דף הבית  >> 
 >> 

הרשם  |  התחבר


זוהר-פרוייקט זוהר לעם 

מאת    [ 10/04/2010 ]

מילים במאמר: 811   [ נצפה 2788 פעמים ]

ספרים רבים נכתבו לפני ספר הזוהר, ואלפים רבים נכתבו מזמנו ואילך, אבל מעולם לא נכתב ספר שישווה לו בכוח הרוחני הטמון בו. פרויקט "זוהר לעם", מאפשר לכל אדם שמתחיל להתעניין בספר הזוהר ובחכמת הקבלה להרגיש ולחוות את מה שמדבר עליו ספר הזוהר

ספר ה זוהר - ספר הספרים של חכמת הקבלה
ספר הזוהר הוא ללא ספק אחד הספרים המפורסמים והמיוחדים שידעה האנושות. מאז כתיבתו נקשרו לספר הזוהר מאות מיתוסים ושמועות, והמסתורין האופף אותו אינו יודע גבולות.

ספר הזוהר נכתב במאה ה-3 לספירה בתוך מערה קטנה - ה"אידרא רבא", החבויה ביער המקיף את העיר צפת, למרגלות הר מירון. במערה ישבו עשרה מקובלים, בראשם רבי שמעון בר יוחאי (רשב"י), וכתבו את החיבור הקבלי החשוב ביותר ביחד, מתוך הרגשת השלמות. כתוצאה מהרגשת האיחוד השלמה ששרתה ביניהם, הצליחה החבורה להטמיע בספר את המפתחות והכלים הנחוצים לכל מי שחפץ בהתעלות רוחנית, עד לדרגה הגבוהה ביותר שאליה מסוגלים להגיע, הן האדם הפרטי, והן האנושות בכללה.

ספר הזוהר מספר כיצד ניתן להשפיע על מציאות חיינו האישית ועל מציאות העולם כולו על-ידי המעשים והפעולות הרוחניות שלנו. רשב"י תיאר באיזו צורה יכולות מחשבות ורצונות האדם לפעול ולהשפיע על התפתחות המאורעות הנוכחיים והעתידים בעולמינו, תוך שימת דגש על חיבור והדדיות בין האנשים, כפיתרון היחיד לכל בעיות העולם.
אך ספר הזוהר, ספר הספרים של חכמת הקבלה, נגנז מיד לאחר כתיבתו על ידי מחבריו. הסיבה לכך הייתה שהדור שבו נכתב הספר, עדיין לא היה ראוי להתגלותו ברבים.

ספר הזוהר - למה דווקא עכשיו?
ספר הזוהר התגלה לראשונה כביכול במקרה, על-ידי אלמנתו של רבי משה דה-ליאון במאה ה-14. ומאז, החלו ללמוד מתוך ספר הזוהר מקובלים בודדים, בחדרי חדרים, ונמנעו מלהפיצו ברבים, מכיוון שעדיין לא תמה תקופת הגלות.

גילויו של ספר הזוהר בימינו הוא אחד הסימנים המרכזיים המסמלים את תום תקופת הגלות ותחילת ההתעוררות הרוחנית הכללית בכל העולם, כפי שחזו בעלי הזוהר כבר לפני כ-2000 שנה, עת כתבו בספרם, "ומשום שעתידים ישראל לטעום מעץ החיים שהוא ספר הזוהר הזה, יצאו מן הגלות ברחמים..." (זוהר, נשא).

בזמנים אלה, חייבת כל האנושות לעלות לדרגת קיום חדשה, המבוססת על חיבור, אהבה והדדיות.
כאשר הרב יהודה אשלג הוציא לאור את מה שהתברר לימים כפירוש המקיף, המעמיק והרחב ביותר על ספר הזהר, "פירוש הסולם". מטרתו בחיבור זה הייתה לעשותו נגיש ומובן לכל אדם ואדם.

עיקר עבודתו הייתה לבאר את המושגים הרוחניים שבזוהר באמיתותם, כלומר כהבחנות ותכונות שמגלה האדם בפנימיותו ולא כלל כתיאורים גשמיים של חפצים ומאורעות היסטוריים. בכך בעל הסולם מכוון את המעיין להבנה הפנימית של ספר הזוהר ומגן עליו מפני כל בלבלול.

התועלת מלימוד הזוהר

ספרים רבים נכתבו לפני ספר הזוהר, ואלפים רבים נכתבו מזמנו ואילך, אבל מעולם לא נכתב ספר שישווה לו בכוח הרוחני הטמון בו. הזוהר מתאר את המציאות הרוחנית, מציאות נצחית ושלימה שנמצאת מעל למגבלות הזמן והמקום.

הלימוד מיועד לפתח את רגש האדם - לחדד את רגישותו לקליטת המציאות הרוחנית העליונה, הנסתרת לעת עתה מחושיו.

הלימוד מתוך הספר, הכתוב בשפת הרגש הפנימי, מגלה לאדם תמונת מציאות חדשה, פנימית יותר, בה פועלים הכוחות שעליהם מושתתת כל המציאות.

ההכנה ללימוד הזוהר

ספר הזוהר נכתב על ידי קבוצת מקובלים המהווה גוף, מנגנון רוחני מושלם, ולכן רק בלימוד משותף, בהתאם לאופן שבו הוא נכתב, הוא יכול להיות מובן. אומרת כלומר, כדי להבין את הכתוב בספר, חברי קבוצת הלומדים צריכים למצוא, מעל כל הפערים וההבדלים הקיימים ביניהם, את נקודות המגע הפנימיות, להשתדל לגלות קשר בין החלקים. רק בקשר בין בני האדם ספר הזוהר יכול "להיפתח", כי כל מה שהספר מדבר עליו נמצא בקשר בין הנשמות, בין השאיפות הפנימיות ביותר שלנו לחיבור.

מתוך הקשר שייווצר בין הנשמות, מגלים את הבורא, את הכוח שמנהל את כל המציאות, את האור שקושר ומחבר אותנו יחד. ספר הזוהר מדבר על זה, ועל זה בלבד, על איך אנו מגלים את האור הזה. לכן, בהכנה ללימוד צריכים לחשוב קודם כל על האחדות, על הערבות ההדדית, על "ואהבת לרעך כמוך" - איך להגיע לזה כדי לגלות האור, והזוהר עוזר לנו בזה.

כיצד לומדים את ספר הזוהר?

המקובלים מכוונים אותנו לא לנסות ולהבין את הכתוב בספר בצורה שכלית, כיוון שהמטרה היא להרגיש, לחיות את הכתוב בזוהר, להתעלות לדרגתו, ולא להבין מתוך דרגתנו את הכתוב בו.

הכוונת המקובלים לצורת הלימוד הנכונה היא: לקרוא את הכתוב, "לשטוף" את עצמך בכוח הרוחני הטמון בספר, ולהשתוקק להרגיש בתוכך את המצבים שעליהם הזוהר מדבר.

עלינו להשתדל לאתר בתוכנו את ההבחנות שמתאר הספר. ואז נעלה להבחנות הללו, נחיה איתם כמו תינוק שגדל ומתפתח מיום ליום. הוא מבין את העולם, מתמצא בו יותר ויותר, מגלה בו דברים עמוקים יותר שהוא לא זיהה קודם לכן.

"זוהר לעם" - לימוד ספר הזוהר בימינו
"זוהר לעם" הוא פרויקט שמובילים המקובל, הרב דר' מיכאל לייטמן ו"קבלה לעם", שמטרתו לאפשר לכל אדם החפץ בהתפתחות רוחנית, להתחבר ביתר קלות לכוח הטמון בספר הזוהר.

"זוהר לעם", מבוסס על פירוש הסולם על ספר הזוהר שכתב הרב יהודה אשלג. לימודי "זוהר לעם" מועברים מדי בוקר במסגרת שיעור הקבלה היומי בערוץ הקבלה - 66. השיעור משודר במקביל דרך אתר "קבלה לעם" למיליוני צופים בכל רחבי העולם.

זה לא הלימוד, זה לא הסיפור, זה לא ההסבר, זה משהו מעבר, שלומדים להרגיש...

לקריאה נוספת זוהר

.


קבלה לעם אתר התוכן הגדול והמקיף ביותר בנושא קבלה: שיעורי קבלה און-ליין, למתחילים ולמתקדמים, סרטים, תוכניות וקליפים מערוץ הקבלה"מתחברים לטוב" 66 ב-YES וב-HOT



מאמרים חדשים מומלצים: 

חשבתם שרכב חשמלי פוטר מטיפולים? תחשבו שוב! -  מאת: יואב ציפרוט מומחה
מה הסיבה לבעיות האיכות בעולם -  מאת: חנן מלין מומחה
מערכת יחסים רעילה- איך תזהו מניפולציות רגשיות ותתמודדו איתם  -  מאת: חגית לביא מומחה
לימודים במלחמה | איך ללמוד ולהישאר מרוכז בזמן מלחמה -  מאת: דניאל פאר מומחה
אימא אני מפחד' הדרכה להורים כיצד תוכלו לנווט את קשיי 'מצב המלחמה'? -  מאת: רזיאל פריגן פריגן מומחה
הדרך שבה AI (בינה מלאכותית) ממלאת את העולם בזבל דיגיטלי -  מאת: Michael - Micha Shafir מומחה
ספינת האהבה -  מאת: עומר וגנר מומחה
אומנות ברחבי העיר - זרז לשינוי, וטיפוח זהות תרבותית -  מאת: ירדן פרי מומחה
שיקום והעצמה באמצעות עשיה -  מאת: ילנה פיינשטיין מומחה
איך מורידים כולסטרול ללא תרופות -  מאת: קובי עזרא יעקב מומחה

מורנו'ס - שיווק באינטרנט

©2022 כל הזכויות שמורות

אודותינו
שאלות נפוצות
יצירת קשר
יתרונות לכותבי מאמרים
מדיניות פרטיות
עלינו בעיתונות
מאמרים חדשים

לכותבי מאמרים:
פתיחת חשבון חינם
כניסה למערכת
יתרונות לכותבי מאמרים
תנאי השירות
הנחיות עריכה
תנאי שימוש במאמרים



מאמרים בפייסבוק   מאמרים בטוויטר   מאמרים ביוטיוב