דף הבית  >> 
 >> 

הרשם  |  התחבר


מדפסות לייזר והפופולריזציה של הטכנולוגיה. 

מאת    [ 29/03/2010 ]

מילים במאמר: 321   [ נצפה 2311 פעמים ]

המצאה.
מדפסות לייזר, כפי שאומר לנו השם שלהן, מתבססות על טכנולוגיית לייזר שנרתמה לשירות ההדפסה המשרדית והביתית. היה זה אלברט איינשטיין שהניח את היסודות התיאורטיים הנדרשים ליצירת קרן שכזו והסביר אותן במאמרו על התיאוריה הקוונטית של הקרינה.הדגמה מעשית ראשונה של התקן היוצר קרן לייזר הוצג ב1960 על-ידי תיאודור מימן שהוכיח שאכן התיאוריה נכונה וניתנת ליישום. כעבור תשע שנים הציג החוקר גרי סטארקוות'ר את אב הטיפוס של מדפסות הלייזר והוא נחשב לממציאן של מדפסות הלייזר. אב הטיפוס התבסס למעשה על מכונת צילום ששולב בה התקן לייזר. הדגם המסחרי הראשון הופיע בשוק ב1976; הייתה זו מדפסה גדולה שנאמר עליה שהיא "תופסת חדר שלם" והיא יועדה להדפסת כמויות גדולות של דברי דפוס כמו חשבוניות ותוויות דואר. ראוי לציין שלמרות כל ההתפתחויות הבאות, מספר מדפסות מדגם זה נמצאות בשימוש גם בימינו.

שכלול.
מדפסות הלייזר האישיות הראשונות – מדפסות קטנות יותר שהתאימו למגוון רחב יותר של הדפסות – הופיעו בשוק ב1981. הדגם היה אמנם משוכלל מקודמיו אך מחירו הרקיע שחקים ואפשר רק למיעוט קטן של עסקים לרכוש אותו. מגמת ההשתכללות המשיכה ויחד איתה גם הירידה במחיר מדפסות הלייזר. ב1984 החלו להופיע דגמים בייצור המוני שהתאימו למחשב האישי שהחל להתפשט בשוק. מאז ממשיכה המגמה הכפולה של השתכללות וירידה במחיר מדפסות הלייזר. אם בשנת 1984 המדפסת שקלה 35 ק"ג ועלתה 3500 דולר הרי שכיום מדפסת קלילה וקטנה נמכרת גם במחיר של כמה מאות שקלים.

פופולריזציה.
הטכנולוגיה המודרנית צומחת בתוך חברה דמוקרטית שמעלה על נס את שוויון ההזדמנויות ואת ההשתתפות של אחד ואחת בשלטון ובחברה. אך טבעי אם כן שהטכנולוגיה שנוצרת בתנאים אלו תציית להם. כך אנו עדים לתהליך קבוע שבו המצאות עוברות אבולוציה שדרכה הן משתכללות והולכות ויחד עם זאת עוברות התאמה לייצור המוני. בצורה זו מדפסות הלייזר שמבוססות על המצאה מסובכת כמו קרן הלייזר הופכות עם השנים למוצר שווה לכל נפש שתופס בטבעיות נהדרת את מקומו בכל בית ובכל משרד. הטכנולוגיה אינה שמורה ליחידי סגולה אלא מופצת בקרב החברה כולה – כדי שתהליך ההפצה יתבצע היא משתכללת ועוברת שיפורים שיבטיחו את הנגישות שלה לכול צרכן.




מאמרים חדשים מומלצים: 

חשבתם שרכב חשמלי פוטר מטיפולים? תחשבו שוב! -  מאת: יואב ציפרוט מומחה
מה הסיבה לבעיות האיכות בעולם -  מאת: חנן מלין מומחה
מערכת יחסים רעילה- איך תזהו מניפולציות רגשיות ותתמודדו איתם  -  מאת: חגית לביא מומחה
לימודים במלחמה | איך ללמוד ולהישאר מרוכז בזמן מלחמה -  מאת: דניאל פאר מומחה
אימא אני מפחד' הדרכה להורים כיצד תוכלו לנווט את קשיי 'מצב המלחמה'? -  מאת: רזיאל פריגן פריגן מומחה
הדרך שבה AI (בינה מלאכותית) ממלאת את העולם בזבל דיגיטלי -  מאת: Michael - Micha Shafir מומחה
ספינת האהבה -  מאת: עומר וגנר מומחה
אומנות ברחבי העיר - זרז לשינוי, וטיפוח זהות תרבותית -  מאת: ירדן פרי מומחה
שיקום והעצמה באמצעות עשיה -  מאת: ילנה פיינשטיין מומחה
איך מורידים כולסטרול ללא תרופות -  מאת: קובי עזרא יעקב מומחה

מורנו'ס - שיווק באינטרנט

©2022 כל הזכויות שמורות

אודותינו
שאלות נפוצות
יצירת קשר
יתרונות לכותבי מאמרים
מדיניות פרטיות
עלינו בעיתונות
מאמרים חדשים

לכותבי מאמרים:
פתיחת חשבון חינם
כניסה למערכת
יתרונות לכותבי מאמרים
תנאי השירות
הנחיות עריכה
תנאי שימוש במאמרים



מאמרים בפייסבוק   מאמרים בטוויטר   מאמרים ביוטיוב