דף הבית  >> 
 >> 

הרשם  |  התחבר


כל מה שרצית לדעת על סדנאות לבת מצווה - חלק ב' 

מאת    [ 17/03/2010 ]

מילים במאמר: 761   [ נצפה 4221 פעמים ]

נשים קטנות גדולות:

עופרי צ'רבנקה, מנחת מעגלי נשים, תזונאית הוליסטית ומדריכת יוגה נשית,  מציעה לבנות המצווה את "סדנת נשים קטנות גדולות", המתמקדת במעבר מילדות לבגרות.

מה בסדנה?
נערך טקס מעבר לבנות המצווה המשתף עד 15 נערות החוגגות ביחד, או נערה אחת המזמינה את חברותיה לחגוג עימה. הסדנה נמשכת כשעה וחצי ונערכת בביתה של אחת הנערות המשתתפות, באווירה רוחנית, בקישוט בדים רכים, נרות, פופים וכריות, המסייעות לנערות להיכנס אל אווירת הפתיחות.

על מה מדברים בסדנה?
על משמעות המעבר מנערות לנשיות וקבלת הווסת. לפי עופרי, דרך העיסוק בווסת- הנערה חווה את הסמליות שבמעבר מילדה לאישה, וזה הזמן להתייחס לנושא.

דרך המסר:
עופרי מתארת כיצד כל אחת בתורה מדליקה נר ומשתפת אודות הווסת שלה. "יש אווירה רוחנית ותחושת טקסיות. כל אחת מתחברת לדמות נשית מסוימת, אם זה דרך מגזין או דרך קלף מצולם, אנו משוחחות על הנושא, לעיתים אנו גם יוצרות שיחה בנוגע למי היא הנערה האידיאלית. כמו כן אני נעזרת בכל מיני סיפורים מתרבויות שונות בנוגע לגיל המעבר, חלק מהמהות הנשית-אם נערות יתחילו אותו בכיף, אהבה וקבלה, החיים שלהן יושפעו אחר כך כנשים בוגרות."

עלות מול תועלת:
סדנה זו עולה 500 ש"ח לכל משתתפות הקבוצה.

מעגל בנות מפתיע:
דורית קייזר מ"מעגל בנות" מציעה סדנה מפתיעה לבנות המצווה.

מה בסדנה?
הסדנה נועדה לבין 20 ל-40 משתתפות, למשך 8 שעות, אשר בסופן מצטרפות האמהות. ההפתעה מתחילה באוטובוס שאוסף את המתבגרות מבית הספר לאחר יום לימודים ומביא אותן למרכז בגני יהודה, שם הן מתקבלות ע"י הצוות, לארוחת צהריים המורכבת ממזון בריא בלבד. מסופרים סיפורים אודות טקסי התבגרות נשיים מרחבי העולם וניתן הסבר כי בשמונה השעות הקרובות הן מתעתדות לעבור מילדות לבגרות במסלול ייחודי העובר בשלושה חדרים: החדר הלבן, החדר הצבעוני וחדר הנשים.

בחדר הנשים- כל משתתפת מקבלת קופסא לבנה המכילה 12 אבני מזל, כל אבן מסמלת חלק מהתבגרות מוצלחת: אבן הבריאות, אבן האחראיות, אבן האהבה, אבן ההדדיות, אבן ההשכלה, אבן הבחירות, אבן היחסים, אבן הצרכנות, אבן הסליחה, אבן העשייה, אבן היופי ואבן המעשה הטוב. כל אבן מעוררת שיח אודות נושאה.

בחדר הלבן- המשתתפות לומדות נימוסים והליכות, שמירה על היגיינה וטיפוח, קודי לבוש, שפת גישור ועוד. לסיום, המשתתפות לוקחות חלק בסדנת איפור קלילה התואמת לגילן, תוך הדגשה על כך שמתן הרשות להתאפר בגילן הנוכחי נתון להוריהן (ביסוס סמכות ההורים).

בחדר הצבעוני - הבנות לומדות אודות חשיבות תזונה נבונה ופעילות גופנית. שם הן לומדות פילאטיס, הרפיה, יציבה נכונה ולוקחות חלק בפעילות ייחודית של "עושים שוק" של תזונה נבונה.

בתום 8 השעות ולאחר שלושת החדרים, האימהות מוזמנות לחזות בטקסט של בנותיהן, טקסט מרגש ומיוחד, המעבר לבגרות. הבנות לבושות שמלות לבנות, הינומות ונעליים לבנות ומתכוננות להתחיל בטקס. כל אמא מקבלת צעיף לבן ועדכון לגבי כל שעבר על בנותיהן במהלך הסדנה.

האמהות נכנסות בתורות לטקס, אוחזות בורד לבן.
כך מתחיל טקס המעבר על ארבעת חלקיו:
העברת זכויות וחובות -הבת בוחרת באחראיות והאם מעניקה לה זכויות.
בשלב השני- תהליך העצמה מהודר, בתורה של כל משתתפת מקריאים את שאמרו היא ואמא זו על זו בהקשרה של אבן ההדדיות.
בשלב השלישי, האם עונדת לביתה שרשרת מגן דוד. וברביעי- כל משתתפת מקבלת "תעודת נערה מוסמכת". בנוסף, את המשתתפות מלווה צלמת מקצועית והן מקבלות את התמונות שצולמו בדיסק מתנה.

דרך המסר:
הסדנה מבקשת להעצים ולחזק את הנערות מבחינה פנימית, ערכית וחברתית, תוך חיזוק סמכויות ההורים. לפי דורית, המשתתפות בסדנה מפיקות ידע אודות גיל ההתבגרות, "הן יודעות להפוך את הריב עם ההורים לריבה, הן יוצאות עם התייחסות שונה וחברתית - הן חותמות על אמנה חברתית, הן מגלות תחושת אחריות, נוצר קשר מחוזק יותר עם האמא והביטחון העצמי שלהן מועצם מאוד".

עלות מול תועלת:
הסדנה עולה 670 ש"ח למשתתפת, כולל ביגוד, ארוחות ומתנות.

סדנאות כלליות:

בדומה לנקודות זמן שונות בחיים, גם את המעבר מילדות לבגרות ניתן לחגוג בסדנאות מן השורה המותאמות לכל אירוע, אך יש להתאים לחוגגת את הסדנה באופן אישי. סדנאות פופולאריות יותר הן סדנאות לריקודי בטן, אם ובטן: סדנה משחררת, מלאת הומור, שכיף לעבור עם חברות. הביקורת מוזזת הצידה והריקוד מחבר את המשתתפות לצדן הנשי.

סדנה נוספת היא סדנת התיפוף, שגם נערכת בקבוצה, חברתית או משפחתית (אם משפחתכם רחבה, ומשתפת פעולה. ניתן לערוך את הסדנה בטיול משותף של המשפחה או עם חברים בחיק טבע.

סדנת בישול, לבחירת החוגגים, יכולה לעסוק למשל, ביתרונות הבישול הבריא, סדנת מתוקים או מרקחה של תרופות סבתא. אל סדנה זו ניתן להגיע עם ההורים, או רק אמא ובת.

אם חפצתם בסדנה ברוח היהדות, המחזקת את הקשר לגיל המצוות- קיימות סדנאות העצמה בבית דניאל, העורכות תהליך הכנה לבגרות לבנים ובנות, הכולל פגישה עם רב או רבת הקהילה. לסיכום, חשוב לזכור שמטרתנו העיקרית היא להעצים את בת המצווה החוגגת, להנחיל לה ערכים מיוחדים שמעבר לאירוע מפואר וחומרי, לסייע לה לגלות מחדש את צידה הרגשי בשלב בו היא נמצאת אשר יוביל אותה בהמשך דרכה.

למידע נוסף מומלץ לבקר באתר לארגון בת מצווה בר מצווה - 1213


בר מצווה בת מצווה




מאמרים חדשים מומלצים: 

חשבתם שרכב חשמלי פוטר מטיפולים? תחשבו שוב! -  מאת: יואב ציפרוט מומחה
מה הסיבה לבעיות האיכות בעולם -  מאת: חנן מלין מומחה
מערכת יחסים רעילה- איך תזהו מניפולציות רגשיות ותתמודדו איתם  -  מאת: חגית לביא מומחה
לימודים במלחמה | איך ללמוד ולהישאר מרוכז בזמן מלחמה -  מאת: דניאל פאר מומחה
אימא אני מפחד' הדרכה להורים כיצד תוכלו לנווט את קשיי 'מצב המלחמה'? -  מאת: רזיאל פריגן פריגן מומחה
הדרך שבה AI (בינה מלאכותית) ממלאת את העולם בזבל דיגיטלי -  מאת: Michael - Micha Shafir מומחה
ספינת האהבה -  מאת: עומר וגנר מומחה
אומנות ברחבי העיר - זרז לשינוי, וטיפוח זהות תרבותית -  מאת: ירדן פרי מומחה
שיקום והעצמה באמצעות עשיה -  מאת: ילנה פיינשטיין מומחה
איך מורידים כולסטרול ללא תרופות -  מאת: קובי עזרא יעקב מומחה

מורנו'ס - שיווק באינטרנט

©2022 כל הזכויות שמורות

אודותינו
שאלות נפוצות
יצירת קשר
יתרונות לכותבי מאמרים
מדיניות פרטיות
עלינו בעיתונות
מאמרים חדשים

לכותבי מאמרים:
פתיחת חשבון חינם
כניסה למערכת
יתרונות לכותבי מאמרים
תנאי השירות
הנחיות עריכה
תנאי שימוש במאמרים



מאמרים בפייסבוק   מאמרים בטוויטר   מאמרים ביוטיוב