דף הבית  >> 
 >> 

הרשם  |  התחבר


כוון חדש בסוכרת 

מאת    [ 11/04/2010 ]

מילים במאמר: 938   [ נצפה 2658 פעמים ]

כיוון חדש בטיפול הטבעי בסוכרת/  אהוד שאול

 

בשנים האחרונות ראיתי כי ששנוי כיוון מסוים בטיפול במחלת הסוכרת, מביא לתוצאות טובות יותר. כידוע, שלושת אבות המזון הם ספקי האנרגיה של הגוף. לדעתי, הפחמימות לסוגיהם הם הספק הקלורי העדיף, אבל רק כאשר מסופקות בצורה נכונה. במידה ותזונת הפחמימות לא מאוזנת, אזי תפקוד הגוף נפגם, ועלול להוביל למחלות נוספות כגון השמנה וסוכרת (כידוע, 80% מהסוכרתיים סובלים מהשמנת יתר).

 

השומן בעל ערך קלורי כפול מהפחמימות מהחלבון, ועל כן רבים מהמטפלים ממליצים לכל הסוכרתיים לצמצם למינימום את כל סוגי השומנים ,אבל הדעות חלוקות בקרב המטפלים השונים. אסכולה מנוגדת טוענת כי השומנים מהווים שחקנים ראשיים ביצירת איקוזנואידים, הם הורמוני העל של הגוף, והשפעתם על רמת הסוכר גדולה. השומן במזון מהווה מקור לחומצות שומן חיוניות, המשמשות כאבני בנין לבניית מרבית האיקוזנואידים. שומן רווי מעודד יצירת איקוזנואידים שלילים מסוג טרומבקסון ( 1 ו - 3) .שומנים בלתי רווים ובמיוחד חד בלתי רווים מעודדים יצירת איקוזנואים חיובים מסוג פרוסטגלנדינים. לכן, מזונות כגון אבוקדו, שמן זית, אגוזי מלך ועוד, הם מזונות חיוביים לסוכרתים.

 

מקובל להגביר לסוכרתיים את המזונות העשירים בחלבון, ובמיוחד החלבון מין החי, זאת מתוך הידיעה שחלבון מספק קלוריות ללא צורך באינסולין. סוכרתיים שטופלו בשיטה הטבעית המקובלת, זכו לירידה ברמת הסוכר. אולם, מרביתם המשיכו לצרוך כדורים במינון נמוך יותר, אבל לעיתים  עלתה רמת הסוכר. יש לציין כי לתוספות מזון השפעה מוגבלת וירידה בתוצאות בהשוואה לתחילת הטיפול.

 

רעילות בגוף – על פי אבחון, אצל מרבית הסוכרתיים קיימת רעילות. הגורם העיקרי לרעילות הנו החלבון. לטענתי, הורדת הרעילות תוריד את רמת הסוכר בגוף. יש להניח שטענה זו תקומם עלי רבים כמו ד"ר מייקל יידס, מחבר הספר "החלבון המזון הנכון", וד"ר בארי סירס, מחבר "המסע אל שיא הכושר".

 

בתהליך חילוף החומרים של פחמימות ושומנים, תוצרי הלוואי הם דו תחמוצת הפחמן ומים, ולפיכך הם נחשבים למזונות נקיים. לעומת זאת, החלבון נחשב כ"דלק" בלתי יעיל  ו"מלוכלך", לעומת ניצול קלוריות ממקור שומני ופחמימי. התפקיד העיקרי של החלבון להיות שותף עיקרי בבנית הגוף .רק עודף של חלבון מופנה ליצירת אנרגיה .בדרך כלל אכילת חלבון מהצומח מופנית רק לבניה ואלו אכילת מזונות מהחי נוצר עודף חלבון שמתפרק לאנרגיה. בתהליך הזה מתוסף לגוף אמוניה שהוא רעיל ביותר והגוף מנסה "להיפטר" ממנו ולא תמיד בהצלחה במרוצת השנים הגוף צובר רעילות שהולכת וגדלה.. בנוסף, החלבון, במיוחד זה המגיע מהחי, מעלה את החומציות בדם. חלק ממגדלי בעלי חיים מוסיפים להם אנטיביוטיקה והורמונים,באשר לדגי ים הם סופגים את הרעילות ההולכת וגדלה עם השנים.,. המזונות מהחי מכילים ברובם חלבון ושומן (שרובו שומן רווי), לכן מסקנתי שהמזונות מהחי (כולל מוצרי חלב) הנם הגורם העיקרי לרעילות גוף.הניסיון מוכיח כי הורדת מזונות אלו מורידה את רמת הסוכר בגוף.

 

השיטה המומלצת נוסתה במשך שנים אחדות. לפי שיטה זו, ניתן לאכול יותר לחם ופירות מכפי שהיה מקובל עד כה.  שלב חשוב בשיטה זו הוא  ניקוי הגוף בתחילת הטיפול.  בקיץ מאמצע יוני עד אמצע ספטמבר ניתן לעשות ניקוי על ידי צום אבטיח. האבטיח אמנם מכיל כמויות גדולות של סוכר (בעיקר פרוקטוזה). הפרוקטוזה, אצל מרבית האנשים, לא זקוקה לאינסולין כדי לעבור לתאים, היא נאגרת בכבד, ומשתחררת בקצב איטי. ברוב המקרים קיימת הרגשה של חידוש נעורים ורמות סוכר ירודות בסוף הצום. התהליך הרבה יותר קל ממה שחושבים. גם לא סוכרתיים יכולים לנסות צום אבטיח וליהנות מהשיטה. בשאר עונות השנה ניקוי הגוף יותר מסובך ויש להתאים לכל אחד שיטה שמתאימה לו.                    

 

 עלולה להתעורר שאלה האם יתכן מצב של מחסור בחלבון? התשובה, לדעתי, היא לא.  הסיבה היא כי לדגנים יש תחולת חלבון של 10%, לקטניות וקינואה 20% חלבון, ושילוב של קטניות ודגנים מספק לגוף האדם את כל חומוצת האמינות החיוניות.

 

אקופנטורה – השילוב של הטיפול הסיני עם השיטה המוצעת מגביר את הצלחת התוצאות. הטיפול הסיני גם מרגיע וגם משפר את ההרגשה. "כלים" נוספים לטיפול הם רפלקסולוגיה ושיאצו . אחד החסרונות לשיטה המוצעת הוא שלמרבית הסוכרתיים יש תאבון מוגבר והורדת מזונות מהחי, כפי שהורגלו שנים לאכול ולצרוך, מהווה משימה קשה. המטופל צריך אופי חזק כדי לעמוד בה.

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

אהוד שאול


N.D ברפואה סינית ותזונה




מאמרים חדשים מומלצים: 

חשבתם שרכב חשמלי פוטר מטיפולים? תחשבו שוב! -  מאת: יואב ציפרוט מומחה
מה הסיבה לבעיות האיכות בעולם -  מאת: חנן מלין מומחה
מערכת יחסים רעילה- איך תזהו מניפולציות רגשיות ותתמודדו איתם  -  מאת: חגית לביא מומחה
לימודים במלחמה | איך ללמוד ולהישאר מרוכז בזמן מלחמה -  מאת: דניאל פאר מומחה
אימא אני מפחד' הדרכה להורים כיצד תוכלו לנווט את קשיי 'מצב המלחמה'? -  מאת: רזיאל פריגן פריגן מומחה
הדרך שבה AI (בינה מלאכותית) ממלאת את העולם בזבל דיגיטלי -  מאת: Michael - Micha Shafir מומחה
ספינת האהבה -  מאת: עומר וגנר מומחה
אומנות ברחבי העיר - זרז לשינוי, וטיפוח זהות תרבותית -  מאת: ירדן פרי מומחה
שיקום והעצמה באמצעות עשיה -  מאת: ילנה פיינשטיין מומחה
איך מורידים כולסטרול ללא תרופות -  מאת: קובי עזרא יעקב מומחה

מורנו'ס - שיווק באינטרנט

©2022 כל הזכויות שמורות

אודותינו
שאלות נפוצות
יצירת קשר
יתרונות לכותבי מאמרים
מדיניות פרטיות
עלינו בעיתונות
מאמרים חדשים

לכותבי מאמרים:
פתיחת חשבון חינם
כניסה למערכת
יתרונות לכותבי מאמרים
תנאי השירות
הנחיות עריכה
תנאי שימוש במאמרים



מאמרים בפייסבוק   מאמרים בטוויטר   מאמרים ביוטיוב