דף הבית  >> 
 >> 

הרשם  |  התחבר


הזדקנות 

מאת    [ 06/04/2010 ]

מילים במאמר: 347   [ נצפה 2047 פעמים ]

 

בימי קדם הזקנים היו האנשים החשובים ביותר במקום היישוב, הם היוו את מקור החכמה והתבונה, תמיד היו מתייעצים איתם, ושומעים לעצותיהם, וזאת משום שידעו שיש להם ניסיון חיים רב, הם עברו הרבה ויכולים לראות את הנולד. גם במלחמות, כאשר האויב היה מגיע לתקוף את העיר הזקנים היו יוצאים ראשונים לקרב, הם היו חכמים, בעלי הניסיון והבינו היטב בלחימה ובאסטרטגיה.

לא רק בעניינים קיומיים והישרדותיים הייתה להם הבנה, גם בענייני בנים-בנות וזוגיות הם יכלו לייעץ עבור הצעירים. ובכל פעם שהתעוררו בעיות בענייני זוגיות היו פונים אל הקשישים על מנת לקבל עצה טובה.

בעולם של היום עם התפתחות המודרניזציה והרפואה אנשים איבדו את דעת כיצד להתמודד עם זיקנה, ונוצר מצב בו הקשישים מוחזקים על ידי הצעירים, הצעירים אלו הם נותני העצה למבוגרים, הם מסייעים להם בכל תחום והם החכמים והמבינים יותר.

הטבע מתוכנת לתת לגוף להתרגל לכל תהליך ותקופה בחיים ולעזור לו לקבל את ההשלכות של בצורה הטובה ביותר. כך גם תהליך ההזדקנות נועד לעזור לבני האדם להתנתק אט אט מהעולם הפיזי ולהתכונן למוות.

ועל כן אנשים נוטים לאבד את החושים ככל שהם מזדקנים. הם מאבדים מחוש הטעם ןזאת על מנת לרדת במשקל. חוש השמיעה כבר איננו כמו שצריך ויתכן אף שיזדקקו למכשירי שמיעה על מנת שיכולו להקשיב ולשמוע. הראיה תהיה יותר כבדה ויהיו כמה שירכיבו משקפים, ועוד.

החושים פחות מפוקסים ויש ירידה משמעותית בהתנהלות החיים כולה, וזו על מנת שהגוף יתנתק לאט לאט מהחיים הפיזיים וכך הגוף לא יסבול כאשר יגיע המוות. אך מאחר והחושים יורדים בתפקודם החיים המטאפיזיים של הקשישים צריכים להיות מלאים ועשירים בתוכן.

ועל כן אם אין חברה מספיקה או בני משפחה שיכולים למלא את החלל שנוצר אצל הקשיש, מוטב להכניסו לבית דיור מוגן בו יש חברה טובה, שירות חם ואוהב, אנשי צוות שיספקו לקשיש את כל מחסרו, מקום בו יהיו פעילויות חברתיות אשר יהוו שעות של חוויה והנאה. אוכל מזין, בריא ומתאים לגילו ולצרכיו של הקשיש.

כאשר נותנים להם את כל הצרכים האלו בבית או בבית גיל הזהב, דואגים לכך שגם כאשר הגוף מדרדר הקשיש לא יסבול מהירידה הטבעית בתפקודי הגוף.

 

 

 

 




מאמרים חדשים מומלצים: 

חשבתם שרכב חשמלי פוטר מטיפולים? תחשבו שוב! -  מאת: יואב ציפרוט מומחה
מה הסיבה לבעיות האיכות בעולם -  מאת: חנן מלין מומחה
מערכת יחסים רעילה- איך תזהו מניפולציות רגשיות ותתמודדו איתם  -  מאת: חגית לביא מומחה
לימודים במלחמה | איך ללמוד ולהישאר מרוכז בזמן מלחמה -  מאת: דניאל פאר מומחה
אימא אני מפחד' הדרכה להורים כיצד תוכלו לנווט את קשיי 'מצב המלחמה'? -  מאת: רזיאל פריגן פריגן מומחה
הדרך שבה AI (בינה מלאכותית) ממלאת את העולם בזבל דיגיטלי -  מאת: Michael - Micha Shafir מומחה
ספינת האהבה -  מאת: עומר וגנר מומחה
אומנות ברחבי העיר - זרז לשינוי, וטיפוח זהות תרבותית -  מאת: ירדן פרי מומחה
שיקום והעצמה באמצעות עשיה -  מאת: ילנה פיינשטיין מומחה
איך מורידים כולסטרול ללא תרופות -  מאת: קובי עזרא יעקב מומחה

מורנו'ס - שיווק באינטרנט

©2022 כל הזכויות שמורות

אודותינו
שאלות נפוצות
יצירת קשר
יתרונות לכותבי מאמרים
מדיניות פרטיות
עלינו בעיתונות
מאמרים חדשים

לכותבי מאמרים:
פתיחת חשבון חינם
כניסה למערכת
יתרונות לכותבי מאמרים
תנאי השירות
הנחיות עריכה
תנאי שימוש במאמרים



מאמרים בפייסבוק   מאמרים בטוויטר   מאמרים ביוטיוב