דף הבית  >> 
 >> 

הרשם  |  התחבר


עיצוב חנויות 

מאת    [ 01/04/2010 ]

מילים במאמר: 592   [ נצפה 4886 פעמים ]

תחום זה מתייחס אל ההיבטים העיצובים המשפיעים על התנהלות הלקוח בחנות ובעמדות המכירה. מתברר שעל ידי שימוש בעיצוב נכון ומקצועי ניתן להשפיע בדרכים שונות על הדרך בה ינהג הלקוח. התייחסות למיקום הפיסי בחנות, בתחום עיצוב בכלל ובעיצוב חנויות בפרט, מפנה מסרים תת הכרתיים ללקוח בכדי להשפיע על החלטותיו.

היום גם בעל עסק קטן או בינוני יכול ליישם את מה שרשתות הקימעונאות הגדולות עושות כבר שנים ובהצלחה- שיפור חווית בקנייה של הלקוח על ידי עיצוב אופטימאלי של החנות והמרחבים השונים, התאמת התאורה למוצרים ולצבעים הרצויים, מיקום מוצרים בהתאם לדרישות העיצוביות היוצאות מנקודת הנחה כי הלקוח צריך למצוא את דרכו בין מוצרי החנות באופן שוטף ואף למצוא את המוצרים הנלווים ברגע הנכון. הסבר לעניין זה אתן בהמשך.

אתם בטח מכירים את החנויות שברגע שפתחת את דלת החנות אתה מוצא לפניך ערימה גדולה של מוצרים, מדף מימין מדף משמאל, אתה לא מצליח לראות את פנים החנות, ולעיתים זה קצת לא נעים ואף מאיים. חשוב מאד לא להתנפל על הלקוח.

מיד לאחר הכניסה רצוי להקצות איזור בו הלקוח לא ירגיש מאוים, נקרא לזה איזור הסתגלות. יש לקוחות שלוקח להם זמן להבין מה קורה מסביבם ואנו רוצים לתת להם את המרחב המתאים לייצר את ההכרות עם מגוון המוצרים והמחלקות.

אל לנו לחשוב שאיזור הסתגלות הוא בזבוז משווע של מקום שבו ניתן להערים עוד סחורה, אלה מקום שבו הלקח מתרשם ומסתגל למקום החדש. אם הלקוח רגוע הסיכוי שהוא יממש את פוטנציאל הקנייה הוא גדול יותר.

ישנה סברה האומרת שככל שהלקוח נמצא יותר זמן בחנות הסיכוי שהוא יבצע קנייה גדול יותר. אנו כמובן מתכוונים לכך שהלקוח נשאר מרצונו החופשי ואנו רק מתווים את דרכו אל הקנייה. המחשבה היא שככל שהלקוח יישאר יותר הוא ייחשף ליותר פריטים ומוצרים.

מה ניתן לעשות? נעשה שימוש במסלול הליכה המכסה את רוב שטח החנות. כמובן נשתמש בתיאוריה הקלאסית שאומרת שמכיוון ש 90% מבני האדם הם ימניים, הם ינועו בתוך החנות בכוון ימין ויבחנו מוצרים הנמצאים בצד ימין, כך שאת המוצרים "המובחרים", אותם מוצרים שכדאי לנו למכור, נשאף להניח בצדו הימני של הלקוח.

כיצד נגרום ללקוח להמשיך במסלול שייצרנו עבורו? כי הרי יתכן והוא מצא את הפריט שאותו רצה לקנות וכעת הוא שואף להגיע ישר אל הקופה. הפתרון הוא הקמת נקודות עניין. כאשר מגיעים למעבר פתוח אל הקופה אנו נרצה שהלקוח ימשיך עוד קצת, לכן כדאי למקם בהמשך למעבר נקודת מבצעים, מדף מוצרים חדשים וכו'.

מקסום פוטנציאל המכירה הוא נושא חשוב להתייחסות. נניח עיצוב חנות בגדים, הלקוח מגיע ורוצה לרכוש מכנס חדש. הלקוח מודד את המכנסיים והם מצאו חן בעיניו. רגע זה הוא קריטי בשלב המכירה שכן אותו גורם שמטפל בלקוח יכול להציע לו לרכוש מוצר נלווה, לכן חשוב להניח ליד נקודות מדידה ומראות תצוגה עמדות מוצרים נלווים (אקססוריז). בשליפה זריזה החגורה זמינה ומוצעת ללקוח. חיוך קטן ונמכרה גם החגורה, לכן בזמן עיצוב חנות אופנה חשוב להתייחס למיקום מדף אקססוריז והמוצרים הנלווים.

ועוד בנושא מקסום מכירה- הקופה. כאשר הלקוח מגיע לקופה עדיין לא הסתיימה המכירה. דלפק המכירה מהווה נקודה חמה למוצרים שונים. אנו מתייחסים לחנות בגדים אז אפשר להעמיד מדפים קטנים למכירת גרביים או מוצרים אשר לא תופסים נפח רב.

לסיכום, בנושא עיצוב חנויות בכלל ועיצוב חנויות אופנה בפרט, יש משמעות רבה לאופן העיצוב ומיקום המוצרים, גם המוצרים הראשיים וגם מוצרים נלווים. ואם כבר מחליטים  לעצב חנות, מומלץ לבחור בעלי מקצוע עם ניסיון ופרויקטים רבים ומוכחים.

יובל אליהו
מעצב פנים וחנויות - סטודיו ארטישוק
www.s-artishock.co.il




מאמרים חדשים מומלצים: 

חשבתם שרכב חשמלי פוטר מטיפולים? תחשבו שוב! -  מאת: יואב ציפרוט מומחה
מה הסיבה לבעיות האיכות בעולם -  מאת: חנן מלין מומחה
מערכת יחסים רעילה- איך תזהו מניפולציות רגשיות ותתמודדו איתם  -  מאת: חגית לביא מומחה
לימודים במלחמה | איך ללמוד ולהישאר מרוכז בזמן מלחמה -  מאת: דניאל פאר מומחה
אימא אני מפחד' הדרכה להורים כיצד תוכלו לנווט את קשיי 'מצב המלחמה'? -  מאת: רזיאל פריגן פריגן מומחה
הדרך שבה AI (בינה מלאכותית) ממלאת את העולם בזבל דיגיטלי -  מאת: Michael - Micha Shafir מומחה
ספינת האהבה -  מאת: עומר וגנר מומחה
אומנות ברחבי העיר - זרז לשינוי, וטיפוח זהות תרבותית -  מאת: ירדן פרי מומחה
שיקום והעצמה באמצעות עשיה -  מאת: ילנה פיינשטיין מומחה
איך מורידים כולסטרול ללא תרופות -  מאת: קובי עזרא יעקב מומחה

מורנו'ס - שיווק באינטרנט

©2022 כל הזכויות שמורות

אודותינו
שאלות נפוצות
יצירת קשר
יתרונות לכותבי מאמרים
מדיניות פרטיות
עלינו בעיתונות
מאמרים חדשים

לכותבי מאמרים:
פתיחת חשבון חינם
כניסה למערכת
יתרונות לכותבי מאמרים
תנאי השירות
הנחיות עריכה
תנאי שימוש במאמרים



מאמרים בפייסבוק   מאמרים בטוויטר   מאמרים ביוטיוב