דף הבית  >> 
 >> 

הרשם  |  התחבר


שביל ישראל - העונה לטייל וכיוון הטיול 

מאת    [ 23/03/2010 ]

מילים במאמר: 426   [ נצפה 3979 פעמים ]

עונת הטיולים על שביל ישראל מתחילה לעיתים כבר בסוף אוגוסט ומסתיימת בדרך כלל עד סוף מאי. ההולכים ברצף מטיילים בעיקר בחודשי הסתו והאביב. בסתו כל המטיילים ילכו מצפון לדרום משיקולי מזג אויר. ההתחלה בצפון בספטמבר סבירה מבחינת הטמפרטורות ביום. לקראת סוף ספטמבר יורדות הטמפרטורות ואפשר לטייל בנגב במזג אויר נח יחסית. באביב חלק מן המטיילים יתחילו בדן וחלק מהם ילכו מאילת צפונה. התחלה בסוף פברואר או בתחילת מרץ בדרום מאפשרת הליכה במזג אויר נח בנגב, וכאשר מגיעים לצפון הפריחה עדיין בשיאה, וניתן להנות ממנה עד סוף חודש אפריל. במידה ובוחרים להתחיל באביב בצפון, רצוי שזה יהיה לא יאוחר מאמצע מרץ אחרת נכנסים להליכה בחודש מאי בנגב, שהוא חודש חם מאוד, וצריך להתייחס אליו כאל חודש קיצי לכל דבר.

98% מן המטיילים שהולכים את השביל ברצף יתחילו בדן או באילת. מעטים מאוד יתחילו את הטיול במקום אחר. אם מוותרים על הליכה ברצף מקצה לקצה, אפשר לנצל טוב יותר את עונות השנה לצורכי הטיול, ובאותה הזדמנות גם להתחיל את המסע בתוואי נח יותר. דוגמה אחת להתחלה במקום אחר היא התחלה בתל אביב בסוף מרץ. הולכים  דרומה ומגיעים לאילת, בתוך חודש עד חמישה שבועות. עולים צפונה לדן ויורדים חזרה לתל אביב במשך חודש מאי. היתרונות של חלוקה כזו הם: התחלה בתל אביב לכיוון דרום מאפשרת הליכה של שלושה ימים בתוואי קל מאוד, כמעט מישורי. מגיעים לאילת עד סוף אפריל, תקופה שבה מזג האויר בנגב אינו חם מדי. כאשר עולים לדן בתחילת מאי על מנת להדרים לתל אביב, אז גם בימים חמים יותר יש היכן להסתתר מפני החם הכבד, דבר שאינו נכון לגבי טיול בנגב בחודש מאי. אפשרי לטייל בצפון גם בחודש יוני כאשר חובה לנוח בצל בשעות היום החמות.

מעטים המטיילים ברצף שבוחרים לטייל בחורף, בעיקר בגלל הגשמים אך גם בגלל הקור היחסי. מספר ימי הגשם בארץ נמוך יחסית ומה שצריך הוא להצטייד בבגדי סערה קלי משקל, בגדים חמים למשך הלילה, אוהל עמיד לגשם ובהחלט אפשר לטייל בכל חודשי החורף גם. חשוב לציין כי בנגב לעיתים קר יותר מאשר בצפון הארץ, אך קור אינו צריך להרתיע את המטיילים.

המטיילים בקטעים של יום, ברובם המכריע ילכו מצפון לדרום מדן ועד אילת. הדבר נכון בכל עונות הטיולים. אם גם מטיילי יום יבחרו לוותר על המיתוס של הליכה בכיוון אחד, שהוא תמיד מצפון לדרום, אזי אפשר לטייל בכל קטע במקום שבו מזג האויר מאפשר טיול נעים. למשל: הגעתם למגדל, הגיע היום שבו אתם אמורים להמשיך דרומה, ויורד גשם זלעפות באיזור הכנרת. חלק מן המטיילים יבטלו את הטיול ואילו אחרים יבחרו ללכת בקטע אחר באיזור שבו לא צפוי גשם. היתרון בהליכה ללא רצף מסוים או כיוון ברור: ניצול מכסימלי של כל עונת ההליכה מבלי "להתקע" בגלל מזג האויר.

לכו לטייל על שביל ישראל.

פורום שביל ישראל משמש את רוכשי מדריך שביל ישראל  ואת כל מי שגולש בו, להכנה לקראת המסע על שביל ישראל. באתר תשובות לכל השאלות שמתעוררות לפני המסע אם ברצף ואם בקטעים. רכישת ציוד מתאים, חלוקת המסלול לימים, העונה המתאימה לטייל, מפות טופוגרפיות מעודכנות של שינויים בתוואי שביל ישראל, הטמנות מים בנגב, חיפוש שותפים, לוגיסיטיקה והקפצות ציוד ומטיילים, בעיות מיוחדות למשפחות וילדים, מלאכי שביל, תזונה נכונה בדרך וכל בעיה אחרת שמתעוררת לקראת המסע וגם בדרך. http://shvilisrael.myfastforum.org




מאמרים חדשים מומלצים: 

חשבתם שרכב חשמלי פוטר מטיפולים? תחשבו שוב! -  מאת: יואב ציפרוט מומחה
מה הסיבה לבעיות האיכות בעולם -  מאת: חנן מלין מומחה
מערכת יחסים רעילה- איך תזהו מניפולציות רגשיות ותתמודדו איתם  -  מאת: חגית לביא מומחה
לימודים במלחמה | איך ללמוד ולהישאר מרוכז בזמן מלחמה -  מאת: דניאל פאר מומחה
אימא אני מפחד' הדרכה להורים כיצד תוכלו לנווט את קשיי 'מצב המלחמה'? -  מאת: רזיאל פריגן פריגן מומחה
הדרך שבה AI (בינה מלאכותית) ממלאת את העולם בזבל דיגיטלי -  מאת: Michael - Micha Shafir מומחה
ספינת האהבה -  מאת: עומר וגנר מומחה
אומנות ברחבי העיר - זרז לשינוי, וטיפוח זהות תרבותית -  מאת: ירדן פרי מומחה
שיקום והעצמה באמצעות עשיה -  מאת: ילנה פיינשטיין מומחה
איך מורידים כולסטרול ללא תרופות -  מאת: קובי עזרא יעקב מומחה

מורנו'ס - שיווק באינטרנט

©2022 כל הזכויות שמורות

אודותינו
שאלות נפוצות
יצירת קשר
יתרונות לכותבי מאמרים
מדיניות פרטיות
עלינו בעיתונות
מאמרים חדשים

לכותבי מאמרים:
פתיחת חשבון חינם
כניסה למערכת
יתרונות לכותבי מאמרים
תנאי השירות
הנחיות עריכה
תנאי שימוש במאמרים



מאמרים בפייסבוק   מאמרים בטוויטר   מאמרים ביוטיוב