דף הבית  >> 
 >> 

הרשם  |  התחבר


פרסום חינם באינטרנט בשיטת שיווק גרילה 

מאת    [ 24/03/2010 ]

מילים במאמר: 597   [ נצפה 8177 פעמים ]

פרסום חינם באינטרנט בשיטת שיווק גרילה

 

לאחרונה התפתח באינטרנט זרם חדש בתחום של פרסום חינם באינטרנט שנקרא שיווק גרילה. הוא נקרא "גרילה" כי מהווה תחלופה חסכונית יותר (אם לא חינמית בכלל) לשיטות הרגילות ובאותו הזמן מראה אפקטיביות עצומה בקידום מוצרים ושירותים שונים באינטרנט. שיווק גרילה מתעסק בשיטות משיכה ושימור לקוחות, אפשרויות הגדלת המכירות והורדה בהוצאות שוטפות בלי השקעות גדולות מצד המפרסם. בהתחשב לעובדה כי לעסקים קטנים אין תקציבי פרסום בדרך כלל, טכניקות של שיווק גרילה מאוד שימושיות עבורם. בעיות משיכה ושימור הלקוח בשיווק גרילה נפתרות בלי שימוש בפרסום יקר תקציבים אלא באמצעים הרבה יותר זולים שניתן לאפיין אותם כשימוש באלמנטים סביבתיים בתור מדיה פרסומי, שיווק ויראלי, תגובות וכו'.

אני אציג בפניכם כמה שיטות פשוטות אך מאוד אפקטיביות לשימוש  נבון בסביבות גלישה אינטרנטיות  בתור מדיה ל פרסום חינם. רבים בדרך כלל לדעתי שוכחים או שמזניחים בכוונה את האפשרויות האלה.


    • 1. פרופילים של פורומים, צ'אטים ורשתות חברתיות.

כשנרשמים לפורומים, צ'אטים ורשתות חברתיות למיניהן כמעט תמיד יש אפשרות לספק מידע מורחב על הנרשם: תחום עיסוק, אתר אינטרנט, פרטי התקשרות נוספים, אל תהססו - תכתבו בשדה "תחומי העיסוק" את רשימת השירותים שאתם מספקים ו תמלאו את השדה של כתובת האתר שלכם.

כל פעם כשמשתמשים אחרים יצפו בפרופיל שלכם הם יצפו גם בפרסום של העסק שלכם. צריך להודות כי יעילות של פרסום כזה מינימלית אך זה לא עלה לכם גרוש!

 

•2.      שימוש ב"סטטוסים" במערכות לשיחת מסרים מיידיים כמו SKYPE  וICQ

זה הפך להיות אופנתי למלא את שורת הסטטוס בתכנות כמו SKYPE  או ICQ. מה לא כותבים כבר בסטטוסים האלה: "אני ישן", "כאן אך לו כולי בשלמותי" וכדומה. גם אתם יכולים ללכת בעקבות הנוער המודרני אבל אתם גם יכולים לנצל את המדיה הפרסומי החינמי הזה ולרשום את השירות, מוצר או אתר אינטרנט שלכם עם הסבר קצר. זה יהיה עוד ערוץ חינמי למשיכת לקוחות חדשים.

 

•3.      שימוש ב"סטטוסים" ברשתות חברתיות.

סוג הזה של הפרסום דומה לשימוש בסטטוסים במערכות מסרים מיידיים אך הוא הרבה יותר יעיל ממנו. ההבדל נקבע על ידי זה שמרשתות חברתיות את הסטטוס שלכם רואים לא רק אנשים מרשימת הקונטקטים שלכם או חברים אלא גם כל אלה שרואים אותכם ברשימת החברים של החברים או שבמקרה מגיעים לדף הפרופיל שלכם. ובזכות הכמות האדירה של הגולשים באתרים של רשתות חברתיות, השיטה הזאת הופכת להיות מאוד יעילה!

 

•4.      חתימות בהודעות דואר אלקטרוני ובהודעות בפורומים

לא מיותר אם ברגע רישום בפורום תמלאו גם את השדה של "חתימה" בפירוט קצר של שירותים או בקישור לאתר שלכם עם הסבר עליו- לדוגמא - "בונה אתרים בזול ובמהירות" עם קישור לאתרכם.

חתימות בכל הודעת דואר אלקטרוני שהינכם שולחים - זה בכלל "קודש הקודשים". תשתדלו שהיא תהיה כמה שיותר דומה לכרטיס ביקור. תציינו בה את שמכם, פרטי התקשרות, אתרכם ורשימת השירותים שאתם מספקים. יעילות ה"חתימות" בפורומים ובאימייל הרבה יותר גבוהה מאשר כל המדובר מקודם בכתבה. כמובן  - יש כאן תלות בכמות ההודעות ששלחתם באותו היום (פעילות, פעילות ושוב פעם - פעילות!).

 

•5.      מענה אוטומטי בדואר אלקטרוני.

אם אתם רשמתם תיבת דואר בשרת דואר חינמי ושמשתמשים בה לצורך אסיפת דואר לא רצוי אנו ממליצים להגדיר בתיבה מענה אוטומטי עם מלל כמו: "תודה רבה על פנייתכם. אנו מזמינים אותכם לבקר באתרנו  ולהעתדכן בקטלוג של מוצרינו שכולל בלא-בלא-בלא. תיבת דואר זאת נבדקת לעיתים רחוקות מאוד -  כדי שתוכלו לקבל תגובה יותר מהירה תשתמשו בטופס משוב שבאתרנו."

בזכות מענה אוטומטי כזה אתם עושים פרסום בחינם לאתרכם וכך לא יהיה לכם צורך לבדוק את התיבה הזאת עם הזבל שמצטבר. מישבאמת מעוניין לקבל מכם תגובה - יבקר גם באתר שלכם.

כמובן - שיטה זאת אינה שימושית עבור התיבה הרגילה שלכם שמשמשת אותכם להתכתבות קורפורטיבית או אישית יום-יומית.

 




מאמרים חדשים מומלצים: 

חשבתם שרכב חשמלי פוטר מטיפולים? תחשבו שוב! -  מאת: יואב ציפרוט מומחה
מה הסיבה לבעיות האיכות בעולם -  מאת: חנן מלין מומחה
מערכת יחסים רעילה- איך תזהו מניפולציות רגשיות ותתמודדו איתם  -  מאת: חגית לביא מומחה
לימודים במלחמה | איך ללמוד ולהישאר מרוכז בזמן מלחמה -  מאת: דניאל פאר מומחה
אימא אני מפחד' הדרכה להורים כיצד תוכלו לנווט את קשיי 'מצב המלחמה'? -  מאת: רזיאל פריגן פריגן מומחה
הדרך שבה AI (בינה מלאכותית) ממלאת את העולם בזבל דיגיטלי -  מאת: Michael - Micha Shafir מומחה
ספינת האהבה -  מאת: עומר וגנר מומחה
אומנות ברחבי העיר - זרז לשינוי, וטיפוח זהות תרבותית -  מאת: ירדן פרי מומחה
שיקום והעצמה באמצעות עשיה -  מאת: ילנה פיינשטיין מומחה
איך מורידים כולסטרול ללא תרופות -  מאת: קובי עזרא יעקב מומחה

מורנו'ס - שיווק באינטרנט

©2022 כל הזכויות שמורות

אודותינו
שאלות נפוצות
יצירת קשר
יתרונות לכותבי מאמרים
מדיניות פרטיות
עלינו בעיתונות
מאמרים חדשים

לכותבי מאמרים:
פתיחת חשבון חינם
כניסה למערכת
יתרונות לכותבי מאמרים
תנאי השירות
הנחיות עריכה
תנאי שימוש במאמרים



מאמרים בפייסבוק   מאמרים בטוויטר   מאמרים ביוטיוב