דף הבית  >> 
 >> 

הרשם  |  התחבר


הנוסחה להצלחה: עשה זאת בעצמך 

מאת    [ 28/03/2010 ]

מילים במאמר: 540   [ נצפה 3012 פעמים ]

נכנסתי השבוע לחנות ספרים כדי לקנות מתנה. מעבר לעובדה שכנראה במדינה שלנו כל אדם שלישי כותב ספר (אחרת איך אפשר להסביר את "מטח טילי" הספרים שנורה לעברינו בשנים האחרונות), גיליתי שכל ספר שני בערך הוא ספר השראה. אתם יודעים, כמו חבריהם למדף: "אבא עשיר אבא עני", הנזיר שמכר את הפרארי שלו", "סוד ההצלחה" ועוד עשרות אלפי ספרים שנולדו כדי לתת לנו השראה ומעבר לזה – ללמד אותנו על הנוסחה להצלחה.

זה שהגיע מהביבים וצמח אל פסגת המיליארדים, ההוא שכולם נענו לו בשלילה והשיג כנגד כל הסיכויים את הבלתי יאומן, ההיא שהוכיחה לעצמה ולסובבים אותה שאין דבר כזה שאין דבר כזה – כל הסיפורים ההרואיים האלה שאנחנו כל כך אוהבים, ובצדק, כי הם באמת מעוררי השראה ומספקים לנו את התחושה ואולי אף את הידיעה שהרבה אפשרי עבורינו, ומה שנדרש לנו זה רצון אמיתי, מוטיבציה ואומץ.

את סיפורי ההשראה האמיתיים האלה באמת שווה למכור, כי הם ההוכחה שהמציאות לעתים עולה על כל דמיון, אבל דבר אחד לא ניתן למכור וזו: נוסחה להצלחה. הסיבה לכך פשוטה, כי אין כזו נוסחה.

אין נוסחה של איקס פלוס וואי כפול איי=הצלחה, שהרי אם הייתה נוסחה כזו שמתאימה לכל בני האדם או אפילו לרובם, ומספקת באופן אחיד מתכון ודאי להצלחה בחיים, האישיים והעסקיים, שהרי כדור הארץ היה מתמוגג משמחה, סיפוק ואושר (ומעמדי כמאמנת היה בטל בשישים).

זה לא שבכוונתי להעכיר את האווירה ולהטיל בשורה מרה על מחפשי הנוסחה, אלא שיש  בתוכינו כאלה שמנסים להפיץ נוסחאות כאלה ואחרות להצלחה, בכוונה טובה כמובן, אולם הנוסחאות האלה כאילו שכחו שהן מכוונות לבני אדם ולא לפס ייצור. לא מעט אנשים, חלקם יצא לי לפגוש לאחרונה, מנסים לפעול על פי הנוסחאות להצלחה שהוצעו להם אי שם בחוץ או שהם פגשו בהן בסיטואציות כאלה ואחרות, ומניסיון זה הם יצאו מתוסכלים, מותשים ועם ספק גדול לגבי הצלחתם בחיים.

קוראיי היקרים, אין נוסחה אחת להצלחה או אפילו כמה בודדות, לכל אדם יש הנוסחה האישית שלו להצלחה. אומנם הוא לא תמיד רואה אותה, פתוח אליה ומאפשר לה להתממש, אבל היא קיימת. ועוד איך קיימת. הנוסחה האמיתית להצלחה היא אותה נוסחה המורכבת ונוצרת על פי מידותיו של האדם ויתרה מכך, על ידו בלבד.

מה שמתאים לאיש השיווק ההוא, לא בהכרח יתאים לאיש השיווק האחר. מה שיגרום לאדם להגיע להצלחה בתחום העסקי, לאו דווקא יביא לפריצת דרך אצל  העסק של האחר. מה שיוביל אדם אל האושר, עשוי להוביל אדם אחר למקום אחר.

להרכיב נוסחה להצלחה למישהו אחר זה כאילו לומר לו איך לחיות את חייו. למעשה, אותו אדם שיפעל על פי הנוסחה שניתנה לו יחיה את חייו של האחר ולא את שלו.

זה כמו בטבע, לצורך העניין האריה והנשר משתוקקים לצוד את אותו טרף, אלא שהנוסחה להצלחה של האריה לצוד את הטרף שונה מזו של הנשר. שניהם ישיגו את אותה מטרה אך כל אחד מהם בדרכו שלו, שמתאימה לסגנון חייו, עוצמותיו ויכולותיו.

קחו את ההשראה מסיפורי הגבורה החיצוניים, ובנו בעצמכם את הנוסחה הפנימית שלכם להצלחה. אל תתפתו לפעול רק על פי "גן החיות" שמסביבכם, תנו לחיה שבכם לבחור כיצד תהיה הדרך הנכונה ביותר עבורכם לצוד את הטרף.

שרית זהבי-סוזי
מאמנת אישית וקבוצתית
saritzehavi@gmail.com



מאמרים חדשים מומלצים: 

חשבתם שרכב חשמלי פוטר מטיפולים? תחשבו שוב! -  מאת: יואב ציפרוט מומחה
מה הסיבה לבעיות האיכות בעולם -  מאת: חנן מלין מומחה
מערכת יחסים רעילה- איך תזהו מניפולציות רגשיות ותתמודדו איתם  -  מאת: חגית לביא מומחה
לימודים במלחמה | איך ללמוד ולהישאר מרוכז בזמן מלחמה -  מאת: דניאל פאר מומחה
אימא אני מפחד' הדרכה להורים כיצד תוכלו לנווט את קשיי 'מצב המלחמה'? -  מאת: רזיאל פריגן פריגן מומחה
הדרך שבה AI (בינה מלאכותית) ממלאת את העולם בזבל דיגיטלי -  מאת: Michael - Micha Shafir מומחה
ספינת האהבה -  מאת: עומר וגנר מומחה
אומנות ברחבי העיר - זרז לשינוי, וטיפוח זהות תרבותית -  מאת: ירדן פרי מומחה
שיקום והעצמה באמצעות עשיה -  מאת: ילנה פיינשטיין מומחה
איך מורידים כולסטרול ללא תרופות -  מאת: קובי עזרא יעקב מומחה

מורנו'ס - שיווק באינטרנט

©2022 כל הזכויות שמורות

אודותינו
שאלות נפוצות
יצירת קשר
יתרונות לכותבי מאמרים
מדיניות פרטיות
עלינו בעיתונות
מאמרים חדשים

לכותבי מאמרים:
פתיחת חשבון חינם
כניסה למערכת
יתרונות לכותבי מאמרים
תנאי השירות
הנחיות עריכה
תנאי שימוש במאמרים



מאמרים בפייסבוק   מאמרים בטוויטר   מאמרים ביוטיוב