדיניות פרטיות
עלינו בעיתונות
מאמרים חדשים

לכותבי מאמרים:
פתיחת חשבון חינם
כניסה למערכת
יתרונות לכותבי מאמרים
תנאי השירות
הנחיות עריכה
תנאי שימוש במאמרים



מאמרים בפייסבוק   מאמרים בטוויטר   מאמרים ביוטיוב