דף הבית  >> 
 >> 

הרשם  |  התחבר


סבלנות וסובלנות באתר התדמית שלך 

מאת    [ 17/03/2010 ]

מילים במאמר: 546   [ נצפה 2495 פעמים ]

אספקט חשוב שהרבה פעמים מתפספס הוא טיפול בטעויות ושגיאות. במאמר זה אגע בכמה נקודות שכדאי לשים אליהן לב כשבונים אתר תדמית השואף להיות נוח

משוב והתאוששות מטעויות


משוב טוב לטעויות הוא חלק חשוב מסולחנות למשתמש. אני לא מתכוון רק להסבר מפורט היטב על הטעות, אלא גם להצעת פעולות אשר יוכל המשתמש לבצע על מנת להתאושש מהשגיאה טוב יותר. כמובן שישנם טעויות שאי אפשר לתקן. אלו הטעויות שהכי מתסכלות את הגולש. לכן חשוב לא רק להסביר טוב ולתת אפשרויות עזרה, אלא מאוד חשוב לעזור לגולש להימנע מטעויות אלא מלכתחילה.

מניעת טעויות

משוב טוב לא יבוא רק אחרי שהגולש עשה טעות, אלא יסביר לו את ההשלכות של מעשים שהוא מעוניין לבצע. דוגמא לזה היא אם יש לך אתר תדמית ובו מדור של תגובותדעות. המשתמש יכניס לאתר שלך כמות טקסט שיכולה להיות ארוכה, ובטעות ללחוץ על לינקכפתור ה"חזור" של הדפדפן. במצב זה הוא פשוט ייאבד את כל מה שכתב, ואתה תאבד גולש. פיתרון לדוגמא זו היא הודעת אזהרה פשוטה שתזהיר את המשתמש שאם יעבור לעמוד אחר הוא יאבד את המידע שכתב.
דוגמא נוספת היא אתר תדמית עם מערכת חכמה מאחוריו, שיודעת להתמודד עם כמה סוגים של נתונים - כלומר המשתמש יזין את המידע בדרך שבה נוח לו, והמערכת תתמודד עם זה (במקום לטעון מחדש את העמוד עם הודעות שגיאה).

דוגמאות טובות - חפש בגוגל

אבל לא במנוע החיפוש. גוגל הינה המומחית ברשת לממשק נוח למשתמש. אחד הדברים הבולטים בנושא זה הינו אפשרות ה"בטל פעולה" באימייל של גוגל (Gmail). לאחר כל פעולה, לדוגמא מחיקת הודעה, תופיע שורה בראש העמוד עם הפעולה אשר ביצעת ואפשרות ביטול. כמו כן לאחר מחיקת הודעה היא תישאר בסל מחזור למשך 30 יום. אם הינך בעל אתר תדמית עם מערכת ניהול תוכן מאחוריה, תוכל לדרוש שאפשרות שכזאת תהיה מוטמעת במערכת שלך.

האם התכוונת ל...?

עוד דוגמא מוכרת מאוד של גוגל היא אפשרויות תיקון בחיפוש. תוכל להקל על הגולשים באתר התדמית שלך עם מערכת חיפוש סלחנית ונוחה.

שמירה אוטומטית

מי שהתעסק אי פעם במערכת Google Docs (או אפילו באימייל רגיל של גוגל) יודע שהמסמך נשמר אוטומטית תוך כמה שניות לאחר עריכתו. ואפילו אחרי טיפול כזה מסור, אם בכל זאת שינית משהו וגוגל לא הספיק לשמור לך אותו, הוא יזהיר אותך שהשינויים לא נשמרו.

פורמט סולחני

כפי שציינתי קודם, אחד מהדברים שתוכל לעשות עבור הגולשים שלך באתר התדמית הוא סולחנות בקבלת נתונים בטופס. הדוגמא מגוגל פה היא מפות גוגל, בהן תוכל להזין עיר, ארץ, כתובת, מיקוד ושילוב של כולם (או חלקם), והמערכת כבר תדע לחפש את מה שאתה צריך.

אפשור ביטול פעולות

במקום לבנות טופס הרשמה לאתר תדמית בו על הגולש להזין שם, סיסמא ואימייל ולתת לו לשלוח את הטופס כשהוא שכח למלא שדה מסויים, תוכל לבטל את כפתור ה"שלח". דבר זה ימנע ממנו לשלוח טופס לא מלא ואז פוטנציאלית לאבד נתונים. פשוט הפוך את כפתור השליחה ללא לחיץ עד שכל שדות החובה מולאו והוא יוכל להירשם לאתר התדמית שלך בביטחה ובשימחה.

לסיכום ברצוני להגיד שאלו כמה דוגמאות שכדאי לחשוב עליהם כשבונים אתר תדמית, או כל אתר בעצם. כמובן שיש לשים לב שלא מגזימים עם האפשרויות האלה, לדוגמא אם התקנת מערכת ביטול לאחר פעולה (Undo), אין צורך להבהיל את הגולש באלף הודעות אזהרה לפני מחיקת תוכן. עניין הממשק משתמש אמנם מהווה חלק חשוב מאוד באפיון אתר, אך בד בבד אינו מסובך מידי - שכן כולנו גולשים בעצמנו, ולכן אנו יודעים מה נוח ומה לא.

 

חברת דקור הוקמה בשנת 2005 ומתמחה בתחום בניית אתרים באינטרנט. דקור מתמחה בהקמה ותחזוקה של אתרי אינטרנט, אתרי תדמית, מערכות לניהול תוכן, חנויות מקוונות ומערכות סחר אלקטרוני . בין השירותים שדקור מציעה:





מאמרים חדשים מומלצים: 

חשבתם שרכב חשמלי פוטר מטיפולים? תחשבו שוב! -  מאת: יואב ציפרוט מומחה
מה הסיבה לבעיות האיכות בעולם -  מאת: חנן מלין מומחה
מערכת יחסים רעילה- איך תזהו מניפולציות רגשיות ותתמודדו איתם  -  מאת: חגית לביא מומחה
לימודים במלחמה | איך ללמוד ולהישאר מרוכז בזמן מלחמה -  מאת: דניאל פאר מומחה
אימא אני מפחד' הדרכה להורים כיצד תוכלו לנווט את קשיי 'מצב המלחמה'? -  מאת: רזיאל פריגן פריגן מומחה
הדרך שבה AI (בינה מלאכותית) ממלאת את העולם בזבל דיגיטלי -  מאת: Michael - Micha Shafir מומחה
ספינת האהבה -  מאת: עומר וגנר מומחה
אומנות ברחבי העיר - זרז לשינוי, וטיפוח זהות תרבותית -  מאת: ירדן פרי מומחה
שיקום והעצמה באמצעות עשיה -  מאת: ילנה פיינשטיין מומחה
איך מורידים כולסטרול ללא תרופות -  מאת: קובי עזרא יעקב מומחה

מורנו'ס - שיווק באינטרנט

©2022 כל הזכויות שמורות

אודותינו
שאלות נפוצות
יצירת קשר
יתרונות לכותבי מאמרים
מדיניות פרטיות
עלינו בעיתונות
מאמרים חדשים

לכותבי מאמרים:
פתיחת חשבון חינם
כניסה למערכת
יתרונות לכותבי מאמרים
תנאי השירות
הנחיות עריכה
תנאי שימוש במאמרים



מאמרים בפייסבוק   מאמרים בטוויטר   מאמרים ביוטיוב