דף הבית  >> 
 >> 

הרשם  |  התחבר


תנו גב לתינוק 

מאת    [ 23/03/2010 ]

מילים במאמר: 682   [ נצפה 2336 פעמים ]

בתקופה ההריון עשוי לחץ על האגן לגרום לאם ההרה דלקות וכאבי גב ואגן. בעת הלידה, מופעלים על העובר לחצים רבים וגם בשלבים מאוחרים יותר של ההתפתחות, עשויות בעיות של נזלת, דלקות אוזניים, הרטבה, חום או כאבי גוף להעיד על חוסר איזון בעמוד השדרה. הכירופרקטור ד"ר רפי פרטר, מאמין כי כוח הבריאות שבתוכנו מאפשר לנו להבריא את גופנו ומסביר איך עושים זאת באמצעים פשוטים ובסיסיים, בעזרת קסם הכירופרקטיקה.

כשגופנו דואב ואנחנו חולים או מרגישים כאב במוקד כלשהו בגוף, אנחנו פונים למומחים שיסייעו לנו, בדרך כלל באמצעות טיפול תרופתי. כדורים, אנטיביוטיקה, משככי כאבים. הטיפול התרופתי בכאב, בדרך כלל מתייחס לסימפטומים כמו: חום, כאב גרון ואוזניים, צרבות, בעיות נשימה כמו אסטמה ואחרות, אלא שלא רבים מאיתנו יודעים שיש אפשרות להתייחס לבסיסן של בעיות אלה, לפתור ואף למנוע אותן באמצעים אחרים, פשוטים ונכונים יותר, כמו למשל – כירופרקטיקה.

"הכירופרקטיקה – פירושה טיפול בעזרת הידיים בחוליות הגב, והיא מתייחסת לשורש הבעיה שהובילה למחלה ושמתבטאת בתסמינים שמייצר הגוף", מסביר הכירופרקטור ד"ר רפי פרטר, המנהל הקליני של "מרכז בריאות רפאל", מרכז מומחים לכירופרקטיקה ורפואה טבעית. "התרופות מקלות על הסימפטומים, אך אם הנזק לא תוקן, זו רק שאלה של זמן עד שהכאבים יחזרו או כאבים אחרים יופיעו והפעם, בעוצמה רצינית יותר שמצביעה על העמקת הבעיה".

חלק גדול מהכאבים שאנחנו חווים, גורס ד"ר פרטר, נובע מחוסר איזון שמקורו בשלד שלנו. כך הדבר אצל מבוגרים וכך גם בקרב ילדים. "בהחלט ניתן למצוא ילדים שעמוד השדרה שלהם אינו מאוזן, ושם מצוי הבסיס למחלות וכאבים רבים. כשקיים לחץ על עצבים או חוליות, זה עלול ליצור בעיות החל מבעיות נשימה ועד דלקות אוזניים, חום, עצירויות, וכמובן – השפעה על מצב הרוח, שנמצא במצב שפוף למדיי כשאנחנו לא חשים בטוב. הפתרון לכל הבעיות האלה נמצא בעמוד השדרה".

בזמן ההיריון, למשל, עשויה האם ההרה לסבול מכאבים באזור הגב התחתון והאגן – "זאת, עקב דלקות שמקורן בהפעלת לחץ על עצם האגן הקדמית, והפרשת 'רלקסין' – הורמון המכין את האם לקראת הלידה".
מאוחר יותר, בעת הלידה עצמה, באופן טבעי, מופעלים לחצים גדולים על עמוד השדרה והגולגולת של תינוקות ה"מכורבלים" ברחם. "לחצים מופעלים על התינוק הן בתהליך הלידה הטבעית והן בתהליכי לידה מסובכים יותר כמו לידת ואקום, לידת מלקחיים או גם עקב לחצים שיכולים להיווצר אפילו כתוצאה ממשיכת יתר של הרופא המיילד", הוא מסביר.

בשלבים מאוחרים יותר - בשלבי ההתפתחות המוטורית של התינוק כמו בעת המעבר לישיבה, עמידה, הליכה וריצה, מעידות של התינוק עשויות לגרום לשיבושים במערכת העצבים אשר באים לידי ביטוי בהפרעות של קשב וריכוז ואפילו לכאבים שהתינוק, מן הסתם לא ידווח עליהם, אלא בדרך כלל יבכה ללא סיבה הנראית לעין. שיבושים כאלה יכולים להרחיק לכת ולגרום אף להפרעות בתפקודי מערכת העיכול. כך שאם הילד שלכם בוכה ללא סיבה נראית לעין, נראה שפוף, סובל מחוסר תאבון, כאבים, או מחלות חוזרות ונשנות – אולי משהו אצלו לא מאוזן בחוליות עמוד השדרה, וטיפול לא מסובך יכול לפתור את זה".

ב"מרכז בריאות רפאל" שבבעלותו, מטפלים ד"ר פרטר וצוות המומחים של המרכז, בשיתוף פעולה מקצועי במכלול רחב של תחומים כירופרקטיקה, קרניו-סקראל ורפלקסולוגיה, שיאצו, דיקור סיני, נטורופתיה, עיסוי רפואי, טווינה, ועוד.

"מרכז בריאות רפאל" הוקם  לפני יותר מ- 10 שנים כשמטרתו לאחד את כל הטיפולים הטבעיים והבריאותיים תחת קורת גג אחת. ד"ר פרטר, סיים את לימודיו ב-Canadian Memorial Chiropractic College  שבטורונטו, קנדה בשנת 1985. "במשך שנות עבודתי הרבות ככירופרקטור למדתי לייחס חשיבות ליכולת של הגוף לרפא את עצמו - עיקר העבודה שלי מתמקד בלהחזיר חוליות למקום ולאפשר ליכולת הריפוי הזו לבוא לידי ביטוי על ידי פתיחת חסימות ושחרור לחצים אשר מופעלים על עמוד השדרה ובעצם להביא למצב בו מתאפשרת זרימת 'מידע' דו כיוונית בין המוח לגוף ללא הפרעה. זוהי בריאות", הוא אומר.

"העיקרון המנחה את כל המטפלים במרכז שלנו הוא שכל אדם נולד עם מערכת ריפוי ותיקון פנימית שהיא יחידה ומיוחדת לכל אדם, וככל שהאדם חי ונושם מערכת זו מסוגלת לתקן ולשפר את הגוף עצמו, שהרי החוכמה והגנטיקה שבנתה את הגוף שלנו כעוברים גם יודעת לתקן את עצמה. המטרה האמיתית היא להדליק את האור (הכוח) שבנה את הגוף, לתקנו באופן הכי טבעי ואמיתי שאפשר, על מנת לאפשר לנשים לשאת את ההיריון כראוי, וכדי שהתינוק והילד שיצמח ממנו, יוכלו להתפתח בריאים. ואם תינוקות וילדים יכולים לצמוח חזקים ובריאים אז הרי מילאנו את האחריות שלנו כהורים וכמטפלים".

הכותב דר' רפי פרטר כירופרקטור מוסמך מוסמך הינו המנהל קליני של מרכז בריאות רפאל המספקת טיפולי כירופרקטיקה וטיפולי רפואה משלימה נוספים כמו דיקור, רפלקסולוגיה, טווינה, עיסוי רקמות עמוק ועוד.


 




מאמרים חדשים מומלצים: 

חשבתם שרכב חשמלי פוטר מטיפולים? תחשבו שוב! -  מאת: יואב ציפרוט מומחה
מה הסיבה לבעיות האיכות בעולם -  מאת: חנן מלין מומחה
מערכת יחסים רעילה- איך תזהו מניפולציות רגשיות ותתמודדו איתם  -  מאת: חגית לביא מומחה
לימודים במלחמה | איך ללמוד ולהישאר מרוכז בזמן מלחמה -  מאת: דניאל פאר מומחה
אימא אני מפחד' הדרכה להורים כיצד תוכלו לנווט את קשיי 'מצב המלחמה'? -  מאת: רזיאל פריגן פריגן מומחה
הדרך שבה AI (בינה מלאכותית) ממלאת את העולם בזבל דיגיטלי -  מאת: Michael - Micha Shafir מומחה
ספינת האהבה -  מאת: עומר וגנר מומחה
אומנות ברחבי העיר - זרז לשינוי, וטיפוח זהות תרבותית -  מאת: ירדן פרי מומחה
שיקום והעצמה באמצעות עשיה -  מאת: ילנה פיינשטיין מומחה
איך מורידים כולסטרול ללא תרופות -  מאת: קובי עזרא יעקב מומחה

מורנו'ס - שיווק באינטרנט

©2022 כל הזכויות שמורות

אודותינו
שאלות נפוצות
יצירת קשר
יתרונות לכותבי מאמרים
מדיניות פרטיות
עלינו בעיתונות
מאמרים חדשים

לכותבי מאמרים:
פתיחת חשבון חינם
כניסה למערכת
יתרונות לכותבי מאמרים
תנאי השירות
הנחיות עריכה
תנאי שימוש במאמרים



מאמרים בפייסבוק   מאמרים בטוויטר   מאמרים ביוטיוב