דף הבית  >> 
 >> 

הרשם  |  התחבר


מועדים לפורענות, על סף פיצוץ 

מאת    [ 06/04/2010 ]

מילים במאמר: 602   [ נצפה 2286 פעמים ]

השפל ביחסים המדיניים בנינו לבין ארצות הברית ומדינות אירופה מדאיג בהקיפו ובהשלכות לעתיד מאחר והוא מהותי ונראה לא פתיר בגלל הרכב הקואליציה הימני ועקשנות הממשל האמריקאי לפעול לשלום ושקט במזרח התיכון.  כאזרח מודאג ביחד רבים כמוני לא קשה לו לזהות גם בעין לא מדינית ודיפלומטית מקצועית את העשוי לקרות בעתיד הנראה לעין.

הבה ונמנה את נקודות אבני הדרך אשר עלולים להחריף את המצב הקיים והמסובך ממילא: 


    • הליגה הערבית –במסגרת הפאן הערביות, היא נתנה אור ירוק לפלסטינים לקיים את שיחות הקרבה עם מדינת ישראל כדי להגיע להסכם.ובתנאי שהם לא ימשכו יותר מ 4 חודשים.בתום תקופה זו יתכן מאד שהיא תסיר את הצעתה ליוזמת השלום הרבית , ותפסיק לתת גיבוי לשיחות הקרבה.אבו מאזן ספק אם יוכל להגיע להסדר כל שהוא ללא תמיכת מדינות ערב והתוצאה שוב קיפאון וסכנת התלקחות מהומות דמים.
    • ארבעה וחדשי המתנה מצד הממשל האמריקאי-  מצידם הם נותנים שהות של ארבעה חודשים להתקדמות השיחות, בתום מועד זה, אם יתקדמו שיחות הקרבה ויעברו למשא ומתן ישיר,מה טוב, אך אם הם יגיעו למבוי סתום, תיתכן התערבות אמריקאית בגיבוי הקהילה הבין לאומית לכפות הסדר . התוצאה-מדינת ישראל שאמורה לתת ולוותר בכל הסדר שהוא ,תתנגד בלחץ חוגי הימין והימין הקיצוני ושוב קיפאון אשר יעמיק הלחץ ובידוד הבין-לאומי.
    • בסיום תקופת הקפאת הבנייה בשטחים-כבר הודיע ממשלת ישראל, שהקפאת הבנייה תיפסק ב26 לספטמבר שנה זו, והבנייה לרבות בירושלים המזרחית תחודש במלוא עוזה.והמתנחלים בסיוע חוגי הימין ,מכינים כבר את הכלים והתוכניות בקוצר רוח.אם הממשלה נחושה בדעתה לחדש את הבניה המסיבית ללא קשר לנסיבות המשא ומתן עם הפלסטינים,הדבר לא יתקבל על ידי הפלסטינים וודאי לא בברכה על ידי אומות העולם ואפשרי שיטילו סנקציות חריפות על מדינת ישראל שעלולים להפיל את הממשלה.
    • הכרזה על מדינה פלסטינית עצמאית –באוגוסט 2011, הפלסטינים הנאמנים להכרזתם וללא קשר לשיחות הקרבה והסכם השלום, יכריזו על מדינה עצמאית וריבונית על קווי 67, הכרזה זו ,שסביר מאד להניח שתזכה בהכרה מלאה של מדינות העולם .לא ברור במצב זה מי ישלוט מבחינה ביטחונית בכל השטח או מה יהיה גורל המתנחלים ומה תעשה ממשלת ישראל במצב בעייתי זה.אם לא יגיעו להסדר שלום,זה מחייב את מדינת ישראל לפעול להגנת זכויותיה, בניגוד לעמדת הקהילה הבין לאומית,וכמובן פתח להעמקת הבידוד והטלת סנקציות חריפות עלינו.

 


    • במקרה של כריתת הסכם עם הפלסטינים-אם זה יקרה בזמן הנראה לעין,הסכם שיכלול הסכמה של פנוי מרבית הישובים וההתנחלויות בשטחים,לא נראה שהוא בר ביצוע בממשלה הנוכחית.ואם כן, הדבר יביא קרע נרחב בעם בין הימין לממשלה ולשאר הציבור,בנוסף לכך עלות הפנוי מרצון או בלי רצון, על פי הערכות שונות יהיה 500-350 מיליארד דולר שאינם בנמצא אצלנו, ומה עוד שנידרש לתקציבים מוגדלים למערכת הביטחון כנובע מהצורך הביטחוני להגנתנו כתוצאה מההסכם.התוצאה-שוב קיפאון המזמין לחצים וסנקציות ומהומות דמים.

 


    • במקרה של פיצוץ השיחות-ויש לא מעט סיבות סבירות לכך,והממשל האמריקאי לא יצליח לכפות הסדר משלו , נכונה לנו אינתיפדה שלישית על כל השלכותיה הקשות והסכנה המוחשית של התחדשות האש גם מצידה של סוריה, חיזבאללה והחמאס..

 
 

      אלה צרותינו, ומה הפיתרון למצב?

      

1.ממשלת ישראל חייבת להפנים, שמה שהיה הוא לא שיהיה. ועליה להחליט באומץ שהיא הולכת מעשית לפתרון של שני עמים,להגיש ביוזמתה הצעה לסכם, לנהל משא ומתן רציני ועיקש על כל הנקודות שבמחלוקת ולכרות  הסכם שלום בר הגנה בגיבוי ארצות הברית והקהילה האירופאית והליגה הערבית. 

2.אנו זקוקים לאור המצב לעיל ,ליחסים תקינים עם האמריקאים, קשה לדמיין שללא התמיכה המדינית, הביטחונית והכלכלית בגיבוי הקהילה הבין לאומית, נשרוד מול אויבינו במזרח התיכון. 

3.לנוכח הסכנות והקשיים המדיניים שאנו עומדים  לפניהם על הממשלה  לצרף את מפלגת "קדימה " לממשלה ולהכריז על הקמת ממשלת חרום לאומית, זה המעט שיש בידה לעשות. 

4. או לחילופין, להכריז לאלתר על בחירות חדשות כדי שהציבור יחליט.

 

גרשון אקשטיין,רעננה

סופר ופובליציסט 

גרשון אקשטיין , ( 66 )סא"ל (בדימוס)שרות בצה"ל בסדיר בצנחנים ,בשרות קבע ,בתפקידי פיקוד,מטה והדרכה.
ביו היתר הקים ויסד את תפקיד ראש זירת העורף במטכ"ל אג"מ מבצעים.
.עם שחרורו מצה"ל, הקים את חברת "הכוון" שעסקה בייזום והקמת עסקים ,ובין היתר כתב מספר ספרים שהם מדריכים עסקיים.וכן את הספרים: סיעוד הורים בישראל" ו"קמתי ונפלתי וקמתי שוב"
בתפקידיו הציבוריים בארגון גמלאי צה"ל-"צוות" ,שימש במשך 17 שנה ,,כחבר הנהלה,יו"ר ועדת הסברה ומערכת,יו"ר ועדת ארגון ותקנון ויו"ר ועדת ביקורת ארצית וזכה לאות "יקיר צוות"
בעקבות אירוע מוחי שממנו השתקם,יצא לגימלאות בשנת 2005 ,כיום הינו סופר ופובליציסט.

אתר הספר : http://www.gershone.ios.st
אי-מייל: grshone@zahav.net.il




מאמרים חדשים מומלצים: 

חשבתם שרכב חשמלי פוטר מטיפולים? תחשבו שוב! -  מאת: יואב ציפרוט מומחה
מה הסיבה לבעיות האיכות בעולם -  מאת: חנן מלין מומחה
מערכת יחסים רעילה- איך תזהו מניפולציות רגשיות ותתמודדו איתם  -  מאת: חגית לביא מומחה
לימודים במלחמה | איך ללמוד ולהישאר מרוכז בזמן מלחמה -  מאת: דניאל פאר מומחה
אימא אני מפחד' הדרכה להורים כיצד תוכלו לנווט את קשיי 'מצב המלחמה'? -  מאת: רזיאל פריגן פריגן מומחה
הדרך שבה AI (בינה מלאכותית) ממלאת את העולם בזבל דיגיטלי -  מאת: Michael - Micha Shafir מומחה
ספינת האהבה -  מאת: עומר וגנר מומחה
אומנות ברחבי העיר - זרז לשינוי, וטיפוח זהות תרבותית -  מאת: ירדן פרי מומחה
שיקום והעצמה באמצעות עשיה -  מאת: ילנה פיינשטיין מומחה
איך מורידים כולסטרול ללא תרופות -  מאת: קובי עזרא יעקב מומחה

מורנו'ס - שיווק באינטרנט

©2022 כל הזכויות שמורות

אודותינו
שאלות נפוצות
יצירת קשר
יתרונות לכותבי מאמרים
מדיניות פרטיות
עלינו בעיתונות
מאמרים חדשים

לכותבי מאמרים:
פתיחת חשבון חינם
כניסה למערכת
יתרונות לכותבי מאמרים
תנאי השירות
הנחיות עריכה
תנאי שימוש במאמרים



מאמרים בפייסבוק   מאמרים בטוויטר   מאמרים ביוטיוב