דף הבית  >> 
 >> 

הרשם  |  התחבר


טיפולי פוריות נשים 

מאת    [ 24/03/2010 ]

מילים במאמר: 344   [ נצפה 3418 פעמים ]

מהי עקרות?

עקרות מוגדרת כמצב שבו בני הזוג קיימו יחסי מין מלאים במשך שנה בקביעות, ללא אמצעי מניעה, מבלי שהתפתח הריון. לעקרות יכולות להיות סיבות טבעיות או מלאכותיות, כתוצאה משינויים כירורגיים במערכת הרבייה: כריתת צינור הזרע, האשכים, השחלות או הרחם, למשל. סטטיסטית, כ-10% מכלל הזוגות סובלים מאי-פריון.

הגורמים לעקרות:

פוריות האישה הוא הגורם ב-40%-55% מהמקרים הגורם לחוסר פוריות, וזאת עקב ליקוי הורמונלי בתהליך הביוץ, או ליקוי פיזי במערכת הרבייה. פוריות הגבר הוא הגורם ב-25%-40% מהמקרים, וזאת בשל ליקויים שונים בזרע או בעיה חסימתית. ב-10% מהמקרים בעית פוריות נובעת מליקוי אצל שני בני הזוג וב-10% מהם, הסיבה אינה ידועה. פוריות האישה מתחילה לרדת החל מגיל 35, פוריות האישה יורדת עוד אחרי גיל 40, כאשר מעבר לגיל 45 אין כמעט הריונות. באופן דומה, פוריות הגבר יורדת עם העלייה בגיל.

איך מטפלים באי-פוריות?

מגוון טיפולי הפריה לצורך שיפור פוריות האישה המקובלים רחב ומותאם לכל בעיה: החל במתן תרופות המעודדות ביוץ והשבחת תאי זרע וכלה בהתערבות כירורגית וטיפולי הפריה מלאכותית. הטיפולים מתחילים, לרוב, בבדיקות מקיפות של הגבר: בדיקה גופנית, בדיקות דם וספירת זרע. בדיקות אלה מספקות מידע רב-ערך לגבי מצב פוריות הגבר ומלמדות אם יש ליקויים בכמות ובאיכות של הזרע.
במקרים שבהם מתגלים ליקויים כאלה, נוטים הרופאים לשלוח מיד את האישה לטיפולי הפריה חוץ-גופית (IVF). עם זאת, יש לזכור שמדובר בפעולה אגרסיבית מאוד, שיש בה אפילו סכנת חיים לאישה.

כאמור, טיפולי הפריה חוץ גופית אינם פשוטים ועלולים לסכן את האישה. לכן השאיפה היא להימנע מטיפולי הפריה חוץ-גופית (IVF) ובמטרה לנסות תחילה שיטות אחרות שיגבירו את פוריות האישה, כדלהלן:

הזרקת זרע תוך-רחמי (IUI) בשיטה ייחודית   כל אישה מבייצת בשתי החצוצרות לסירוגין, פעם בחצוצרה הימנית ופעם בשמאלית. אולטרסאונד מיוחד, מונחה IUI, מאפשר לנו לזהות באיזו חצוצרה נעשה הביוץ באותו החודש ולהזריק את הזרע ליד פתח החצוצרה הזו. מדובר בטכניקה ייחודית, הדורשת מומחיות רבה מאוד, אולם יחד עם זאת טיפולי הפריה בשיטה זו הרבה יותר מדויקת משיטות טיפולי הפריה אחרות.

השבחת ביציות – הזרקת DHEA (דהידרואפי אנדרוסטרון), שהוא החומר המקדם את יצירתם של הורמוני המין הנקביים והזכריים (מכונה גם "הורמון הנעורים"), משפרת את איכות הביציות.  

 

קידום אתרים במנועי חיפוש




מאמרים חדשים מומלצים: 

חשבתם שרכב חשמלי פוטר מטיפולים? תחשבו שוב! -  מאת: יואב ציפרוט מומחה
מה הסיבה לבעיות האיכות בעולם -  מאת: חנן מלין מומחה
מערכת יחסים רעילה- איך תזהו מניפולציות רגשיות ותתמודדו איתם  -  מאת: חגית לביא מומחה
לימודים במלחמה | איך ללמוד ולהישאר מרוכז בזמן מלחמה -  מאת: דניאל פאר מומחה
אימא אני מפחד' הדרכה להורים כיצד תוכלו לנווט את קשיי 'מצב המלחמה'? -  מאת: רזיאל פריגן פריגן מומחה
הדרך שבה AI (בינה מלאכותית) ממלאת את העולם בזבל דיגיטלי -  מאת: Michael - Micha Shafir מומחה
ספינת האהבה -  מאת: עומר וגנר מומחה
אומנות ברחבי העיר - זרז לשינוי, וטיפוח זהות תרבותית -  מאת: ירדן פרי מומחה
שיקום והעצמה באמצעות עשיה -  מאת: ילנה פיינשטיין מומחה
איך מורידים כולסטרול ללא תרופות -  מאת: קובי עזרא יעקב מומחה

מורנו'ס - שיווק באינטרנט

©2022 כל הזכויות שמורות

אודותינו
שאלות נפוצות
יצירת קשר
יתרונות לכותבי מאמרים
מדיניות פרטיות
עלינו בעיתונות
מאמרים חדשים

לכותבי מאמרים:
פתיחת חשבון חינם
כניסה למערכת
יתרונות לכותבי מאמרים
תנאי השירות
הנחיות עריכה
תנאי שימוש במאמרים



מאמרים בפייסבוק   מאמרים בטוויטר   מאמרים ביוטיוב