דף הבית  >> 
 >> 

הרשם  |  התחבר


חקירה פלילית של קטין 

מאת    [ 24/03/2010 ]

מילים במאמר: 528   [ נצפה 2423 פעמים ]

בני נוער רבים מוצאים עצמם מעורבים בעבירות פליליות. חלקם הגיעו לשם לגמרי במקרה, מבלי להבין את חומרת המעשה, אחרים לא הבינו עד הסוף את ההשלכה שיכולה להיות להרשעה פלילית על עתידם. על מנת להבטיח שאותם בני נוער יזכו לייצוג הולם, החל משלב חקירת קטין, מוטלת הרבה פעמים האחריות על ההורים, מי שחייב לדאוג לרווחתו וזכויותיו של הקטין, בכל צעד בהליך הפלילי. הנה כמה תשובות שיעזרו לכם לעבור חקירה פלילית של קטין בשלום

בני בן ה16  זומן לחקירה במשטרה מה חשוב לי לדעת
זימון קטין לחקירה במשטרה נעשה כאשר המשטרה חושבת שבידי הקטין אינפורמציה חיונית לעבירה הפלילית או כאשר היא חושדת במעורבותו בעבירה הפלילית. אחריות פלילית מתחילה מגיל שתיים עשרה ומגיל זה ועד גיל 18, נחשב החשוד לקטין ויש לנהוג בו כך.
על החוקר ליידע את הקטין על זכותו לנוכחות הורה בעת החקירה וכמובן על זכותו להיוועץ עם עורך דין פלילי, כאשר ההסבר צריך להיעשות בצורה ברורה, בהתאם לגילו והבנתו של החשוד, כל דרך אחרת הינה הפרה של זכויות הקטין בהליך הפלילי.

החקירה תתבצע בתחנת המשטרה, בדרך כלל , למעט סייגים בחוק, על ידי יחידת הנוער, יחידה המיומנת בחקירת קטינים ומורכבת מחוקרים מיומנים בחקירת קטין.

ביתי בת ה16 הייתה עדת ראייה לעבירה פלילית לכאורה, שבוצעה על ידי חבר, האם היא חייבת לדבר בחקירה פלילית -
באופן כללי, אם ביתך זומנה ל חקירה פלילית כעדה לחשד לאירוע פלילי, עליה למסור את גרסתה למשטרה בעת החקירה, אחרת יכולים להאשים אותה בשיבוש חקירה. יחד עם זאת, כשמדובר בחקירת עד, הדברים הם אף פעם לא שחור ולבן ולכן הייתי נזהרת מאוד ומשיגה לביתי ייעוץ משפטי לפני החקירה, גם על מנת להבטיח שהסטאטוס שלה לא יהפוך מעדה לחשודה וגם על מנת לוודא שזכויותיה כאדם וכקטין, נשמרות באופן מלא בעת החקירה הפלילית.

הבן שלי בן 17 חשוד במעורבות בקטטה אלימה, השוטר ביקש ממני לצאת בעת החקירה, האם זה חוקי -
זכיותיו של הקטין אומרות שכל עוד הוא לא נעצר, אלא רק נחקר (חשוד) זכותו של ההורה להיות נוכח בחקירה, למעט סייגים או מקרים חריגים. אם נאמר לך לצאת בעת החקירה, את צריכה לבדוק מדוע ולדאוג לקבל תשובות ברורות, כך שתדעי בדיוק מה מצבו של בנך, האם הולכים להאשים אותו ואיך תוכלי לעזור לו.

בני בן ה17 נחקר בתחנת המשטרה. שוחחתי עימו לפני התחקור, אולם הרגשתי שאין אני יודעת כיצד לייעץ לו, מה אני יכולה לעשות -
ראשית חשוב מאוד שלא תחושי ברע. היית לצד בנך ברגעים קשים והתמיכה שלך היא הדבר החשוב ביותר. חוסר האונים שלך כאימא מובן לגמרי, את רוצה את הטוב ביותר בעבור בנך, אולם פשוט אין לך את הכלים הנכונים לייעץ לו מה נכון עבורו. במקרה כזה חשוב לא להסס וליצור מיידית קשר עם עו"ד פלילי שייתן לבנך ייעוץ לפני חקירה,יעמוד לצידו וילווה אותו לאורך ההליך, כך שהסתיים על הצד הטוב ביותר.

חקירה פלילית של קטין, אינה חוויה נעימה, לא לקטין ולא להוריו. על מנת לדעת שהקטן מודע ומקבל את מלוא זכויותיו, יש להשיג לו ייצוג הולם ולהבטיח שזכויותיו לא יפגעו בעת החקירה פלילית.

 

המידע שלפניכם הינו כללי בלבד, ואין בו כדי להוות ייעוץ ו/או חוות דעת משפטית. המחברת אינה נושאת באחריות כלשהי כלפי הקוראים ואלה נדרשים לקבל ייעוץ מקצועי משפטי ו/או אחר לפני כל פעולה המסתמכת על הדברים האמורים

נוגה ויזל עורכת דין פלילי .

נייד : 052-3295296

אתר המשרד :

http://nogawiesel.com/


רחוב : ברקוביץ 4 קומה 5 תל אביב
***********
המידע הכלול בהודעה זו נשלח על ידי עורך דין, ונועד להיות חסוי ולשימושם הבלעדי של הנמענים הנזכרים לעיל. ככל שהנמען הוא לקוח,תשדורת זו עשויה להיות למטרת מתן ייעוץ משפטי ועל כן הנה פרטית. תשדורת זו עשויה אף להכיל את תוצר עבודתו של עורך הדין. אם אינך הנמען אליו כוונה התשדורת, דע כי כל החזקה או הפצה של תשדורת זו אסורות בהחלט. אם קיבלת את התשדורת בשוגג, אנא מחק את כל עותקיה ו/או צרופותיה, השמד כל העתק אחר בכל אמצעי אחסנה או הצגה שיצרת מתשדורת זו או מצרופותיה והודע לשולח מיד. הסתמכות על המידע והעצות הניתנים בו, היא על אחריות המשתמשים בלבד ואין לראות במידע כתחליף לסיוע משפטי מקצועי, אלא כהמלצה בלבד.
***********



מאמרים חדשים מומלצים: 

חשבתם שרכב חשמלי פוטר מטיפולים? תחשבו שוב! -  מאת: יואב ציפרוט מומחה
מה הסיבה לבעיות האיכות בעולם -  מאת: חנן מלין מומחה
מערכת יחסים רעילה- איך תזהו מניפולציות רגשיות ותתמודדו איתם  -  מאת: חגית לביא מומחה
לימודים במלחמה | איך ללמוד ולהישאר מרוכז בזמן מלחמה -  מאת: דניאל פאר מומחה
אימא אני מפחד' הדרכה להורים כיצד תוכלו לנווט את קשיי 'מצב המלחמה'? -  מאת: רזיאל פריגן פריגן מומחה
הדרך שבה AI (בינה מלאכותית) ממלאת את העולם בזבל דיגיטלי -  מאת: Michael - Micha Shafir מומחה
ספינת האהבה -  מאת: עומר וגנר מומחה
אומנות ברחבי העיר - זרז לשינוי, וטיפוח זהות תרבותית -  מאת: ירדן פרי מומחה
שיקום והעצמה באמצעות עשיה -  מאת: ילנה פיינשטיין מומחה
איך מורידים כולסטרול ללא תרופות -  מאת: קובי עזרא יעקב מומחה

מורנו'ס - שיווק באינטרנט

©2022 כל הזכויות שמורות

אודותינו
שאלות נפוצות
יצירת קשר
יתרונות לכותבי מאמרים
מדיניות פרטיות
עלינו בעיתונות
מאמרים חדשים

לכותבי מאמרים:
פתיחת חשבון חינם
כניסה למערכת
יתרונות לכותבי מאמרים
תנאי השירות
הנחיות עריכה
תנאי שימוש במאמרים



מאמרים בפייסבוק   מאמרים בטוויטר   מאמרים ביוטיוב