דף הבית  >> 
 >> 

הרשם  |  התחבר


רשלנות רפואית ותביעות מניתוחים פלסטיים 

מאת    [ 30/03/2010 ]

מילים במאמר: 501   [ נצפה 2885 פעמים ]

לרוב, ביצוע ניתוח פלסטי, איננה פעולה מסוכנת, ואיננה פעולה  דחופה והכרחית מבחינה רפואית. אנשים פונים לניתוחים פלסטיים על מנת להראות יפים יותר, צעירים יותר, בין אם כדי לשפר חלק בגוף כתוצאה מלידה ובין אם עקב תאונה.

יש הרבה מקומות וגורמים שמציעים ביצוע ניתוח פלסטי- בין אם זה רופא פרטי בעל קליניקה, ובין אם זו רשת מרפאות אסטטיקה גדולה. לפני כל הליך רפואי חייב הגורם המטפל לתת את כל המידע למטופל אודות הניתוח, איך הוא מבוצע ואילו סיכונים יש בו, תופעות לוואי אחריו ומהם סיכויי ההצלחה. הוא חייב לקבל את הסכמת המטופל לביצוע הניתוח, והיות וזהו אינו ניתוח דחוף יש על הגורם המטפל אחריות מוגברת. המידע צריך להינתן בפרק זמן סביר לפני הניתוח כדי שלמטופל תהיה אפשרות לבחון את הניתוח מנקודת מבטו ולבדוק אלטרנטיבות אחרות לניתוח.

רשלנות הינו מצב בו אדם התנהג בצורה שגרמה נזק לפרט אחר והוא לא היה מודע לכך שהתנהגותו תגרום נזק בנסיבות המקרה.

כאשר מוגשת תביעת רשלנות רפואית בגין ניתוח פלסטי יש לבחון שלושה שלבים באופן התנהלות ניתוח פלסטי: מתחילים לבחון את התנהלות הגורם המטפל לפני הניתוח, לאחר מכן בזמן הניתוח עצמו ואז בוחנים את המעקב שהוא ביצע לאחר הניתוח. כאשר מוגשת תביעת רשלנות רפואית, בוחנים באיזה שלב התרשל הגורם המטפל.

חתימה על טופס הסכמה לניתוח, בו מפרטים על הניתוח עצמו וכל המידע הרלוונטי, לא פוטר את הגורם המטפל מאחריות ברשלנות, אם בוצע נזק למטופל.

במציאות שלנו יש לא מעט מקרים של רשלנות רפואית בעת ניתוחים פלסטיים שהובעו לדיון בבית המשפט. למשל ב: תא (חי') 747/99  מונה ליזה אזולאי נ' ד"ר ג'קי גוברין, התובעת ביצע שני ניתוחים לשאיבת שומן באזורי ירכיים ועכוז, בייעוץ שהיה לפני הניתוח עם הרופא המטפל נמסר לתובעת כי גופה מתאים לביצוע הניתוח. הרופא לא ציין כי הניתוח עלול להיכשל ולא להצליח בגלל מחלה ממנה סובלת התובעת.   בפגישת יעוץ שנייה  נבדקה הנתבעת ונקבע לה מועד לניתוח. לאחר הניתוח הראשון גילתה בתובעת שלאחר שבוע היא עדיין סובלת מכאבים עזים באזורי הניתוח וכי לא חל שום שינוי חיצוני בעקבות הניתוח. היות ואף לאחר חודשים לא חל שינוי אסטטי במצבה של תובעת, הסכים הרופא לבצע ניתוח חוזר על חשבונו על מנת לשפר את מצבה. בוצעה בתובעת שאיבת שומן חוזרת ולאחרה החלה התובעת לסבול מכאבים בגפיים תחתונות, הופיעו לה מיחושים רבים, רגישות יתר באזור הירכיים ועוד. כמו כן, טענה התובעת כי לא רק שהניתוח לא עזר למראה החיצוני שלה, אלא אף החמיר אותו- העיוותים וחוסר האסתטיקה החמירו וכיום במתניה, ישבנה, וירכיה קפלי עור-שומן מעוותים, עור נפול עם שקעים ובליטות, עכוזים נפולים וחוסר סימטריה בין הצדדים. הדבר משפיע על חייה האישיים. לאחר בדיקות שערכה התובעת בעקבות הכאבים מהם החלה לסבול התברר כי הניתוח גם לפגיע עצבית באזור העכוז.בנוסף, חלה התדרדרות במצבה הנפשי. לאחר חוות דעת רבות של מומחים ובדיקות שונות קבע בית המשפט כי ה הנתבע התרשל בביצוע הניתוחים וכי נכותה האסתטית של התובעת קשורה באורח סיבתי לאותה התרשלות. בהתאם לזאת פסק פיצויים לתובעת על סך  645,379 ש"ח.

לקבלת יעוץ ובדיקת תביעה  עקב ניתוח פלסטי אנא פנה לעורכי הדין המתמחים בנושא רשלנות רפואית.

 

 

 




מאמרים חדשים מומלצים: 

חשבתם שרכב חשמלי פוטר מטיפולים? תחשבו שוב! -  מאת: יואב ציפרוט מומחה
מה הסיבה לבעיות האיכות בעולם -  מאת: חנן מלין מומחה
מערכת יחסים רעילה- איך תזהו מניפולציות רגשיות ותתמודדו איתם  -  מאת: חגית לביא מומחה
לימודים במלחמה | איך ללמוד ולהישאר מרוכז בזמן מלחמה -  מאת: דניאל פאר מומחה
אימא אני מפחד' הדרכה להורים כיצד תוכלו לנווט את קשיי 'מצב המלחמה'? -  מאת: רזיאל פריגן פריגן מומחה
הדרך שבה AI (בינה מלאכותית) ממלאת את העולם בזבל דיגיטלי -  מאת: Michael - Micha Shafir מומחה
ספינת האהבה -  מאת: עומר וגנר מומחה
אומנות ברחבי העיר - זרז לשינוי, וטיפוח זהות תרבותית -  מאת: ירדן פרי מומחה
שיקום והעצמה באמצעות עשיה -  מאת: ילנה פיינשטיין מומחה
איך מורידים כולסטרול ללא תרופות -  מאת: קובי עזרא יעקב מומחה

מורנו'ס - שיווק באינטרנט

©2022 כל הזכויות שמורות

אודותינו
שאלות נפוצות
יצירת קשר
יתרונות לכותבי מאמרים
מדיניות פרטיות
עלינו בעיתונות
מאמרים חדשים

לכותבי מאמרים:
פתיחת חשבון חינם
כניסה למערכת
יתרונות לכותבי מאמרים
תנאי השירות
הנחיות עריכה
תנאי שימוש במאמרים



מאמרים בפייסבוק   מאמרים בטוויטר   מאמרים ביוטיוב