דף הבית  >> 
 >> 

הרשם  |  התחבר


לידה מתוך בחירה 

מאת    [ 18/03/2010 ]

מילים במאמר: 792   [ נצפה 2152 פעמים ]

ללדת מתוך בחירה – בחירת סוג הלידה

הלידה הינה אחת החוויות המשמעותיות והמרגשות ביותר שאישה חווה בחייה, לאחר תהליך של ציפייה והתרגשות מגיע הרגע המיוחל והבלתי צפוי, כאשר הדבר היחיד הידוע הינו ,כי אין לידה אחת דומה לקודמתה. נשים ילדו מאז ומעולם, לפני המצאת בית החולים והאפידורל. בעבר, כאשר אישה עמדה ללדת לא עמדו בפניה אפשרויות בחירה, ההכנה ללידה עברה מאמא לבת, לא היו משככי כאבים עם התקרב הצירים, המיילדת מהכפר הגיעה לבית היולדת והלידה התרחשה בסביבה הטבעית של האישה. לרוב, הנשים כבר הכירו את המיילדת ופגשו במראות וקולות הלידה בסביבתן וידעו למה לצפות במהלך הלידה.

 האם אנו מתייחסות אל הלידה כדבר מפחיד, או כחוויה מעצימה וכזכות הניתנה לנו לחוות אותה?

כיום, דעת רוב הנשים בנוגע לתהליך הלידה, מגובש מסיפורי לידה של חברים, מהתקשורת, סרטים. התחושה הינה, כי זהו רגע בלתי צפוי של איבוד שליטה מחד, אך  מאידך, בידי כל אישה האפשרות לבחור את סוג הלידה, חדר הלידה , הליווי במהלך ההריון ובלידה. דבר המקנה לה שליטה, גם אם חלקית, בתהליך אותו תחווה. בשל אפשרויות הבחירה, שאלה העולה בקרב נשים לקראת לידה, היא כיצד לבצע את הלידה. האם תהיה זו לידה עם אילחוש אפידורלי? לידה טבעית? או ניתוח קיסרי?במקביל לאפשרויות הלידה, בתי החולים תומכים בסוגי לידות שונות ומתאימים את חדר הלידה לסוג הלידה ולתוכנית הלידה של היולדת, כך שניתנת לאישה האפשרות לבחור את מקום הלידה בו  תקבל את התנאים שיתמכו בסוג הלידה שבחרה. (קיימים חדרי לידה רגילים, חדרים מיוחדים ללידה טבעית, מיילדת פרטית, דולה).

לקראת לידה ראשונה קשה לצפות איך תראה הלידה שנחווה. זה אפילו לא פשוט לחשוב איך אנחנו רוצים שהלידה תיראה. לחלקנו ברור שאנחנו מעוניינות בלידה טבעית, אחרות מתכננות על קבלת אפידורל - אך באפשרותך לבחור עוד במהלך ההריון אם להתייחס אל הלידה כאל קושי או כאתגר, האם הצירים הינם מאיימים או שהינם כאב המקדם את הלידה?

בעזרת חשיבה והכנה פיזית ונפשית טובה תוכל האישה להעלות את הסיכוי לחוות חווית לידה מעצמיה.בה תהיה לה הזכות לבחור את סוג הלידה מתוך מודעות מלאה ולגייס את הכלים להתמודד עם הכאב הפחדים והחששות המתלווים ללידה.

 הצעדים לחוויית לידה מעצימה :

 1. הצעד הראשון הינו תהליך של חשיבה –בו תאפשרי לעצמך לדמיין את סוג הלידה האידיאלי עבורך:איך אני רוצה להיות בתהליך הלידה, מי אני רוצה להיות שם?האם אני בוחרת להתייחס אל התהליך כאל קושי, להתרכז בכאב, או להתייחס אל הלידה כאל חוויה מעצימה (הדגש הינו עבורך ולנטרל את דפוסי החשיבה שמנהלים אותך בדרך כלל כמו: כולן... אני לא.. חייבים... צריך... ).

 2. בדקי מהם הערכים שלך (הומור, אמונה, טבעיות, נתינה, יצירתיות, נחישות, אותנטיות וכו) ומהם סדרי העדיפות בחייך, ככל שתחיי בהלימה גדולה יותר בין הערכים שלך לבין ההתנהגות שלך, כך תהיה לך שביעות רצון גדולה יותר בחיים בכלל ובתהליך הלידה בפרט.

 3. בדקי מה יכול לעזור לך להתמודד עם החששות מהלא נודע. אספי מידע על אפשרויות הלידה, תומכי הלידה, חדרי הלידה המוצעים, למידת תהליכי הלידה. ערכי סיור בחדרי לידה, קראי ספרות מקצועית בנושא.

4. בדקי את האמונות, החלומות הפחדים והחששות שלך - ממה אני חוששת? ומה האפשרויות הפעולה שהינן במעגל ההשפעה שלך- קבלי את החששות והפחדים באהבה אך אל תפעלי מתוכן.

5. בררי איפה היכולות והכוחות שלך - מהם מקומות בעבר בהם התמודדת בהצלחה
עם אתגרים?

6. בדקי איזו משמעות ופרשנות אישית, את יכולה לתת לעובדות - החליפי את הפרשנות השלילית לכאב למשהו חיובי ורצוי . אפשרות להשתמש בעולם הדימויים. לדוגמא תדמייני את הציר כגל שאת גולשת עליו או כל דימוי אחר שתתחברי אליו שיעזור לך לעבור ולהתמודד עם הכאב.

7. בחרי מנטור אישי – אם זו חברה נאמנה, אימא או גורם מקצועי, דוגמאת מאמנת אישית- אשר תלווה אותך בדרך, תיתן לך השראה, מוטיבציה ותשקף לך את החוזקות והיכולות שלך.

8. בחרי את המלווים שלך בלידה המאמינים בדרך שבחרת ללדת – חשבי מי את באמת רוצה שיהיה איתך בחדר לידה שיחזק אותך ויאמין בך וביכולות שלך.
זכרי, שזוהי חוויה משמעותית מאד עבורך האישה וזכותך לבחור את הנוכחים בלידה.

9. קחי אחריות - אל תאפשרי לפחד לנהל אותך, אם את בוחרת בלידה טבעית תאמיני בעצמך ובגופך וזכרי שתמיד יש את האפשרות לקחת אפידורל, אל תאפשרי לפחד למנוע ממך לקחת שירותים תומכים בלידה טבעית מהחשש שזה לא יצליח ומקולות שמחלישים אותך, הקשיבי לקולות שמחזקים אותך.

10. תחווי הצלחה – גם אם ציפית ורצית ללדת באופן מסויים ובפועל הלידה בוצעה בדרך אחרת, בין אם זה מבחירתך או בין אם מנסיבות התפתחות הלידה. אל תהיי שיפוטית כלפי עצמך.

 כל אישה יכולה לחוות את הלידה כחוויה מעצימה בדרך המתאימה לה. על כל אחת ללכת אחר תחושותיה ורצונותיה. נשים שבוחרות לקחת אפידורל בלידה, כדי להקל על עצמן ולהימנע מכאבים,  זו הדרך הטובה בשבילן. נשים הבוחרות ללדת לידה טבעית זוהי הדרך הטובה עבורן. אין בחירה נכונה או לא נכונה . כל אחת פועלת על פי האמונות והערכים שלה. לכל אחת הלידה מהווה חוויה פרטית וייחודית לה  והעיקר השלום לאם ולתינוק.

 

 

רחלי אורבך, מאמנת אישית ועסקית לאמהות ולנשים לאחר לידה. בעלת MB, מאמנת מוסמכת - מכון אדלר


 


 


 




מאמרים חדשים מומלצים: 

חשבתם שרכב חשמלי פוטר מטיפולים? תחשבו שוב! -  מאת: יואב ציפרוט מומחה
מה הסיבה לבעיות האיכות בעולם -  מאת: חנן מלין מומחה
מערכת יחסים רעילה- איך תזהו מניפולציות רגשיות ותתמודדו איתם  -  מאת: חגית לביא מומחה
לימודים במלחמה | איך ללמוד ולהישאר מרוכז בזמן מלחמה -  מאת: דניאל פאר מומחה
אימא אני מפחד' הדרכה להורים כיצד תוכלו לנווט את קשיי 'מצב המלחמה'? -  מאת: רזיאל פריגן פריגן מומחה
הדרך שבה AI (בינה מלאכותית) ממלאת את העולם בזבל דיגיטלי -  מאת: Michael - Micha Shafir מומחה
ספינת האהבה -  מאת: עומר וגנר מומחה
אומנות ברחבי העיר - זרז לשינוי, וטיפוח זהות תרבותית -  מאת: ירדן פרי מומחה
שיקום והעצמה באמצעות עשיה -  מאת: ילנה פיינשטיין מומחה
איך מורידים כולסטרול ללא תרופות -  מאת: קובי עזרא יעקב מומחה

מורנו'ס - שיווק באינטרנט

©2022 כל הזכויות שמורות

אודותינו
שאלות נפוצות
יצירת קשר
יתרונות לכותבי מאמרים
מדיניות פרטיות
עלינו בעיתונות
מאמרים חדשים

לכותבי מאמרים:
פתיחת חשבון חינם
כניסה למערכת
יתרונות לכותבי מאמרים
תנאי השירות
הנחיות עריכה
תנאי שימוש במאמרים



מאמרים בפייסבוק   מאמרים בטוויטר   מאמרים ביוטיוב