דף הבית  >> 
 >> 

הרשם  |  התחבר


מניעה וטיפול בפצעי לחץ 

מאת    [ 09/04/2010 ]

מילים במאמר: 419   [ נצפה 3322 פעמים ]

בין אם אתה מטפל באדם אהוב או בעצמך, אנשים עם בעיות ניידות והמטפלים שלהם צריכים לחפש פצעי לחץ. פצעי לחץ עלולים להתרחש עקב הלחץ המופעל על העור כאשר מישהו לא יכול לנוע בקלות. הם גם יכולים להיגרם או להחמיר בשל לחות על העור והחיכוך הנגרם כאשר העור נגרר במהלך תנועה. פצעי לחץ הם סוג של כיב - ואם אינם מטופלים הם יכולים להזדהם וגם לגרום לסיבוכים אחרים.
אם לך או למישהו שאתה אוהב יש בעיות ניידות, רצוי לנקוט בצעדי זהירות כדי למנוע פצעי לחץ. הנה כמה דברים שאתה יכול לעשות:

שפר את הניידות- הדבר החשוב ביותר הוא להימנע מלהישאר בתנוחה אחת לזמן רב מדי. אם אתה יכול להזיז את עצמך, מומלץ לשנות את המיקום שלך לפחות כל שעתיים. אם אתה מטפל, חשוב לסובב או למקם את האדם שאתה אוהב לפחות כל שעתיים.

בדוק את העור באופן קבוע - בדיקת העור באופן קבוע תאפשר לך לאבחן פצעי לחץ או סימנים של פצעי לחץ מוקדם, כדי למנוע את החמרת הבעיה. יש אנשים עם בעיות ניידות שלא יכולים להרגיש את חוסר הנוחות של פצעי הלחץ כך שבדיקה גופנית חשובה.

סירקולציה - פצעי לחץ נגרמים כאשר הדם של מישהו לא יכול לזרום כמו שצריך, לכן חשוב להגביר את הסירקולציה ככל האפשר. פעילות גופנית מסייעת לכך.  אם לא ניתן לבצע תרגילים פשוטים לבד, מומלץ להסתייע במישהו שיעזור להזיז את הגפיים שלך.

תזונה נכונה - אכילה נכונה מקדמת את ריפוי העור ומשפרת את ההתנגדות. כלול שפע של פירות וירקות טריים במסגרת תזונה מאוזנת. אם למישהו אין תיאבון כדאי לשקול את החלפת הארוחה במשקאות ויטמינים, אבל תמיד חשוב ראשית להתייעץ עם הרופא  על כך.

להפחית את החיכוך - שיפשוף של אריגים כנגד העור מגדיל את הסיכוי של פצעי לחץ להתרחש.  ודא שאין תפרים גסים על הבגדים במיטה ובסדינים. אם למישהו יש בעיה עם הניידות, חשוב לא לגרור אותו כאשר עוזרים לו לעבור ממקום למקום.

יש לשקול שימוש במוצרים שנועדו להפחית את החיכוך ולמנוע פצעי לחץ. מוצרים זמינים כוללים כריות סדינים, רהיטים ועוד. פריטים אלה מונעים את גרירת העור, ממזערים שפשוף ומשפרים את קלות התנועה .רבים מהמוצרים מיועדים במיוחד לאזורים בעייתיים כגון עקבים, מרפקים וירכיים.

הקטנת הלחות - לחות מגבירה את הסיכון לפתח פצעי לחץ.  חשוב במיוחד לנקות את העור במהירות אם מישהו אינו יכול לשלוט בצרכיו. זיעה יכולה גם היא לקדם פצעי לחץ. ודא שהגוף שלך או של האדם שאתה אוהב נשמר יבש ככל האפשר בכל עת, והוא יבש לגמרי אחרי אמבטיה או מקלחת.

 

עמינח מדיק מספקת חווית קנייה ייחודית לאנשים עם מגבלות תפקודיות ובני משפחותיהם. ניתן למצוא בחנות מגוון רחב של ציוד סיעודי, מוצרים ופתרונות שנועדו להקל את התנהלותם היום יומית ושיפור איכות חייהם של אנשים עם בעיות וקשיים תפקודיים.




מאמרים חדשים מומלצים: 

חשבתם שרכב חשמלי פוטר מטיפולים? תחשבו שוב! -  מאת: יואב ציפרוט מומחה
מה הסיבה לבעיות האיכות בעולם -  מאת: חנן מלין מומחה
מערכת יחסים רעילה- איך תזהו מניפולציות רגשיות ותתמודדו איתם  -  מאת: חגית לביא מומחה
לימודים במלחמה | איך ללמוד ולהישאר מרוכז בזמן מלחמה -  מאת: דניאל פאר מומחה
אימא אני מפחד' הדרכה להורים כיצד תוכלו לנווט את קשיי 'מצב המלחמה'? -  מאת: רזיאל פריגן פריגן מומחה
הדרך שבה AI (בינה מלאכותית) ממלאת את העולם בזבל דיגיטלי -  מאת: Michael - Micha Shafir מומחה
ספינת האהבה -  מאת: עומר וגנר מומחה
אומנות ברחבי העיר - זרז לשינוי, וטיפוח זהות תרבותית -  מאת: ירדן פרי מומחה
שיקום והעצמה באמצעות עשיה -  מאת: ילנה פיינשטיין מומחה
איך מורידים כולסטרול ללא תרופות -  מאת: קובי עזרא יעקב מומחה

מורנו'ס - שיווק באינטרנט

©2022 כל הזכויות שמורות

אודותינו
שאלות נפוצות
יצירת קשר
יתרונות לכותבי מאמרים
מדיניות פרטיות
עלינו בעיתונות
מאמרים חדשים

לכותבי מאמרים:
פתיחת חשבון חינם
כניסה למערכת
יתרונות לכותבי מאמרים
תנאי השירות
הנחיות עריכה
תנאי שימוש במאמרים



מאמרים בפייסבוק   מאמרים בטוויטר   מאמרים ביוטיוב