דף הבית  >> 
 >> 

הרשם  |  התחבר


פרקליטות המדינה בסבך השר לבטפ 

מאת    [ 29/03/2010 ]

מילים במאמר: 661   [ נצפה 2584 פעמים ]

בחודש מאי הקרוב אמור להתדיין בבג"ץ דיון בפני 3 שופטים בעתירה מספר 9936/09 שהגיש קצין משטרה אשר חשף שחיתות מערכתית  במשטרה .

במעשי השחיתות לכאורה  שותפים: השר לבט"פ יצחק אהרונוביץ, ראש אמ"ש ניצב עמיחי שי, ניצב ניסים מור מפקד מחוז מרכז , ת ניצב יפרח דוכובני מפקד בית הספר לשוטרים וקצינים , תת ניצב שמעון שומרוני  מפקד מרחב שרון וניצב משנה עמי אשד מפקד תחנת נתניה .

מדובר בחשדות של: שימוש לרעה בסמכות, זיוף מסמך, עדות שקר,הקלטה ושיבוש הליכי חקירה .

במדינה מתוקנת מגינה הפרקליטות על חושפי שחיתויות , אולם במדינת ישראל כאשר פרקליטות המדינה מגינה על כל בג"ץ שמוגש כנגד המדינה נוצר מצב אבסורדי שהתגלה למבני עניין כבר בתאריך 17.3.10 כאשר שופטות בג"ץ חשפו וביקרו את תרבות הטיוח שקיימת במשטרה בבג"ץ שהגישה השוטרת מתחנת אשדוד שנחטפה ופוטרה .

לפרקליטות המדינה אין כנראה זמן או רצון לחשוב מה ההשלכות החמורות שתיצור כאשר תגן על המשטרה בבג"ץ בחודש מאי , ולכן כדאי ואולי חובה להתריע כאן ועכשיו ולהסביר את ההשלכות .

מדינת ישראל מגנה על אותם קצינים שהיא צריכה לחקור בתלונה מספר 1570/09/14-1 שהועברה אליה על ידי המחלקה לחקירות שוטרים שמצאה עבירות משמעת חמורות של אותם קצינים וכעת יושב התיק בפרקליטות מאחר וקיים חשד כבד שנעברו גם עבירות פליליות על ידי אותם קצינים.

עד כמה מביך הבג"ץ את השר לבט"פ וקציני המשטרה הבכירים יעדו מכתביו של תת ניצב שמעון שומרוני שהועברו לבעלי אתרי האינטרנט " שוטרים חשופים בניידת ו" רוטרנט " באמצעות עורך דינו אמיר טיטונוביץ בהם הוא מאיים עליהם כי אם ימשיכו לפרסם את עברו ואת הפרשה המביכה יתבע מהם סכום של מאות אלפי שקלים.תנ"צ שומרוני אף מכתיב להם במכתביו מכתבי התנצלות שכולם הלל ושבח עליו, איום כגון זה אף הועבר לעיתון " הארץ " , כמובן שפסיקת בג"ץ בעניין הטוקבקים סתמה את הגולל על סתימת הפיות המדאיגה של תנ"צ שמעון שומרוני.

לתנ"צ שומרוני סיבה טובה למחוק את עברו השזור בכשלונות לאומיים החל מאירוע אוטובוס האימהות שבו ברח מחוליית מחבלים בתאריך 7.3.88 והפקיר לה רכב צבאי מסוג רנו 4 שבאמצעותו הצליחו לחטוף את  אוטובוס האימהות ולרצוח 3 נשים , דרך מותו של עצור חסר ישע מהתייבשות במחסום חרבתא בהיותו מפקד מרחב שפלה במשטרה וכלה בחשד לזיוף מסמך והקלטה , עבירות הנבדקות כיום בפרקליטות .

אבל לא רק הוא מתבייש בעברו גם השר לבט"פ יצחק אהרונוביץ שקידם את תנ"צ שמעון שומרוני ונצ"מ עמי אשד למרות התלונה הקיימת בפרקליטות ואיסור חמור לעשות כך על פי נוהל משטרתי שראש אמ"ש ניצב עמיחי שי מקפיד לנפנף בו בפני קצינים ושוטרים שומר על שתיקה ומסרב לענות לשאלות בעניין הפרשה לעיתונאים, חברי כנסת ותנועות שעניינם איכות השלטון , גם יועצו לענייני פניות הציבור הראל לוי מגמגם בתשובותיו בלשון המעטה וקיים חשד לכאורה שאינו דובר אמת בצורה בוטה , ככה זה שיש מה להתיר .

השר לבט"פ אהרונוביץ כנראה לא מודע להיותו שר במדינה שחברי כנסת ושרים נכנסים ויוצאים חליפות מבתי הכלא לאחר שהבהירו להם שהשלטון הוא זמני ומדינה דמוקרטית מתנהלת על פי חוק ולכן הוא מתעקש למנות את ניצב ניסים מור מפקד מחוז מרכז דהיום לתפקיד ראש אג"מ במשטרה למרות החשד לכאורה על כך שמדובר במעשה שהוא בניגוד לנוהל המשטרתי .

במדינה מתוקנת היתה הפרקליטות מבהירה למשטרה ולשר העומד לרשותה שאם הם רוצים להגן על הבג"ץ בחודש מאי שיעשו את זה מכיסם הפרטי והיתה עומדת לצידו של הקצין שהגיש את הבג"ץ כחושף שחיתות , אבל כנראה שהיועץ המשפטי לממשלה עסוק מידי לכן דברי השופטות על תרבות הטיוח במשטרה היו כנראה רק הפתיח כאשר יתדיין הבג"ץ .

יטב לו ליועץ המשפטי לממשלה לקרוא את הדו"ח החמור שכתב עו"ד פנחס פישלר שנחשב לאחד ממובילי המאבק לאיכות השלטון על המשטרה כדי להנחות את מחלקת הבג"צים שבאחריותו למשוך ידה מהבג"ץ ולהבהיר בחומרה את העניין לשר ולחבורת הקצינים .

כל מי שחרד לדמותה הדמוקרטי של המדינה ומבין שזכות קיומה של המדינה הוא באיכות שילטונה צריך לעשות הכל על מנת להבהיר לשר לבט"פ שתמיכתו בקצינים עם חשדות כבדים שנחקרים היא חמורה ובעלת השלכות למדינה אבל גם לו.  

 

 

                                                  




מאמרים חדשים מומלצים: 

חשבתם שרכב חשמלי פוטר מטיפולים? תחשבו שוב! -  מאת: יואב ציפרוט מומחה
מה הסיבה לבעיות האיכות בעולם -  מאת: חנן מלין מומחה
מערכת יחסים רעילה- איך תזהו מניפולציות רגשיות ותתמודדו איתם  -  מאת: חגית לביא מומחה
לימודים במלחמה | איך ללמוד ולהישאר מרוכז בזמן מלחמה -  מאת: דניאל פאר מומחה
אימא אני מפחד' הדרכה להורים כיצד תוכלו לנווט את קשיי 'מצב המלחמה'? -  מאת: רזיאל פריגן פריגן מומחה
הדרך שבה AI (בינה מלאכותית) ממלאת את העולם בזבל דיגיטלי -  מאת: Michael - Micha Shafir מומחה
ספינת האהבה -  מאת: עומר וגנר מומחה
אומנות ברחבי העיר - זרז לשינוי, וטיפוח זהות תרבותית -  מאת: ירדן פרי מומחה
שיקום והעצמה באמצעות עשיה -  מאת: ילנה פיינשטיין מומחה
איך מורידים כולסטרול ללא תרופות -  מאת: קובי עזרא יעקב מומחה

מורנו'ס - שיווק באינטרנט

©2022 כל הזכויות שמורות

אודותינו
שאלות נפוצות
יצירת קשר
יתרונות לכותבי מאמרים
מדיניות פרטיות
עלינו בעיתונות
מאמרים חדשים

לכותבי מאמרים:
פתיחת חשבון חינם
כניסה למערכת
יתרונות לכותבי מאמרים
תנאי השירות
הנחיות עריכה
תנאי שימוש במאמרים



מאמרים בפייסבוק   מאמרים בטוויטר   מאמרים ביוטיוב