דף הבית  >> 
 >> 

הרשם  |  התחבר


צחוק הומור ושמחת חיים 

מאת    [ 17/03/2010 ]

מילים במאמר: 404   [ נצפה 4754 פעמים ]

צחוק הומור ושמחת חיים

הבריאות הפיזית והנפשית שלנו, כמו גם המראה של העור שלנו מושפעים ללא ספק מרמת הלחץ שאנו נמצאים בו. מחקרים רבים מצביעים על כך שסטרס גורם למחלות אמיתיות לגמרי ממחלות לב, דיכאונות ואפילו סרטן.

מנגד, טוענים חוקרים בתחום בריאות הנפש יחד עם רופאים, שאנשים שצוחקים אפילו זמן מועט במהלך היום משפיעים על בריאותם השפעה עצומה.

הומור וצחוק הם משככי כאבים ידועים וגם מרפאים של ממש. ידוע  המקרה של אחד החוקרים הבכירים במאה ה-20 שאובחן כחולה במחלה קשה, והחליט לא להיכנע. הוא נכנס לחדרו ובמשך 20 יום הוא ראה קומדיות מטורפות. לאחר 20 יום אלה הוא יצא מהחדר על רגליו, לאחר שכמעט ואיבד את היכולת ללכת, והאריך עוד 30 שנה אחר כך.

 

למה כדאי לנו לצחוק?

הצחוק ממריץ את האיברים בגוף -  צחוק מגביר את צריכת האוויר העשיר בחמצן, מדרבן את הלב, הריאות והשרירים, ומעלה את רמות האנדורפינים המשתחררים על-ידי המוח.

הצחוק מפעיל את התגובה ללחץ- . צחוק משתולל מצית,  ולאחר מכן מרגיע את התגובה שלנו ללחץ, ומעלה את קצב הלב ולחץ הדם. התוצאה? הרגשת רוגע.

הצחוק מרגיע מתחים וכאבי בטן-  צחוק יכול להקל על העיכול ולדרבן את מחזור הדם, מה שמסייע להפחית חלק מהתסמינים הפיזיים של הלחץ.

הצחוק הוא מרזה- כן, כן שעה של צחוק מורידה 500 קלוריות, אז בעצם זו הנאה כפולה. גם צחקתן, גם נרגעתן וגם הורדתן במשקל- השילוב המנצח.

לצחוק יש יתרונות חברתיים - צחוק מקשר אותנו לאחרים, והוא גם מדבק. לכן, אם אנחנו מביאים יותר צחוק אל חיינו, סביר להניח שנעזור גם לסובבים אותנו לצחוק יותר. על ידי הרמת מצב רוחם של אלה שסביבנו, אנו עוזרים להם להוריד את המתח שהם חשים, וכך משפרים גם את האינטראקציה החברתית שלנו איתם, וגם מורידים את רמת המתח שלנו עצמנו.

 כדאי למצוא הומור בחיים שלנו - במקום להתלונן על החיים ולבטא תסכולים לגביהם,  דאי שננסה למצוא בהם את הפן המצחיק והמשעשע. לעיתים דווקא התסכולים הגדולים ביותר הם המגוחכים ביותר, ואם נסתכל עליהם בדיעבד נצחק עליהם. אז למה לא לצחוק עליהם כבר עכשיו? כדאי לנו לחשוב עליהם כעל סיפור ששמענו שקרה למישהו אחר, וכך נוכל לצחוק עליהם. גישה יותר קלילה ועליזה לחיים תגרום לאירועים שליליים להפוך פחות שליליים ולאפקטים הבריאותיים של הצחוק להשפיע יותר.

לא לפחד לזייף צחוק - נכון שלפעמים לא מתחשק לנו, אבל הצחוק, גם המזויף, מפעיל תגובה גופנית, אמיתית לגמרי. הסרעפת מתחילה לעלות ולרדת והאנדורפינים הטבעיים של הגוף מתחילם להשתחרר. אין תחליף להרגשה של אחרי צחוק משחרר ובריא. אז חפשו לכן איזושהי סדנת צחוק ותתחילו לצחוק.

יהודית מורי, קוסמטיקאית רפואית בשיטת ד"ר דב קליין, מסירה שיער בשיטת האינפרא אדום-תוצאות מטיפול ראשון, מעסה רפואית מוסמכת ורפלקסולוגית. מומחית לטיפול בכאב, מ"מור קליניק" קליניקה לקוסמטיקה רפואית, הסרת שיער באינפרא אדום, רפואה אלטרנטיבית ושיזוף בהתזה בראשל"צ. במרכז מיגוון טיפולי יופי וגוף לנשים באוירה הוליסטית. www.morclinic.com




מאמרים חדשים מומלצים: 

חשבתם שרכב חשמלי פוטר מטיפולים? תחשבו שוב! -  מאת: יואב ציפרוט מומחה
מה הסיבה לבעיות האיכות בעולם -  מאת: חנן מלין מומחה
מערכת יחסים רעילה- איך תזהו מניפולציות רגשיות ותתמודדו איתם  -  מאת: חגית לביא מומחה
לימודים במלחמה | איך ללמוד ולהישאר מרוכז בזמן מלחמה -  מאת: דניאל פאר מומחה
אימא אני מפחד' הדרכה להורים כיצד תוכלו לנווט את קשיי 'מצב המלחמה'? -  מאת: רזיאל פריגן פריגן מומחה
הדרך שבה AI (בינה מלאכותית) ממלאת את העולם בזבל דיגיטלי -  מאת: Michael - Micha Shafir מומחה
ספינת האהבה -  מאת: עומר וגנר מומחה
אומנות ברחבי העיר - זרז לשינוי, וטיפוח זהות תרבותית -  מאת: ירדן פרי מומחה
שיקום והעצמה באמצעות עשיה -  מאת: ילנה פיינשטיין מומחה
איך מורידים כולסטרול ללא תרופות -  מאת: קובי עזרא יעקב מומחה

מורנו'ס - שיווק באינטרנט

©2022 כל הזכויות שמורות

אודותינו
שאלות נפוצות
יצירת קשר
יתרונות לכותבי מאמרים
מדיניות פרטיות
עלינו בעיתונות
מאמרים חדשים

לכותבי מאמרים:
פתיחת חשבון חינם
כניסה למערכת
יתרונות לכותבי מאמרים
תנאי השירות
הנחיות עריכה
תנאי שימוש במאמרים



מאמרים בפייסבוק   מאמרים בטוויטר   מאמרים ביוטיוב