דף הבית  >> 
 >> 

הרשם  |  התחבר


איך לבחור מקרר איכותי 

מאת    [ 18/03/2010 ]

מילים במאמר: 1291   [ נצפה 7552 פעמים ]

 

מן הטבע ועד לצלחת, האוכל שאנו אוכלים עובר אין ספור תחנות שנועדו לשבח ולשמר אותו, על מנת שנרגיש את הטעם הכי מושלם שרק אפשר, בכל ביס שניקח. אחת מהתחנות החשובות ביותר הנה זו האחראית על בריאות המזון ונמצאת בבית של כל אחד – המקרר. מה שהתחיל כארגז מגושם עם גוש קרח הפך עם השנים לטכנולוגיה מתקדמת ולאיכות חיים של ממש. אז אם אתם רעבים להתקדם בחיים ורוצים לאכול בריא וטוב יותר על הדרך, סימן שהגעתם למדריך המתאים. מיד תוכלו לדעת איזה מקרר יראה מושלם אצלכם במטבח.

מאת: מיכאל בר פיטארו.

קיימים חמישה סוגים של מקררים: מקרר עם מקפיא עליון, מקפיא תחתון, מקררי סייד ביי סייד, מקררי 3 דלתות ו- 4 דלתות. נתחיל בסקירה קצרה של ההבדלים ביניהם.

מקפיא עליון
המקרר הפופולארי והנפוץ ביותר. מקרר בעלות נמוכה המגיע עם מדפים רחבים ומגוון אפשרויות לעיצוב המדפים בחלל הפנימי. לרוב בעל קיבולת מרבית של 650 ליטר.

מקפיא תחתון
לרוב מקרר עם קיבולת מרבית של מעל ל- 700 ליטר ובעל תא הקפאה גדול ונוח לגישה. וודאו במפרט שיש מדפים מודולאריים המאפשרים לארגן את המוצרים בהתאם לצרכים האישיים.

סייד ביי סייד
נקרא באנגלית Side by Side או בקיצור SBS. במקרר זה קיימות שתי דלתות כשבצד אחד המקפיא ובצד השני תא הקירור. המדפים צרים וארוכים מה שאומר שלעיתים יהיה עליכם להכניס את היד עמוק לתוך המקרר כדי להגיע למוצר מסוים.

מקרר בעל 3 דלתות
מקרר שבחלקו העליון שתי דלתות של תא קירור ובחלקו התחתון מקפיא הבנוי בדרך כלל כמגירה. מקרר זה נחלק לשני סוגים. באחד, החלק העליון מחולק לשתי דלתות עם מחיצה ביניהם. בשני, החלק העליון מחולק לשתי דלתות ללא מחיצה. במקררים מהסוג השני חלל המקרר גדול יותר והגישה לכל שטח מאוד נוחה.

מקרר בעל 4 דלתות
מקרר העונה על צרכי הגודל והעיצוב במטבח המודרני. בגרסתו הקלאסית שני תאים גדולים של קירור והקפאה ללא מחיצה, אליהם ניתן לגשת באמצעות 4 דלתות. לעומת זאת, בגרסתו המתקדמת התאים מפוצלים וישנו פאנל דיגיטלי המאפשר לשלוט על הטמפרטורה של כל דלת ובכך לקבוע כמה מהתאים יהיו לקירור וכמה להקפאה.

מהם הדברים החשובים ביותר במקרר

קיבולת
הדבר החשוב ביותר שמשפיע ישירות על ההנאה שלנו מהמקרר הוא הנפח. בדרך כלל מקרר בנפח של 500 עד 600 ליטר מתאים בהחלט למשפחה ישראלית ממוצעת. נפח גדול מהממוצע יהיה חוויה בפני עצמה אך זכרו שמקרר כזה צורך גם לא מעט חשמל. נפח קטן מהממוצע יכול להראות מרשים מבחינה עיצובית אך לא הכי פרקטי ביכולת האחסון. בקיצור, הכל תלוי בתנאי השטח במטבח ובחוויית האוכל שאתם מחפשים. שימו לב כי נפח האחסון בברוטו אינו השטח האמיתי לאחסון אלא רק זה של הנטו.

גודל המקרר
שיהיה זה המקרר היפה בעולם, אם הוא לא נכנס דרך דלת הכניסה או שאינו יכול להגיע למקומו המיועד במטבח לא עשיתם בזה כלום. לכן מומלץ מבעוד מועד לוודא מהו המסלול שעל המקרר לעבור עד למטבח, האם ישנם בדרך מקומות צרים וכיו"ב. השוו בין מידות הרוחב, האורך והעומק של המקרר לזה של המקום בו אתם מתכננים להציבו. ולסיום, אל תשכחו להשאיר מרווח של עד 15 ס"מ מאחור לצרכי אוורור ועד 5 ס"מ בצדדים על מנת שיהיה די מקום לפתוח את הדלת בזווית המקסימאלית.

מדפים
תצורת המדפים במקרר וניידותם מצביעה על חברה המשקיעה בהנדסת אנוש מתקדמת וחושבת קודם כל על נוחות השימוש שלכם. לכן חפשו את המקרר שמדפיו עונים לפחות על שלוש תכונות מהרשימה הנ"ל:
מדפי המקרר מודולאריים על מנת שניתן יהיה להגדיל ולהקטין את החלל הפנימי לפי בחירה.
המדפים עשויים מזכוכית מחוסמת ועמידים בפני משקלים גדולים או נפילות לרצפה (יכול לקרות לכל אחד).
המדפים יציבים במקומם והדפנות מוגבהות למניעת גלישת נוזלים.
מדפי הדלת מחולקים לתאים קבועים או במקרה הטוב יותר בעלי פאנלים מתכווננים הניתנים להזזה לאורך המדף.

המראה האסתטי
מקרר צריך להיות יפה, למשוך את העין, לעורר תיאבון ולהצדיק כל שקל שהוציאו עליו. קיימים מקררים בשלל צבעים וציפויים היכולים להתאים לכל עיצוב שתבחרו במטבח. כמו כן ניתן לרכוש מקרר בילט – אין מלא שבו המקרר נכנס לתוך ארון ויוצר מראה נקי, אחיד ויוקרתי. לחלופין ניתן לבחור בבילט – אין חצי אינטגראלי שבו מצפים את המקרר בחומר התואם את ארונות המטבח אבל המקרר בולט החוצה. הרעיון הוא שבין אם יהיה זה מקרר נירוסטה בעל מראה עשיר ומקצועי, מקרר שקוף עם תאורה אולטרא סגולה או מקרר בילט – אין, בסופו של דבר אנו רוכשים חוויות והנאות שעושות לנו טוב – אז הרשו לעצמכם להתפרע.

שיטות קירור והקפאה
במקררים מהדור הישן גוף הקירור היה ממוקם בדופן הפנימית של המקרר דבר שהביא להיווצרות קרח והצרת חלל תא ההקפאה. לאחר מכן החלה תקופת הביניים שבה בלטה שיטת ההפשרה De Frost, כלומר הפשרה חצי אוטומטית שאומנם הקלה על המצב, אך עדיין לא הצליחה למנוע את היווצרות הקרח בדפנות. אלא שאז הופיעו מקררי הדור החדש המבוססים על שיטת ה – No Frost שבישרה על סוף עידן הקרח בדפנות תא ההקפאה. בשיטה זו הקרח נוצר על גבי הסוללה מחוץ למקרר ובתהליך אוטומטי של חימום הסוללה הקרח נמס.

אחסון קור מבוקר
על מנת לשמור על איכות המזון שנכנס למקרר בצורה האופטימאלית ביותר צריך קודם להבין שכל מוצר זקוק לטמפרטורה אחרת. זו הסיבה שבמרבית המקררים החדישים קיימות מגירות אחסון בעלות בקרי טמפרטורה ולחות שונים. לדוגמא, אם נכניס סטייקים ובשר מחלקים משובחים למקפיא, הטמפרטורה הנמוכה תגרום לבשר לאבד מטעמו ותהפוך אותו לצמיגי וקשה ללעיסה. לעומת זאת, הטמפרטורה האידיאלית לשמירת טריותם של סטייקים ובשר משובח הנה אפס מעלות. על כן אם אתם מאוהבי הבשר חפשו מקרר בעל מגירת אפס מעלות. בצורה דומה קיימות מגירות ייעודיות בתא הקירור. למשל, מגירת ירקות ופירות עם ווסת לחות תשמור על טריותם למשך זמן ממושך יותר מאשר מקררים ללא ווסת לחות. זוהי גם מטרתם של המגירה לאחסון מוצרי חלב והמגירה לאחסון מזון מבושל. חשוב לומר כי לא בכל המקררים יש אותן אך הן משפרות את איכות המזון וכדאי לקחת זאת בחשבון.

פיזור קור אחיד
פיזור הקור האחיד הנו אופציה לכל מי שאינו חפץ בהפרשי טמפרטורה באזורים שונים של המקרר. יש המכנים זאת כ – Multi Air Flow , Surround Air Flow, וכדומה, אך המשמעות של כולם זהה, מדובר על פיזור אוויר קר ויבש בטמפרטורה אחידה בכל חלקי המקרר. כך ניתן לקרר את תכולת המקרר מהר יותר ולמנוע היווצרות לחות במוצרי המזון עקב פתיחות מרובות של דלת המקרר.

בקר טמפרטורה דיגיטלי
צג דיגיטלי (LCD) לבקרה על פעילויות המקרר והפעלת פונקציות הקירור השונות. תכונה זו קיימת לרוב במקררים החדישים ביותר. שליטה על טמפרטורות משתנות במקרר משפיעה לא רק על איכות המזון אלא אף תורמת לצריכת חשמל חסכונית.

תא קירור מהיר
תא בטמפרטורה נמוכה במיוחד המיועד לקירור מהיר של מוצרי מזון ומשקאות.

צריכת חשמל
המקררים כיום לא רק מתקדמים יותר מבעבר אלא אף חסכוניים יותר בצריכת החשמל. על מנת לבדוק כמה חסכוני המקרר בצריכת החשמל יש לבדוק את דירוג האנרגיה המצוין באותיות לטיניות מ – A עד G. כאשר A הנה הדרגה החסכונית ביותר ו – G הדרגה הפחות חסכונית מכולם.

מידת הרעש
מקרר לא חייב לעשות רעש כדי שנדע שהוא עובד. במרבית המקררים אומנם קיימת מידת רעש סבירה אך זו בהחלט נסבלת. לעומת זאת, אם אתם מאוהבי השקט והאווירה השלווה בבית, בדקו במפרט אם קיים הנתון ואם כן וודאו שמידת הרעש שלו תהיה עד 30 דציבלים. בדגמים מסוימים ניתן אף לתכנן הפעלה שקטה בפרקי זמן קצובים כמו בלילה.

תוספות מדליקות

מיני בר חיצוני:
תא אחסון חיצוני המאפשר גישה למשקאות שאוהבים מבלי לפתוח את דלת המקרר.

קיוסק למים וקרח:
התקן הנמצא בחזית המקרר (בדרך כלל SBS) ומאפשר ליהנות ממים מסוננים וקרים, קוביות קרח או קרח כתוש.

מעמד לבקבוקי יין:
מתקן המאפשר לאחסן בקבוקי יין בשכיבה בצורה יעילה ונוחה לשימוש.

מייצר קוביות קרח חצי אוטומטי:
מתקן לייצור מהיר של קוביות קרח. משלב בתוכו מגש לקוביות ומגירת אחסון.

מנגנוני Super frz + Super ref:
מנגנונים המבוססים על טכנולוגיה מתקדמת שנועדו להקפאה או קירור מהיר של המזון.

תאורה פנימית אולטרא סגולה:
נראה מדליק ונועד בעיקר לשימוש בלילה על מנת לחסוך בחשמל.

הרשו לעצמכם ליהנות - זה סוד החיים הטובים




מאמרים חדשים מומלצים: 

חשבתם שרכב חשמלי פוטר מטיפולים? תחשבו שוב! -  מאת: יואב ציפרוט מומחה
מה הסיבה לבעיות האיכות בעולם -  מאת: חנן מלין מומחה
מערכת יחסים רעילה- איך תזהו מניפולציות רגשיות ותתמודדו איתם  -  מאת: חגית לביא מומחה
לימודים במלחמה | איך ללמוד ולהישאר מרוכז בזמן מלחמה -  מאת: דניאל פאר מומחה
אימא אני מפחד' הדרכה להורים כיצד תוכלו לנווט את קשיי 'מצב המלחמה'? -  מאת: רזיאל פריגן פריגן מומחה
הדרך שבה AI (בינה מלאכותית) ממלאת את העולם בזבל דיגיטלי -  מאת: Michael - Micha Shafir מומחה
ספינת האהבה -  מאת: עומר וגנר מומחה
אומנות ברחבי העיר - זרז לשינוי, וטיפוח זהות תרבותית -  מאת: ירדן פרי מומחה
שיקום והעצמה באמצעות עשיה -  מאת: ילנה פיינשטיין מומחה
איך מורידים כולסטרול ללא תרופות -  מאת: קובי עזרא יעקב מומחה

מורנו'ס - שיווק באינטרנט

©2022 כל הזכויות שמורות

אודותינו
שאלות נפוצות
יצירת קשר
יתרונות לכותבי מאמרים
מדיניות פרטיות
עלינו בעיתונות
מאמרים חדשים

לכותבי מאמרים:
פתיחת חשבון חינם
כניסה למערכת
יתרונות לכותבי מאמרים
תנאי השירות
הנחיות עריכה
תנאי שימוש במאמרים



מאמרים בפייסבוק   מאמרים בטוויטר   מאמרים ביוטיוב