דף הבית  >> 
 >> 

הרשם  |  התחבר


אקנה - פצעי בגרות 

מאת    [ 22/03/2010 ]

מילים במאמר: 560   [ נצפה 3290 פעמים ]

אקנה הינו בעיית עור נפוצה מאוד בגיל ההתבגרות. נערות סובלות מכך יותר מנערים. אקנה מתפתח מעליה בהפרשת הורמוני המין אשר גורמים להתפתחות מואצת בגדילה, במסת השריר, בגובה, בקול והתפתחות אברי המין, התחלת המחזור והווסת.

 

העלייה בהפרשת ההורמונים גורמת להפרשה מוגברת של סבום שהינו חומר שומני ששומר על גמישות העור. הפרשת היתר יוצרת סתימה בנקבוביות העור והתרבות חיידקים אשר גורמים לדלקת מקומית שהיא הפצעון. הפצעון נקרא אקנה. רמת הזיהום החיידקי תיקבע אם האקנה שטחי או עמוק.

 

מהו הטיפול המערבי ?

הטיפול הראשוני הינו אנטיביוטיקה נגד הזיהום החיידקי. שימוש ממושך באנטיביוטיקה גורם לפגיעה בפלורה הטבעית של המעיים, לפגיעה בעיכול ולהופעת קנדידה שגורמת לנפיחות בבטן, עצירות או שלשולים, גזים והפרשות ווגינאליות אצל נערות.

 

טיפול נוסף הוא בבנזואיל פראוקסיד (אוקסי). מדובר בתכשיר שאינו אנטיביוטי ומטפל באקנה קל. חסרונו: גורם ליובש בעור.

טיפול לאקנה עמוק הינו ברואוקוטן, אך תופעות הלוואי שלו קשות מאוד. הוא יכול לפגוע בכבד, לגרום לנשירת שיער ,גרד בעור ועליה בשומנים בדם.

 

מבט נפשי דרך הרפואה הסינית

גיל ההתבגרות קשור לשינוי והשתנות. זהו מעבר משלב הילדות ומתלות בהורים אשר קובעים את המסגרת לשלב הבגרות לעצמאות וללקיחת אחריות למסגרת שהאדם יוצר לעצמו. השינוי והמעבר יוצרים משבר  והעור, המסגרת של גופנו והקשר לסביבה מסמל זאת יותר מכל.

הרפואה סינית נותנת פתרון איכותי ואמין לאקנה. בעזרת דיקור, צמחי מרפא ושינוי התזונה ניתן לשפר את הסבל הפיזי והנפשי שנגרם לבני הנוער עקב השינויים והתמורות שהם חווים בגיל ההתבגרות ולעזור להם לשפר את הערכה העצמית אשר קשורה קשר הדוק למראה הפיזי, בגיל זה.

 

מבט גופני דרך הרפואה הסינית

בניית הגוף המואצת והפרשה מוגברת של הורמוני המין, יוצרים כתוצר לתהליך תנועה וחום. אם תביטו על בנין בבניה תראו כמות רבה של פועלים,מהנדסים,מנהלים וקבלני משנה. תראו כמה מכונות וכלים (דחפורים,משאיות,מנופים,מערבלי בטון וכו') נדרשים בכדי להקים אותו. כל האנרגיה הזו, כאשר היא מתנקזת במקום יוצרת התחממות ולחץ ששואף לנוע ולעלות. מסיבה זו סימפטום ידוע אצל תינוקות בצמיחת השיניים הינו חום גבוה.

בנערים ונערות החום הזה הינו החום המיני אשר יוצר שינוי נפשי והסתכלות על המין השונה כאחר.

 

מבט כולל דרך הרפואה הסינית

הלחץ והמשבר הנפשי עם החום הגופני של הבניה יוצרים תנועה חזקה ואש ששוברת את המסגרת והמוסכמות, הן פיזית ברמת העור והן נפשית ומנטאלית. יש בגיל זה התנערות מהסמכות, הכללים והחוקים.

 

כאשר הנער או הנערה אוכלים מזון שומני וחם (ג'אנק פוד), משול הדבר לשפיכת נפט למדורה בוערת וכך נוצת בגופם רעילות  בדיוק כמו שנזרוק פלסטיק למדורה שיגרום לעשן שחור ומסריח.

 

הטיפול הגופני

 

שינוי התזונה הינו מרכיב הכרחי בטיפול באקנה. אך חשוב לא להפוך את האוכל לסבל . יש לאכול פחות פיצות , בורקס, המבורגר, ממתקים, פיצוחים ולהוסיף לתזונה דגים זרעי דלעת,עדשים, ירקות ופירות טריים או מבושלים . רצוי לתת תוספים של אבץ, ביופלבנואידים וויטמיני  A,B3,C.

דיקור יטפל מצוין בסילוק הרעילות וויסות האש בכדי לחזק עימם את מערכת החיסון שתטפל בדלקת שנוצרה בעור.

 

הטיפול המנטאלי

פעילויות כגון אומנויות לחימה, נגינה,ריקוד ויוגה הינן דרכים מצוינות לתעל את כל האנרגיה למקום בונה ויצירתי אשר מצריך את הנערה לתרגל יצירת מסגרת אישית,משמעת עצמית ומעלה את הביטחון העצמי.

דיקור יעזור לנערה או לנער לקבל את ההשתנות ולחוות את המהפכה האישית בדרך פחות כואבת והרסנית.

 

סיכום

דיקור צמחי מרפא ושינוי תזונתי הם כלים פשוטים אך איכותיים שיכולים למנוע צער וסבל רב מהנער או הנערה המתבגרים. העור שלנו הוא האור שמאיר על הבעיות הפנימיות שלנו .אם תקשיבו לו הפתרון הנכון יבוא.

אהוד סברדליק LIC.AC מטפל מוסמך רפואה סינית בעל קליניקות רפואה משלימה בהוד השרון ובחדרה. טיפול ע"י דיקור סיני (אקופונקטורה), שיאצו וצמחי מרפא. לפרטים נוספים אתם מוזמנים  להיכנס לאתר דיקור סיני - www.dikursini.co.il  להזמנת טיפול אצל אהוד סברדליק - 050-8890126




מאמרים חדשים מומלצים: 

חשבתם שרכב חשמלי פוטר מטיפולים? תחשבו שוב! -  מאת: יואב ציפרוט מומחה
מה הסיבה לבעיות האיכות בעולם -  מאת: חנן מלין מומחה
מערכת יחסים רעילה- איך תזהו מניפולציות רגשיות ותתמודדו איתם  -  מאת: חגית לביא מומחה
לימודים במלחמה | איך ללמוד ולהישאר מרוכז בזמן מלחמה -  מאת: דניאל פאר מומחה
אימא אני מפחד' הדרכה להורים כיצד תוכלו לנווט את קשיי 'מצב המלחמה'? -  מאת: רזיאל פריגן פריגן מומחה
הדרך שבה AI (בינה מלאכותית) ממלאת את העולם בזבל דיגיטלי -  מאת: Michael - Micha Shafir מומחה
ספינת האהבה -  מאת: עומר וגנר מומחה
אומנות ברחבי העיר - זרז לשינוי, וטיפוח זהות תרבותית -  מאת: ירדן פרי מומחה
שיקום והעצמה באמצעות עשיה -  מאת: ילנה פיינשטיין מומחה
איך מורידים כולסטרול ללא תרופות -  מאת: קובי עזרא יעקב מומחה

מורנו'ס - שיווק באינטרנט

©2022 כל הזכויות שמורות

אודותינו
שאלות נפוצות
יצירת קשר
יתרונות לכותבי מאמרים
מדיניות פרטיות
עלינו בעיתונות
מאמרים חדשים

לכותבי מאמרים:
פתיחת חשבון חינם
כניסה למערכת
יתרונות לכותבי מאמרים
תנאי השירות
הנחיות עריכה
תנאי שימוש במאמרים



מאמרים בפייסבוק   מאמרים בטוויטר   מאמרים ביוטיוב