דף הבית  >> 
 >> 

הרשם  |  התחבר


מה חשוב לדעת אודות חסכון פנסיוני 

מאת    [ 21/03/2010 ]

מילים במאמר: 581   [ נצפה 2282 פעמים ]

חירות נפשית, פיזית וכלכלית לעת זקנה חשובה לכולם, אנשים נמנעים מתלות באחרים ובילדיהם במיוחד בהיבט הכלכלי משום שלפחות בתחום זה ניתנת להם האפשרות להיות עצמאיים אם באספקטים האחרים לא ניתן להם.

חסכון פנסיוני נועד למטרת ערובה לעצמאות וחירות כלכלית לעת זקנה, לפעמים כאשר אין חירות פיזית משום בעיות בריאות למיניהן חירות כלכלית זו מהווה סלע יציב בחיי אנשים.

 

תתפלאו לגלות כי רוב האנשים לא יודעים איזו קרן פנסיה יש להם ובעולם בו השינויים הפיננסיים מתבצעים בתדירות גבוהה יש חשיבות עליונה לבדיקת התאמת התוכנית לצרכים הנוכחיים ולצרכים העתידיים.

 

אז מתי מומלץ לבצע בדיקה כזו -

אם יש שינויים משפחתיים או אישיים, אם יש מעבר בין מקומות עבודה, אם רמת ההכנסה השתנתה, אם יש שינוי בתחום הפנסיוני או ברפורמות המס, אם עצמאי הפך לשכיר ובגדול – מומלץ לערוך בדיקה תקופתית, בין 3 ל-5 שנים בממוצע

 

כיום יש מסלולים רבים של מסלולי חסכון פנסיוני ובאופן המעשי ההגדרה הרחבה הזו כוללת סוגים רבים של תוכניות חיסכון החל בשילובים פנסיונים בין פוליסת ביטוח מנהלים, קופת גמל, ביטוחיי חיים וקרן פנסיה ועד פיזור ההשקעות בארץ ובחו"ל וחיסכון במסגרות של פיקדונות בעלי ריבית מובטחת מול השקעות אלטרנטיביות, מסורתיות או ספקולטיביות. במסגרת החיסכון הפנסיוני ניתן להוסיף מרכיבי ביטוח של מוות ושארים , אובדן כושר עבודה  , המדינה מעודדת מאוד רכישת חסכון פנסיוני ולכן חלות עליו הטבות מס רבות שאינן חלות על אפיקי חיסכון אחרים.

 

קחו לדוגמא את ש', במשך כל חייה הבוגרים הייתה לה חנות בגדים מצליחה, היא קנתה בית ומכונית, פינקה את הנכדים שלה אך לא חשבה על חסכון פנסיוני. הגיע יומה לצאת לפנסיה והיא מצאה עצמה ללא הכנסות, היא לא הפרישה סכומים לקופות חסכון כל שהן והיא נותרה ללא קצבה חודשית שתקיים אותה. בסופו של דבר נאלצה למכור את ביתה ולהתגורר בשכירות למשך שארית חייה כשהיא לא מותירה אחריה שום נכס לירושת ילדיה כמו שתמיד קיוותה. אם הייתה מתייעצת בזמן עם יועץ פנסיוני הייתה מתאימה לעצמה חסכון פנסיוני שעליו יכלה להתקיים ללא הצורך למכור את ביתה.

 

 שכירים – איך תדעו מתי אתם זכאים לחסכון פנסיוני מטעם העבודה ?

עובד שלו אין ביטוח פנסיוני ממקום עבודה קודם זכאי לחיסכון פנסיוני בתום 6 חודשי עבודה מתחילת עבודתו והחיסכון חל מתחילת עבודתו. כמו כן אדם שהצטרף לעבודה חדשה והוא מחזיק בהסדר פנסיוני ממקום עבודתו הקודם החל מיום עבודתו הראשון.

 

החלטתם שאתם מעוניינים ב חסכון פנסיוני, עם מי עליהם להיוועץ ?

יש להבדיל בין תחום חסכון פנסיוני לתחום הפיננסים או המס, לתחום זה יש לשכור שירותיו של בעל מקצוע ובמקרה זה הוא יועץ פנסיוני שיבדוק יחד אתכם האם הפנסיה שלכם מותאמת לכם, האם מומלץ לשנותה או להחליפה, להגדילה או להקטינה וכדומה.

 

מירב פנסיה, רק מי שאובייקטיבי, בעדך כי ייעוץ פנסיוני זה למען העתיד שלך. פנה אלינו לשיחת ייעוץ avi@mpc.co.il 09-7463383     http://mpc.co.iL




מאמרים חדשים מומלצים: 

חשבתם שרכב חשמלי פוטר מטיפולים? תחשבו שוב! -  מאת: יואב ציפרוט מומחה
מה הסיבה לבעיות האיכות בעולם -  מאת: חנן מלין מומחה
מערכת יחסים רעילה- איך תזהו מניפולציות רגשיות ותתמודדו איתם  -  מאת: חגית לביא מומחה
לימודים במלחמה | איך ללמוד ולהישאר מרוכז בזמן מלחמה -  מאת: דניאל פאר מומחה
אימא אני מפחד' הדרכה להורים כיצד תוכלו לנווט את קשיי 'מצב המלחמה'? -  מאת: רזיאל פריגן פריגן מומחה
הדרך שבה AI (בינה מלאכותית) ממלאת את העולם בזבל דיגיטלי -  מאת: Michael - Micha Shafir מומחה
ספינת האהבה -  מאת: עומר וגנר מומחה
אומנות ברחבי העיר - זרז לשינוי, וטיפוח זהות תרבותית -  מאת: ירדן פרי מומחה
שיקום והעצמה באמצעות עשיה -  מאת: ילנה פיינשטיין מומחה
איך מורידים כולסטרול ללא תרופות -  מאת: קובי עזרא יעקב מומחה

מורנו'ס - שיווק באינטרנט

©2022 כל הזכויות שמורות

אודותינו
שאלות נפוצות
יצירת קשר
יתרונות לכותבי מאמרים
מדיניות פרטיות
עלינו בעיתונות
מאמרים חדשים

לכותבי מאמרים:
פתיחת חשבון חינם
כניסה למערכת
יתרונות לכותבי מאמרים
תנאי השירות
הנחיות עריכה
תנאי שימוש במאמרים



מאמרים בפייסבוק   מאמרים בטוויטר   מאמרים ביוטיוב