קופירייטינג מקצועי ואיכותי הוא בעל תרומה ניכרת לכל מסר שיווקי או מכירתי מודפס. מה בעצם תפקידו? כיצד יוכל לסייע לבעל העסק לקדם את המוצר או השירות?
- חידוד מסרים. הבלטת השירות או המוצר בזכות מספר סיבות: איכותו יוצאת הדופן, שם המותג שלו, מחירו האטרקטיבי, נותן שירות בעל שם, מיקום חדש ועוד. בכל מקרה צריכים המסרים של הכתיבה השיווקית לתת תחושה של מתן מענה לצורך כאשר הצורך זוהה והמפרסם נותן לו מענה.
- יצירת כותרת קולעת ומושכת המדברת בשפה של קהל היעד, ויוצרת אצלו רצון להמשיך ולקרוא את הפרסום ובסופו של דבר - ליצור עמכם קשר, להתעניין במוצר ואולי לרכשו.
· פנייה מדויקת לקהל היעד. לאחר שהחלטתם על הפורמט התייעצו עם הקופירייטר ביחס לקהל היעד. אם עשיתם עבודה שיווקית ואתם יודעים בדיוק מיהו קהל היעד שלכם – ניתן בהחלט לקצר את התהליך. אם אתם בראשית דרככם או מבולבלים יוכל קופירייטר מקצועי לסייע לכם להתמקד.
· הבלטת יתרונות. קופירייטינג איכותי ידע להבליט את היתרונות שלכם. גם אם קשה לכם להצביע על היתרונות (כי לדעתכם "אתם מוכרים בדיוק מה שהאחרים מוכרים"), קופירייטר מקצועי ידע, באמצעות שאלות ובריף מקיף, להציף א היתרונות ולחדד אותם.
- שימוש במשחקי מילים, ביטויים מוכרים ומילים מובילות בשיווק. מילים מוכרות, הידועות לקופירייטר ואולי גם לאחרים (כסף? סקס?) סוללים את הדרך לליבו של הלקוח. בנוסף, שימוש במשחקי מילים, באופן שרלוונטי למוצר, ליתרונותיו, לקופה או לכל היבט אחר המתקשר בעיני הצרכן, עשויים לפתוח פתח לרומן מוצלח בין הלקוח לבעל העסק.
הצלחת קמפיין הפרסומי, מודעה,ברושור או מצגת עסקית ומידת האפקטיביות שלהם תלויה רבות בקופירייטינג. במה היא עוד תלויה? באטרקטיביות המוצר ביחס לצורך הלקוח (עבודתו של מנהל השיווק) בקונספט העיצובי (עבודתו של הגרפיקאי) וכמובן ברמת הזמינות, השירות ויכולות אנשי המכירות בטלפון או בנקודת המכירה.
נגענו רק במספר היבטים משלימים לעבודת הקופירייטינג. ללא כל ספק עבודת הקופירייטר היא חלק בלתי נפרד מעבודת צוות התורמת לשלמותו של הקמפיין או האקט השיווקי. במאמר הבא נתעכב על עבודת אנשי מקצוע כגון איש מיתוג, איש שיווק, מעצב גרפי ועוד.
טלי גת בעלת נסיון רב שנים בבניית מצגות עסקיות לחברות פרטיות ולגופים ממשלתיים.
בנוסף, היא עוסקת בכתיבה שיווקית לאתרי אינטרנט ולחומרים שיווקיים אחרים.