דף הבית  >> 
 >> 

הרשם  |  התחבר


סדנאות תיפוף 

מאת    [ 23/03/2010 ]

מילים במאמר: 446   [ נצפה 2544 פעמים ]

עם כניסתו לתחום הבידור בארץ של ז'אנר "מעגל מתופפים", גדלה והתרחבה המודעות בקרב הציבור הישראלי לנושא התיפוף הקבוצתי בתחום המוסיקה והצורך בסדנאות תיפוף. לפני כ-11 שנים החלו לפעול בארץ הרכבי מעגלי מתופפים בתחום האירועים והם הרחיבו את התודעה בציבור בכל מה שקשור לתיפוף. עד אז עיקר מודעות הציבור בכל הקשור לתיפוף הייתה בהקשר למופעים של רקדניות בטן וזמר ים תיכוני בליווי של מתופפי דרבוקה ומופעים של מתופפי סמבה ברזילאית, בעיקר בחתונות. ז'אנר מעגל מתופפים באירועים קרב את הציבור אל נושא התיפוף ויצר מצב שבו הקהל באירוע לוקח חלק פעיל ומתופף בעצמו. ההרכבים הראשונים של מעגל מתופפים ביססו את המופע שלהם על תיפוף אפריקאי אותנטי. עם השנים התרחב התחום וכיום ניתן למצוא הרכבים של מעגל מתופפים שמשלבים מגוון של סגנונות תיפוף בתכנית שלהם.
העובדה שהקהל באירועים החל לקחת חלק פעיל בתיפוף יצרה דרישה שהלכה וגדלה עם השנים לסדנאות תיפוף קבוצתיות. מדובר בעצם בסדנאות של תיפוף קבוצתי שבהם לכל משתתף יש תוף, בדרך כלל דג'מבה (תוף אפריקאי) או דרבוקה כאשר מנחה סדנת התיפוף מנחה את הקבוצה במקצבים מסגנונות שונים.

ניתן לחלק את סדנאות התיפוף לשני סוגים:

1. סדנאות תיפוף למפגש חד פעמי (כמו מסיבות, אירועים, ימי גיבוש וכו').
2. סדנאות תיפוף לימודיות (לימוד תיפוף בקבוצה).

המכנה המשותף לשני סוגי הסדנאות הוא שבשני המקרים מדובר בסדנאות תיפוף קבוצתיות חוויתיות אשר מחברות את המשתתפים אל עולם הקצב והתיפוף. אך יחד עם זאת קיים הבדל גדול ומהותי בין שני סוגי הסדנאות וזאת בעקבות הסיטואציות השונות בהן הן מוגשות.

סדנאות תיפוף לימודיות:
בסדנת תיפוף לימודית המשתתפים מצטרפים מרצונם לסדנה מתוך משיכה אל תחום התיפוף ורצון להתנסות וללמוד מגוון של סגנונות תיפוף. המשתתפים בסדנת תיפוף לימודית מגיעים למפגש משבוע לשבוע ומתקדמים בתיפוף.

סדנאות תיפוף למפגש חד פעמי:
סדנאות תיפוף אלו מוגשות בדרך כלל בסיטואציות של מסיבות, אירועים, ימי גיבוש וכדומה שבהם האנשים לא בהכרח משתתפים בסדנת תיפוף מרצונם. בנוסף לא תמיד הקהל באירוע יודע מראש שהוא עומד להשתתף בסדנת תיפוף באופן פעיל. ולכן הגישה וצורת ההנחייה של מתופף אשר מנחה סדנת תיפוף צריכים להיות שונים בכל אחת מהסיטואציות. מתופף שמנחה סדנת תיפוף לימודית צריך לבסס את ההנחייה שלו על יותר הסברים והדגמות של תיפוף. עליו ליצור תהליך הדרגתי של חיבור המשתתפים אל התיפוף הקבוצתי משיעור לשיעור, להתעכב עם אלו המתקשים מעט בתיפוף ולאזן אותם עם שאר הקבוצה.
לעומת זאת, מתופף אשר מנחה סדנת תיפוף במפגש חד פעמי צריך להנחות את הקבוצה ממקום שונה לחלוטין. סדנת תיפוף שמיועדת למפגש חד פעמי צריכה ליצור התלהבות ועניין רב בקרב המשתתפים, שלא הגיעו לסדנה מרצונם ולא תמיד גם ידעו עליה מראש, ולכן מנחה סדנת תיפוף חד פעמית צריך להנחות את התיפוף ממקום של מופע מיוחד שהוא יוצר עם הקבוצה, מופע תיפוף חוויתי, מויקלי ואנרגטי עם המון הומור בהנחייה כדי שהאנשים שמשתתפים ישתחררו ויתחברו אל סדנת התיפוף.

מחבר המאמר הינו מתופף ותיק במעגל מתופפים המתמחה בסדנאות תיפוף ובכל הקשור למתופפים וחנויות תיפוף.




מאמרים חדשים מומלצים: 

חשבתם שרכב חשמלי פוטר מטיפולים? תחשבו שוב! -  מאת: יואב ציפרוט מומחה
מה הסיבה לבעיות האיכות בעולם -  מאת: חנן מלין מומחה
מערכת יחסים רעילה- איך תזהו מניפולציות רגשיות ותתמודדו איתם  -  מאת: חגית לביא מומחה
לימודים במלחמה | איך ללמוד ולהישאר מרוכז בזמן מלחמה -  מאת: דניאל פאר מומחה
אימא אני מפחד' הדרכה להורים כיצד תוכלו לנווט את קשיי 'מצב המלחמה'? -  מאת: רזיאל פריגן פריגן מומחה
הדרך שבה AI (בינה מלאכותית) ממלאת את העולם בזבל דיגיטלי -  מאת: Michael - Micha Shafir מומחה
ספינת האהבה -  מאת: עומר וגנר מומחה
אומנות ברחבי העיר - זרז לשינוי, וטיפוח זהות תרבותית -  מאת: ירדן פרי מומחה
שיקום והעצמה באמצעות עשיה -  מאת: ילנה פיינשטיין מומחה
איך מורידים כולסטרול ללא תרופות -  מאת: קובי עזרא יעקב מומחה

מורנו'ס - שיווק באינטרנט

©2022 כל הזכויות שמורות

אודותינו
שאלות נפוצות
יצירת קשר
יתרונות לכותבי מאמרים
מדיניות פרטיות
עלינו בעיתונות
מאמרים חדשים

לכותבי מאמרים:
פתיחת חשבון חינם
כניסה למערכת
יתרונות לכותבי מאמרים
תנאי השירות
הנחיות עריכה
תנאי שימוש במאמרים



מאמרים בפייסבוק   מאמרים בטוויטר   מאמרים ביוטיוב