דף הבית  >> 
 >> 

הרשם  |  התחבר


שירותי offshore 

מאת    [ 10/04/2010 ]

מילים במאמר: 686   [ נצפה 3963 פעמים ]

על פי חברת גרטנר (חברת מחקר וייעוץ בתחום טכנולוגית המידע והתקשורת), ישראל היא אחת מהמדינות המובילות בתחום בקרב מדינות ה-EMEA (אירופה, אפריקה והמזרח התיכון).

 

מה הם שירותי offshore?

 

המושג מתאר בעצם העברה של חברה או עסק כלשהו ממדינה למדינה. לרוב זה יהיה כמובן מעבר לים ומכאן מגיע השם. עצם הפעולה יכול להיות גם מעבר יבשתי, כמו לדוגמא העברה של עסק מארצות הברית לקנדה.

 

לרוב, חברה מסוימת תשתמש בשירותי offshore כאמצעי להוזלת עלויות. המדינה המובילה כיום בעולם בתחום ה-offshore היא הודו, הצפויה למחזור של כ-30 מיליארד דולרים בשנת 2010 רק בשוק הזה, עם קצב צמיחה של כ-15% בשנה.

 

קצת היסטוריה על offshore

 

אז איך הכל התחיל? לפני 10 שנים, היה קיים בארצות הברית חוסר גדול בכוח אדם בתחום התוכנה, בעיקר בתפקידי מהנדס. מחשבה מאומצת העלתה את הפתרון והוחלט לנסות ולהקים מרכזים בהודו אשר יספקו את הפתרון וימלאו את החוסר בכוח אדם. 

 

כך למעשה החלו בעולם שירותי ה-offshore וב-10 שנים בלבד, הפכו לתעשייה משגשת הכוללת כיום חברות גדולות ומצליחות כדוגמאת מטריקס ו-ness. גם במקרה הספציפי הזה, הצורך הוא אבי ההמצאה ואין כל ספק ששירותי offshore הם המצאה גאונית.

 

ההבדל בין offshore למיקור חוץ

 

מיקור חוץ הוא מצב בו חברה מחליטה להוציא תהליכים מסוימים לגורמים חיצוניים בכדי לחסוך בזמן ועלויות. נניח שחברה כלשהי צריכה לגייס מהנדסים לטובת פרויקט זמני ואין לה את האמצעים והזמן להקמת מערך גיוס יעיל. בשל כך, מקבלים מנהליה החלטה להוציא את תהליך הגיוס למיקור חוץ ולשכור חברות השמה שיבצעו את התהליך עבורם.

 

כך הם יוצרים לעצמם ראש שקט ואינם צריכים לרדוף אחר כל מהנדס שנמצא בשוק בכדי לבדוק את התאמתו. הדבר קריטי עוד יותר כאשר מדובר על השמת בכירים: כאן דרוש אדם ספציפי מאוד, עם כישורים שאנו לא יכולים להתפשר עליהם, אשר ייבחר על ידי ההנהלה הגבוהה של הארגון. חברות השמה יוכלו לסנן את המועמדים ולחסוך זמן וכסף. מיקור חוץ, להבדיל מ-offshore, חוסך התעסקות מיותרת ומאפשר להתרכז בעיקר.

 

כאשר אנו מדברים על 'אופשור', אנו מדברים על העברת החברה כולה למקום אחר, הכל כולל הכל, מרמת המנכ"ל ועד רמת העובד הפשוט. כפי שכבר הוזכר קודם: הדבר נעשה בעיקר מתוך שיקולים כלכליים, אך לא רק בגללם. 

 

למה ישראל נחשבת לאטרקטיבית בתחום ה-offshore ?

 

מדינת ישראל נחשבת כיום לבעלת פוטנציאל גבוה מאוד למתן שירותי offshore בשל מספר גורמים. הראשון שעושה אותה לאטרקטיבית מבחינת חברות ההיי-טק בעולם, הוא איכות כוח האדם והעובדה שכולם מדברים אנגלית. דבר נוסף שהופך את ישראל לאטקרטיבית המצב הכלכלי היציב.

 

בנוסף, ישראל היא מדינה מובילה בתחום זה בשל התשתיות המפותחות - הן מבחינה טכנולוגית והן מבחינת התשתיות הפיזיות (כבישים, רשת חשמל וכדומה). קרבתה של ישראל לאירופה מהווה יתרון גדול נוסף.

 

ב-offshore מחפשים גם איכות

 

הודו היא אמנם המדינה המובילה במתן שירותים מסוג זה, אך כיום יותר ויותר חברות וארגונים גדולים שואלים את עצמם לא רק 'כמה זה עולה?', אלא גם 'כמה זה איכותי?'. הודו היא כמובן הגדולה בעולם מבין ספקיות offshore, אך היתרון היחסי שלה על פני מדינות אחרות נובע בשלב זה בעיקר מהיכולת שלה להוזיל עלויות.

 

אורן שץ הוא מנהל אס.אי.או ישראל, המספקת שירותי קידום אתרים מקצועי במנועי חיפוש ושירותי שיווק באינטרנט.




מאמרים חדשים מומלצים: 

חשבתם שרכב חשמלי פוטר מטיפולים? תחשבו שוב! -  מאת: יואב ציפרוט מומחה
מה הסיבה לבעיות האיכות בעולם -  מאת: חנן מלין מומחה
מערכת יחסים רעילה- איך תזהו מניפולציות רגשיות ותתמודדו איתם  -  מאת: חגית לביא מומחה
לימודים במלחמה | איך ללמוד ולהישאר מרוכז בזמן מלחמה -  מאת: דניאל פאר מומחה
אימא אני מפחד' הדרכה להורים כיצד תוכלו לנווט את קשיי 'מצב המלחמה'? -  מאת: רזיאל פריגן פריגן מומחה
הדרך שבה AI (בינה מלאכותית) ממלאת את העולם בזבל דיגיטלי -  מאת: Michael - Micha Shafir מומחה
ספינת האהבה -  מאת: עומר וגנר מומחה
אומנות ברחבי העיר - זרז לשינוי, וטיפוח זהות תרבותית -  מאת: ירדן פרי מומחה
שיקום והעצמה באמצעות עשיה -  מאת: ילנה פיינשטיין מומחה
איך מורידים כולסטרול ללא תרופות -  מאת: קובי עזרא יעקב מומחה

מורנו'ס - שיווק באינטרנט

©2022 כל הזכויות שמורות

אודותינו
שאלות נפוצות
יצירת קשר
יתרונות לכותבי מאמרים
מדיניות פרטיות
עלינו בעיתונות
מאמרים חדשים

לכותבי מאמרים:
פתיחת חשבון חינם
כניסה למערכת
יתרונות לכותבי מאמרים
תנאי השירות
הנחיות עריכה
תנאי שימוש במאמרים



מאמרים בפייסבוק   מאמרים בטוויטר   מאמרים ביוטיוב