דף הבית  >> 
 >> 

הרשם  |  התחבר


על אזרחות פולנית ודרכון פולני 

מאת    [ 22/03/2010 ]

מילים במאמר: 990   [ נצפה 4262 פעמים ]

עם הצטרפותה של פולין לאיחוד האירופאי בשנת 2004 ,  גדלה ה"התעוררות" והעניין בקרב אנשים מהמוצא הפולני בהשגת דרכון פולני.אזרחות פולנית מקנה להם להתגורר, ללמוד, להיות בעלי רכוש עצמי ולהשיג תעסוקה במדינות האיחוד האירופאי.

כאזרח פולני , אתה יכול לחיות ולעבוד בכל אחת ממדינות האיחוד האירופאי וליהנות משירותי בריאות ציבוריים בחינם ומחינוך. כמו כן, אתה יכול להשיג גישה להלוואות ההשקעה המועדפות עליך, תוכניות תעסוקה , ואתה לא צריך לעמוד בתור בשדות תעופה.

אישור האזרחות הפולנית יכול להיות מרתיע, (אלה שניסו לעשות זאת בעצמם יוכלו להעיד בפניך!) בעוד שהחוק הכללי אומר שאם יש לך אבות פולנית, אז אתה כבר נחשב לאזרח בפולין, ישנם מספר של סיבות לכך שהאזרחות שלך נעלמה. זו הסיבה לכך שהממשלה בפולין מחייבת אותך לאשר את הזהות לפני שתוכל לקבל דרכון פולני.

האם אתה חושב שאישור האזרחות הפולנית הוא פשוט עניין של מגע עם ממשלת פולין? תחשוב שוב! אישור אזרחות פולנית יכול להיות מאתגר, מתסכל ויכול להארך זמן רב.

המפתח להצלחה הוא לבדוק אם אתה זכאי מלכתחילה, לאסוף את התיעוד הרלוונטי ולהגיש את זה בצורה הנכונה, למחלקה הנכונה בפולין. זה דורש את המחויבות שלך ושיתוף פעולה מלא אבל אם אתה משאיר את זה למומחים, התהליך תוך זמן מתסכל תביא למסקנה מוצלחת.

כמובן שהדרך הטובה ביותר לסיים את כל התהליך בהצלחה היא לשכור עורך דין פולני אמין אשר ינהל את כל התיק בפולין ויביא לאישור האזרחות הפולנית עבורך.

אזרחות פולנית ודרכון אירופאי - זכאות

איך תדע אם אתה זכאי ?

למרבה הצער, התשובה לשאלה זו אינה פשוטה בכלל. חקיקת האזרחות הפולנית מאוד ליברלית ונדיבה, גם זה מורכב למדי.  זו הסיבה שקביעת הזכאות היא חיונית ממש בתחילת התהליך כך בקשתך לא נגמרת בסירוב, תסכול ובזבוז זמן וכסף.

כמה גורמים שהממשלה הפולנית לוקחת בחשבון כוללים את שנת הלידה של האבות, הלאום של ההורה השני / סב, שירות צבאי זר, רכישת אזרחות זרה, גיל הגיוס של האב או סב של המבקש, מחזיק במשרה ציבורית אבל יותר מכל, תיעוד זמין שיוכיח שכל התשובות נכונות. במקרים מסוימים, בגלל החקיקה הפולנית, אחים מאותם הורים יכולים להיות או לא זכאים, בהתאם למין שלהם ושנת הלידה.

על המבקש לספק ראיות מספיקות והוכחה של אזרחות פולנית, ובדרך כלל, מסמכים נוספים שהונפקו על ידי ממשלת פולין, זה יגדיל את הסיכויים שלך לטובים יותר. מסמכים אחרים, כמו תעודות זהות בינלאומיות, כרטיסי מקלט, מסמכים תיעודיים של הצלב האדום ומסמכים ארכיוניים יוכלו גם לעזור.

החלק הבסיסי של התהליך הוא לאסוף מידע ואת כל המסמכים הזמינים, ולבדוק אם אתה זכאי.
חלק מהמשפחות ייתכן ויסרבו לחקור את עברם, כפי שרבים מהם נפגעי טראומה לכן חשוב להתייחס לסיפורים שלהם ולחיים שלהם בכבוד. לפעמים אנשים שרוצים לקבל אישור אזרחות פולנית אין להם מסמכים ישנים בפולנית, שנחוצים לנוהל התנהגות. משרדי עורכי דין מקצועיים יוכלו לעזור לכם לשחזר את המסמכים הללו, כמו ברוב המקרים המסמכים הללו קיימים איפשהו בארכיונים פולניים.

קבלת דרכון פולני הוא בעל 2 שלבים :

1. אישור אזרחות פולנית

קובץ המכיל מסמכים של משפחתך המוכיחים את המוצא שלך צריך להיות ביחד.
הכל צריך להיות מוכן בשפה הפולנית, לאחר מכן להגיש להערכה ע"י השלטונות בפולין.
רוב הבקשות מבוצעות תוך 12 חודשים מיום הבקשה, אם כי לעיתים זה יכול להמשך זמן רב יותר.
כמובן שעורך דין טוב יכול לזרז את זה ואתה לא צריך להכין משהו בפולנית – מכיוון שהכל יהיה מוכן עבורך! במקרה כזה ידע של השפה הפולנית לא נחוץ!

2. בקשה לקבלת דרכון פולני

כדי לקבל את הדרכון הפולני שלך, תצטרך את אישור האזרחות הפולנית שלך ואת תעודת הלידה הפולנית שלך (כן, אפילו אם לא נולדת בפולין!). לפעמים נחוצים יותר מסמכים (כגון תעודת נישואין כאשר המבקש הוא נשוי).

מה בדיוק נותנת אזרחות פולנית

עבודה

אזרחי פולין לפי סעיף. 39, פסקה. 1 של האמנה המכוננת של הקהילה האירופית נהנים מחופש התנועה של העובדים בין מדינות האיחוד האירופי. פירוש הדבר כי אזרחי פולין רשאים לעבוד במדינות אחרות של האיחוד באותם תנאים כמו אזרחי מדינות אלה וללא אפליה בצורה כל שהיא.

נכון שכמה מדינות הכניסו הוראות מעבר במטרה להתאים את שוקי העבודה והשאירו הגבלות מסוימות לזמן קצוב אבל במקרים הארוכים ביותר התקופה אינה עולה על 7 שנים מיום כניסתה של פולניה לאיחוד האירופי. משמעות הדבר כי בשנת 2011 הפולנים ייהנו מחופש התנועה המלא של העובדים בכל מדינות האיחוד האירופי.

בשנת 2009, הגבלות המעבר נמצאות בתוקף רק באוסטריה ובגרמניה.

לימודים

גיוס עבור האוניברסיטאות בכל מדינות האיחוד האירופי הינו אחיד עבור המועמדים מן המדינות החברות האחרות. סטודנטים פולנים נהנים מזכויות זהות לאלה של תלמידים ממדינות אחרות. באוניברסיטאות במדינות בהן הלימודים הם חינם, חלים אותם הכללים על אזרחי פולין. הפרטים הם אוניברסליים עבור אזרחי האיחוד ובכל זאת עשויים להיות שונים במדינות שונות. הדבר נובע ממדיניות החינוך המקומית. כל מקרה יש לבחון בנפרד בגלל (הדרישות לגבי ידיעת השפה או התנית קבלת מענק במגורים במקום בתקופה מסויימת).

רכישת מקרקעין

המחזיק ב אזרחות פולנית יכול לרכוש בחופשיות נדל"ן בפולין (זרים נתקלים בקשיים רבים בתחום זה). שים לב כי הזרים (או ליתר דיוק - אנשים מחוץ לאזור הכלכלי האירופי) נתקלים בקשיים לא רק בפולין אלא גם במדינות אחרות של האיחוד. בכניסתה לאיחוד האירופי, פולין נצלה את ההזדמנויות של תקופת המעבר והשאירה בתוקף כמה תקנות מגבילות (גם לאזרחי מדינות האיחוד האירופי) – ההגבלות הן לגבי בית שני, אדמות חקלאיות ויערות). בעלי אזרחות פולנית המעוניינים בהשבת רכושם רשאים לפנות בנוסף, במקרה הצורך, לבית המשפט בשטרסבורג).

מכאן שאזרחות פולנית מועילה מאוד לכל מי שרוצה להשקיע בפולין וגם עוזרת ברכישת נכסים לפי התנאים של אזרחי האיחוד האירופי במדינות בהן קיימות הגבלות לגבי זרים.

חופש תנועה וזכויות פוליטיות

אחת מחירויות היסוד המובטחת על ידי הסכמי הקמת הקהילה האירופית היה העיקרון של תנועה חופשית של אנשים. אזרחי האיחוד האירופי לא רק רשאים לעבוד אלא גם להתיישב, בתנאי שיש להם מספיק משאבים כספיים וכיסוי בביטוח בריאות במדינות אחרות באיחוד האירופי. מותר להם להשתתף בבחירות ארציות בהתאם לאזרחותם ובבחירות המקומיות במקום מגוריהם.

ביטחון

פולין, למרות החברות בנאט"ו ומדיניות בינלאומית פעילה, נחשבת למדינה שלווה שאזרחיה אינם חשופים להתקפות ארגוני הטרור. לרוב נסיעה עם דרכון פולני בטוחה יותר מאשר עם דרכון מארה"ב או ישראל.

שונות

עבור רבים, פולין היא מדינה של אבותיהם. הזיכרון הטמון בהיסטוריה משפחתית. אזרחות פולנית מבטיחה שמירת הקשר עם ארץ אבותיהם גם לדורות הבאים.

* למעט תחומים מסוימים הגבלות מעבר אשר הוכנסו בשנת 2004, ישארו בתוקף עד 7 שנים לכל היותר

Michal Wisniewski הינו יועץ משפטי לאתר CK and Partners Law Office




מאמרים חדשים מומלצים: 

חשבתם שרכב חשמלי פוטר מטיפולים? תחשבו שוב! -  מאת: יואב ציפרוט מומחה
מה הסיבה לבעיות האיכות בעולם -  מאת: חנן מלין מומחה
מערכת יחסים רעילה- איך תזהו מניפולציות רגשיות ותתמודדו איתם  -  מאת: חגית לביא מומחה
לימודים במלחמה | איך ללמוד ולהישאר מרוכז בזמן מלחמה -  מאת: דניאל פאר מומחה
אימא אני מפחד' הדרכה להורים כיצד תוכלו לנווט את קשיי 'מצב המלחמה'? -  מאת: רזיאל פריגן פריגן מומחה
הדרך שבה AI (בינה מלאכותית) ממלאת את העולם בזבל דיגיטלי -  מאת: Michael - Micha Shafir מומחה
ספינת האהבה -  מאת: עומר וגנר מומחה
אומנות ברחבי העיר - זרז לשינוי, וטיפוח זהות תרבותית -  מאת: ירדן פרי מומחה
שיקום והעצמה באמצעות עשיה -  מאת: ילנה פיינשטיין מומחה
איך מורידים כולסטרול ללא תרופות -  מאת: קובי עזרא יעקב מומחה

מורנו'ס - שיווק באינטרנט

©2022 כל הזכויות שמורות

אודותינו
שאלות נפוצות
יצירת קשר
יתרונות לכותבי מאמרים
מדיניות פרטיות
עלינו בעיתונות
מאמרים חדשים

לכותבי מאמרים:
פתיחת חשבון חינם
כניסה למערכת
יתרונות לכותבי מאמרים
תנאי השירות
הנחיות עריכה
תנאי שימוש במאמרים



מאמרים בפייסבוק   מאמרים בטוויטר   מאמרים ביוטיוב