דף הבית  >> 
 >> 

הרשם  |  התחבר


מיגרנה ומדוע צריך לכבד את הכבד 

מאת    [ 22/03/2010 ]

מילים במאמר: 675   [ נצפה 2622 פעמים ]

מיגרנה היא מהמחלות הנפוצות ביותר בארצנו והאנשים שסובלים ממיגרנה סובלים סבל רב שפוגע בהם פיזית נפשית ולעיתים גם כלכלית (החסרת ימי עבודה רבים ותפקוד לקוי בעבודה) . רפואה סינית היא מפורצי הדרך במתן מענה טיפולי איכותי ויעיל בבעיה מטרידה זו.מענה שיכול לעזור הן לסימפטום המיידי של הכאב והן לבעיות שמסביבו. מהי מיגרנה ?

מיגרנה היא כאב ראש פועם, חזק והולם שנמשך בין ארבע לארבעים ושמונה שעות. הכאב מופיע בד"כ בחצי ראש (מקור השם מיגרנה היא במילה היוונית  hemi crania שפירושה חצי ראש ) בין התקף מיגרנה למשנהו האדם חופשי מסימפטומים.מיגרנות מתחילות בין גיל עשר עד שלושים ונשים סובלים מהן פי שלוש יותר מגברים.

מיגרנה הסימפטומים הנפוצים בתחילת ההתקף

במקרים רבים יש למיגרנה זמן מקדים לכאב הראש שנקרא prodrome שבו  האדם ירגיש הפרעות בראיה כמו שחור בעיניים,ראייה כפולה, איבוד ראיה בעין אחת, ניצוצות או אורות מבזיקים.

אצל חלק יש שינוי במצב הרוח כמו דיכאון,עצבנות, אי שקט. סימפטומים נוירולוגיים כמו חולשה או עקצוץ ביד ,רגל או בחצי גוף,סחרחורת,טיניטוס -רעשים באוזניים.

סימפטומים נוספים שיופיעו בתקופה המקדמית למיגרנה הם: איבוד התיאבון, הרגשת עודף אנרגיה,רצון למתוק,ישנוניות צימאון ועוד. סימפטומים אלו מופיעים 30-10 דקות לפני הופעת כאב הראש.

יתכן ויש לך מיגרנה  ולא תחוש באף אחד מהסימנים המקדימים

מיגרנה הסימפטומים בזמן התקף

כאב ראש מיגרני עשוי להיות מורגש בכל צד של הראש ולעיתים בכל הראש.בד"כ הכאב מלווה בבחילה או בהקאות ולעיתים מורגש קור בכפות הידיים והרגלים. רבים מהחולים סובלים מגירוי יתר של החושים ולכן מסתגרים בחדר חשוך ושקט. כאב הראש יכול להופיע לעיתים תכופות או להעלם לחודשים ואף לשנים.

מיגרנה טיפול ומניעה דרך הרפואה המערבית

מיגרנה מופיעה כתוצאה מהתכווצות והתרחבות כלי דם בראש ולרמות מוליך עצבי בשם סרטונין .אך אין לרפואה המערבית הסבר מדוע הבעיה נגרמת.

הטיפול המערבי הינו בתרופות נוגדות כאב ותרופות שמעלות רמות סרטונין .

מיגרנה לפי הרפואה הסינית

 

הכבד הוא האיבר הפנימי הגדול ביותר בגוף. תפקידו לפרק חומרים מסוכנים אשר באים מהמזון או שמיוצרים בגוף. את החומרים הרעילים הכבד מפרק ומפריש דרך כיס המרה אל הצואה או אל זרם הדם ומשם דרך הכליות עם השתן . הכבד משמש כמעיין פילטר לניקוי הדם. הוא מסנן את ומעביר את הדם הנקי עם רכיבי המזון המעובדים לשימוש הגוף. ברפואה הסינית הכבד נחשב כגנרל וראש הצבא שזוהי התייחסות דומה להתייחסות המערבית. הכבד נלחם באויבים שהם הרעלים בתוך הגוף וכן כרמטכ"ל הוא קובע את האסטרטגיה שלפיה אנו פועלים בחיים ואת סולם העדיפויות לקבלת החלטות בחיינו.

מה משתבש בכבד

הכבד הוא כמו המסננת שיש בכיור שתפקידה למנוע סתימה בצנרת.כאשר אנו שוטפים כלים הלכלוך נערם על המסננת ובכך נמנעת הסתימה בצנרת .כשיש עודף לכלוך שמצטבר המים אינם יכולים לצאת והכיור מתמלא במים מלוכלכים , זהו מצב שדומה למיגרנה עומס פיזי ונפשי של רעלים וגירויים גורם לכך שהכבד עמוס מדי ויש הצפה של רעלים שעולים לראש ויוצרים מיגרנה.לכן  הפיתרון האינסטינקטיבי של החולים במיגרנה הוא כניסה לחדר חשוך ושקט,בכך הם מנקים את המסננת וההצפה מתנקזת לאיטה עד לעומס הבא.

 

מיגרנה הטיפול בדיקור

דיקור גורם להפרשת אנדורפינים בגוף, אלו חומרים שמשככים כאבים. הדיקור יוריד את שכיחות הכאבים ועוצמתם. דיקור יכול לטפל במערכת העיכול ולהוריד את רמת הבחילות וההקאות. מלבד זאת לדיקור יכולת להביא את הגוף והנפש למקום רגוע שקט ומאוזן.

מיגרנה טיפול בצמחי מרפא

צמחי מרפא ינקו את הכבד וישפרו את תפקודו. כמו כן צמחים מסוימים מאזנים את רמות הורמוני המין בנשים וע"י כך מונעות מיגרנות אשר קשורות לזמן הווסת במחזור האישה.

מיגרנה טיפול בשיאצו

מגע חם ומקצועי ירפה את השרירים ויאפשר זרימת דם טובה לראש ולגפיים.

 מיגרנה טיפול בתזונה

חשיבות השינוי בתזונה היא מכרעת במניעת מיגרנה.הימנעות מיין ,גבינה צהובה, שוקולד שהם מזונות שנמצא שמגבירים את שכיחות הופעת המיגרנה ובניית תפריט שיעזור לתפקוד הכבד וכיס המרה . כאשר התפריט נבנה ביחד איתך בהתאם ליכולותיך ואורח חייך.

מיגרנה ואורך חיים

כדי לטפל במיגרנה אין צורך לעבור לגור במנזר מרוחק בהרי ההימלאיה לאכול רק אוכל אורגני ולשתות רק מי מעיין זכים. אך נחוץ לעשות שדרוג לחייך שיוריד מעומס הגירויים ויעלו את יכולת הרגיעה והשלווה לאורך היום. שינוי שבא מרצון חופשי מהבנה והנאה הינו שינוי שיימשך לאורך זמן ולכן  נמצא ביחד את השינוי המיוחל.

סיכום

מיגרנה וכאבי ראש אינם גזירה משמיים . דרך טיפול נכון ומקצועי ברפואה סינית ניתן בתוך פרק זמן קצר להוריד

אהוד סברדליק LIC.AC מטפל מוסמך רפואה סינית בעל קליניקות רפואה משלימה בהוד השרון ובחדרה. טיפול ע"י דיקור סיני (אקופונקטורה), שיאצו וצמחי מרפא. לפרטים נוספים אתם מוזמנים  להיכנס לאתר דיקור סיני - www.dikursini.co.il  להזמנת טיפול אצל אהוד סברדליק - 050-8890126




מאמרים חדשים מומלצים: 

חשבתם שרכב חשמלי פוטר מטיפולים? תחשבו שוב! -  מאת: יואב ציפרוט מומחה
מה הסיבה לבעיות האיכות בעולם -  מאת: חנן מלין מומחה
מערכת יחסים רעילה- איך תזהו מניפולציות רגשיות ותתמודדו איתם  -  מאת: חגית לביא מומחה
לימודים במלחמה | איך ללמוד ולהישאר מרוכז בזמן מלחמה -  מאת: דניאל פאר מומחה
אימא אני מפחד' הדרכה להורים כיצד תוכלו לנווט את קשיי 'מצב המלחמה'? -  מאת: רזיאל פריגן פריגן מומחה
הדרך שבה AI (בינה מלאכותית) ממלאת את העולם בזבל דיגיטלי -  מאת: Michael - Micha Shafir מומחה
ספינת האהבה -  מאת: עומר וגנר מומחה
אומנות ברחבי העיר - זרז לשינוי, וטיפוח זהות תרבותית -  מאת: ירדן פרי מומחה
שיקום והעצמה באמצעות עשיה -  מאת: ילנה פיינשטיין מומחה
איך מורידים כולסטרול ללא תרופות -  מאת: קובי עזרא יעקב מומחה

מורנו'ס - שיווק באינטרנט

©2022 כל הזכויות שמורות

אודותינו
שאלות נפוצות
יצירת קשר
יתרונות לכותבי מאמרים
מדיניות פרטיות
עלינו בעיתונות
מאמרים חדשים

לכותבי מאמרים:
פתיחת חשבון חינם
כניסה למערכת
יתרונות לכותבי מאמרים
תנאי השירות
הנחיות עריכה
תנאי שימוש במאמרים



מאמרים בפייסבוק   מאמרים בטוויטר   מאמרים ביוטיוב